Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
den är ju kanonsnygg med de blånerade visarna Visst är länken mjuk och skön runt handleden?Får ursäkta taskigt ljus, fixar bättre i morgon…
Men jösses så nöjd man får vara då!
Perfekt längd på länken, för övrigt.
Ja, grymt bekväm! Liten och tunn också, så märks knappt på handleden.den är ju kanonsnygg med de blånerade visarna Visst är länken mjuk och skön runt handleden?
Blev ju grym på läder, grattis!Jag bjuder på ett par snabba tagna med ipaden (glömde mobilen på jobbet)
väldigt trevliga proportioner, och gör sig väldigt bra på läder
nu har jag beställt ett par nya band ifrån en av forumets duktiga slöjdare, detta får sitta under tiden
Då tar jag hellre en i helstål än dettaHär en annan modell där det framgår att det är doublé
Drömmen lever fortfarande om en liten mumsbit i ädelmetall. Får se, kanske blir något när man fyller jämt….Näää, nu pratar vi om Credor. Eller ifrån franskans "Créte d’Or", som alltså ska betyda "ultimat av guld"
Ett av signumen är alltså att det används massivt guld, ingen doublé
Det finns ett fåtal kvartsverk med "glidande" sekund. Bulova och Seiko ligger bakom de vanligast förekommande urverken. Om vi tänker enkel matematik så kan vi säga att varje tick drar ström. Fler tick per sekund, exempelvis 4, drar alltså 4X så mycket batteri, till ingen nytta. Du får läsa bakåt i tråden så har det diskuterats förr. Men för att svara på din fråga, nej, GS tickar 1 tick / sekund.Finns en del ruskigt fina GS quartz i tråden, hoppar de fram som en vanlig quartz?
Eller hoppar sekundvisaren fram med kortare steg? Eller gliiiiider fram
Det finns ett fåtal kvartsverk med "glidande" sekund. Bulova och Seiko ligger bakom de vanligast förekommande urverken. Om vi tänker enkel matematik så kan vi säga att varje tick drar ström. Fler tick per sekund, exempelvis 4, drar alltså 4X så mycket batteri, till ingen nytta. Du får läsa bakåt i tråden så har det diskuterats förr. Men för att svara på din fråga, nej, GS tickar 1 tick / sekund.
[/QUOTEDet finns ett fåtal kvartsverk med "glidande" sekund. Bulova och Seiko ligger bakom de vanligast förekommande urverken. Om vi tänker enkel matematik så kan vi säga att varje tick drar ström. Fler tick per sekund, exempelvis 4, drar alltså 4X så mycket batteri, till ingen nytta. Du får läsa bakåt i tråden så har det diskuterats förr. Men för att svara på din fråga, nej, GS tickar 1 tick / sekund.
GS tar väl två steg per sekund?
Det går inte att se två steg med blotta ögat. Det ser ut som ett steg. Jag tror att ursprungsfrågan handlar om en rörelse som ser mjukare ut än ett steg per sekund.GS tickar väl i två steg per sekund?
Jodå fast det syns ju bara i slowmo.GS tickar väl i två steg per sekund?
Egentligen inte, men visaren bromsas halvvägs för att sedan släppas den sista biten. Allt för att visaren inte ska ”fladdra” då den stannar. Prova att filma din klocka och spela upp i slowmotion så kan du se fenomenetGS tickar väl i två steg per sekund?
Bäst att slänga in en kvällsbild på en quartzare nu i sena timmen
. Om en timme hade jag åkt dit på OWG förbrytelse
Hahaha det hade jag heeelt missat. Nåja, mars blir ju lika lång som vanligt ändåÄr skottår i år. Vi jobbar gratis imorgon
Morgondagens quartzare är dock redo
Dags att kontrollera om jag lyckades ställa in evighetskalendern ordenligt. Det verkar se bra utÄr skottår i år. Vi jobbar gratis imorgon
Morgondagens quartzare är dock redo
Haha, jag gjorde samma runda i morse, kollade alla med perpetuell kalenderDags att kontrollera om jag lyckades ställa in evighetskalendern ordenligt. Det verkar se bra ut
Aha! Då fattar jag Ursäkta dubbelt inlägg......Egentligen inte, men visaren bromsas halvvägs för att sedan släppas den sista biten. Allt för att visaren inte ska ”fladdra” då den stannar. Prova att filma din klocka och spela upp i slowmotion så kan du se fenomenet
Nemas problemas. Jag ska försöka hitta texten där Seiko beskriver hur bromsen gör att visaren stannar utan att skaka. Har för mig att det handlar om att dämpa kraften som visaren kommer farandes i så att stabilisatorn blir extra effektiv…Aha! Då fattar jag Ursäkta dubbelt inlägg......
Beskrivningen finns på den här sidan:Nemas problemas. Jag ska försöka hitta texten där Seiko beskriver hur bromsen gör att visaren stannar utan att skaka. Har för mig att det handlar om att dämpa kraften som visaren kommer farandes i så att stabilisatorn blir extra effektiv…
Kanon bra inspel Jag har dock läst en mer ingående text om hur bromsen och stabilisatorn fungerar någonstans…Beskrivningen finns på den här sidan:
Quartz | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com