Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fina bilder!Tog ett par bilder på min One. När en femkrona är lika tjock som din klocka. Länken är i en klass för sig. Se även hur visarna har olika finish halva/halva för ökad kontrast. Önskar att jag kunde fånga urtavlans glitter i vissa ljus.
Kan bara instämma den klockan är ljuvlig. Fina bilder!Tog ett par bilder på min One. När en femkrona är lika tjock som din klocka. Länken är i en klass för sig. Se även hur visarna har olika finish halva/halva för ökad kontrast. Önskar att jag kunde fånga urtavlans glitter i vissa ljus.
Är länken tjockare än klockan?Tog ett par bilder på min One. När en femkrona är lika tjock som din klocka. Länken är i en klass för sig. Se även hur visarna har olika finish halva/halva för ökad kontrast. Önskar att jag kunde fånga urtavlans glitter i vissa ljus.
Inte långt ifrån iafÄr länken tjockare än klockan?
Enig. Riktigt nöjd med min mtp priset
Jaha, då var det dax att prova en sån här Har nog tyckt att den varit för stor med sina 44mm. Tur att det kom en babyvariant på nätta 43mm….
Hur som helst trevlig klocka med bra prestanda för kaffepengar!
Fasiken vad den där är najs!!!Tog ett par bilder på min One. När en femkrona är lika tjock som din klocka. Länken är i en klass för sig. Se även hur visarna har olika finish halva/halva för ökad kontrast. Önskar att jag kunde fånga urtavlans glitter i vissa ljus.
Jag är supernöjd. Den har liksom gått mig lite förbi tills nyligen. Nu när jag är mer införstådd i tillverkningen av klockan och hur mycket jobb det ligger bakom den så uppskattar jag den på ett helt annat sätt. Jag menar det byggdes en robot som i sin tur skulle bygga en mindre robot som i sin tur kunde tillverka vissa delar till klockan, vad jag förstått det som. Bara det är cooltFasiken vad den där är najs!!!
Tydligt tecken på psykisk ohälsa.Ouch vad jag lider med er som klivit på owgm
Haha, ja det har vi nog alla som fastnat på forumetTydligt tecken på psykisk ohälsa.
Är ju iofs bara dag 4 men ändå länge gör det inte ont med denna lilla guldisen
Jag börjar veckan med lilla Snövit. Att matcha dagens klocka med som i detta fall, både väder och kläder, är ju för trevligt Ibland matchas klockan med aktivitet för dagen. Ouch vad jag lider med er som klivit på owgm
Om jag ska vara ärlig skulle jag kunna ha många av mina klockor som enda klocka. Så var det innan 2005 då eländet börjadeÄr ju iofs bara dag 4 men ändå länge gör det inte ont med denna lilla guldisen
Det finns en Crystron-tråd här på forumet. Där nämns att namnet upphörde 1978 om man ska tro författaren…Citizen 4-212321, från 1981. Den här har inte längre beteckningen Crystron, och har intressant nog inte daghjul med kanji utan kinesiska tecken. Kanske avsedd för Hong Kong?
Jag har en Crystron från oktober 1980, så i slutet av 1980 eller under 1981. Har för mig att jag sett Crystron divers från 1981.Det finns en Crystron-tråd här på forumet. Där nämns att namnet upphörde 1978 om man ska tro författaren…
Jag har en Crystron från oktober 1980, så i slutet av 1980 eller under 1981. Har för mig att jag sett Crystron divers från 1981.
Tvåstegandet är nog endast kopplat till att orka driva tunga visare medan backlash mackapären är just för att slippa fladdret och underlätta för att konstant träffa index. Coolt att dom anstränger sig så för saker som dom flesta inte 1 vet om och 2 skiter iPrecis. Den texten jag tänkte på beskrev ett förfarande där samma kraft användes som hela sträckan skulle ta, men att den stannar på vägen för att anti-skak funktionen bara skulle behöva hantera halva kraften. Här beskrivs det snarare att full kraft används 2 ggr för att orka flytta de tunga visarna. Jag får nog utgå ifrån att den faktiskt gör två hopp med full kraft som Seiko beskriver (även om det kan vara en förenklad förklaring) eftersom 9f är ganska batterislukande med sina 3år
Wow grym blåfärgEn Astron måste man ju ha
Absolut, minst enEn Astron måste man ju ha
Väldigt fin, skiftar från nästan svart till väldigt blåWow grym blåfärg
Haha, börjar med en så får vi se vad som händerAbsolut, minst en
En till, bara för att den är ny
Bra val, du kommer inte bli besviken!Kan ju vara så att en svarttavlad broder är påväg hem från
Den är riktigt trevligKan ju vara så att en svarttavlad broder är påväg hem från
Just denna boett tycker jag är väldigt lyckad. Den både sneglar på originalet samtidigt som formspråk och finish är Seiko 5+Bra val, du kommer inte bli besviken!
The Citizen / Chronomaster är löjligt användarvänliga, nästan som AstronNu fattas det bara en Citizen Chronomaster, synd att vi inte har någon Sv återförsäljare. Hade varit så kul att kunna gå in i en butik och klämma på hemmaplan.
Har haft ett helt gäng GS, flera 9f. Annars vore ju det ett alternativ men det är dock något med Chronomaster som tilltalar mig mer just nu.
Denna vore inte helt fel, snacka om vacker klocka!