Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är faktiskt lite lurig i sin konstruktion eftersom centrum av baklocket är en del och den yttre delen en annan. Det är gjort så att texten och bilden alltid ska vara "rak".Läckert Dessvärre äger jag inget boettverktyg och kan därför inte byta batteriet själv Hade tänkt lämna in till någon mer premiuminriktad ad (@Nymans Ur 1851 Västerås) fick byta på min förra. Jag byter batterier på mina g-shocks själv men de är jag inte särskilt rädd om. Vet faktiskt inte om jag skulle ”våga” byta på wempen. Tänker om jag slinter till och repar baklocket eller ännu värre, urverket
Men man blir ju sugen på att kika irl såklart när man ser din bild på skönheten
Bra där, jag glömde den infon du delgav mig då du köpte den. ”KS tumme” på detDen är faktiskt lite lurig i sin konstruktion eftersom centrum av baklocket är en del och den yttre delen en annan. Det är gjort så att texten och bilden alltid ska vara "rak".
Inget konstigt i det. Men eftersom det sannolikt är skit mellan den yttre ringen och centrumplattan, kommer de inte att vilja röra sig i förhållande till varandra när man börjar öppna klockan. Centrumplattan sitter rotationslåst inne i klockan med små klackar mot några urtag i verkhållaren om jag minns rätt. Urtag gjorda i plast (man kan se dem på @Urtyp bild).
Nu till utmaningen... är det skit mellan centrumplatta och yttre ring kommer de att sitta ihop och inte vilja rotera i förhållande till varandra. Mothållet för centrumplattan finns i verkhållarens urtag i plast. Stål mot plast är ingen snäll kombination när man börjar lasta på. Så vad händer? Plasten börjar ge sig och verkhållaren kan skadas.
Med det sagt, det är lite utmanande att öppna klockan snyggt. Skulle säga att det nog rent av är en god idé att skicka på lite silikonolja på baksidan av klockan något dygn innan man ska öppna den. Det lär jag göra vid nästa batteribyte i a f.
Den där är ju stenhård Vad har de olika zontavlorna för funktioner?Summiter
Övre är lufttryck (även röda visaren är lufttryck, de använd ihop för att läsa av), vänster är sekunder och 24t visning, nedre är alarm och höger visar om vädret är på väg att bli bättre eller sämreDen där är ju stenhård Vad har de olika zontavlorna för funktioner?
Klass hela vägen. Tjusigt!Fredagsklockan
bevisligen
Låter onekligen som att ett batteribyte får ske av välrenommerad tredje partDen är faktiskt lite lurig i sin konstruktion eftersom centrum av baklocket är en del och den yttre delen en annan. Det är gjort så att texten och bilden alltid ska vara "rak".
Inget konstigt i det. Men eftersom det sannolikt är skit mellan den yttre ringen och centrumplattan, kommer de inte att vilja röra sig i förhållande till varandra när man börjar öppna klockan. Centrumplattan sitter rotationslåst inne i klockan med små klackar mot några urtag i verkhållaren om jag minns rätt. Urtag gjorda i plast (man kan se dem på @Urtyp bild).
Nu till utmaningen... är det skit mellan centrumplatta och yttre ring kommer de att sitta ihop och inte vilja rotera i förhållande till varandra. Mothållet för centrumplattan finns i verkhållarens urtag i plast. Stål mot plast är ingen snäll kombination när man börjar lasta på. Så vad händer? Plasten börjar ge sig och verkhållaren kan skadas.
Med det sagt, det är lite utmanande att öppna klockan snyggt. Skulle säga att det nog rent av är en god idé att skicka på lite silikonolja på baksidan av klockan något dygn innan man ska öppna den. Det lär jag göra vid nästa batteribyte i a f.
Bandet set mjukt och fint ut! ..är det de?Majesta från 86.
Bandet set mjukt och fint ut! ..är det de?
Svenskt pris är 5295 kr enligt webbsidan som du länkar till.Undrar vad det svenska priset blir.
Jag håller med - en charmig detalj. Dessutom tycker jag kvarts hör hemma på en renodlad och modern field watch som denna. Maximal funktion och stryktålighet - då går mekaniska verk bort.Jag gillar det. Den manuella lockade mig aldrig + att jag alltid gillat fonten de har på "Khaki" här.
Så atte, fanns det något datum på detta släpp?Jag håller med - en charmig detalj. Dessutom tycker jag kvarts hör hemma på en renodlad och modern field watch som denna. Maximal funktion och stryktålighet - då går mekaniska verk bort.
I Sverige? Ingen aning faktiskt. Ditur och Klockia är AD i Sverige, dra iväg ett mejl vettja.Så atte, fanns det något datum på detta släpp?
Kulta säljer också hamilton, brukar ha bra priser vad jag vetI Sverige? Ingen aning faktiskt. Ditur och Klockia är AD i Sverige, dra iväg ett mejl vettja.
Sant. Kulta är baserade i Finland men brukar trots landsgränsen vara bra på returer och garantiärenden vad jag hört av andra.Kulta säljer också hamilton, brukar ha bra priser vad jag vet
Får man fråga var du hittar dina Majesta?Gott om delar i länken. Tar man bort segment eller är det sånt där justerbart ”spänne” man hakar fast i?
Säkert en fråga till @kuma-kun för jag äger ingaFår man fråga var du hittar dina Majesta?
Blev nog felciterat där på mobilen ja, my bad!