• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Lilavati

Silver
2-Faktor
Jag har haft den vanliga dykaren.. typ likadan fast med 3 visare.
Något jag störde mej väldigt mkt på var att index är för små... ser konstigt ut.
Verkar vara samma på denna.
Jag ser vad du menar… Om det är index som är för små eller om det är visarna som är för breda kanske är en smaksak? Jag har för mig ett Seiko vid något tillfälle haft en designfilosofi att just visare och index ska matcha varandra i utseende och storlek. Dom kanske inte var helt fel ute med den idéen 👍🏿😉
 

Npd

Guld
Friends Of KS
2-Faktor

Bilagor

  • IMG_3783.jpeg
    IMG_3783.jpeg
    605.4 KB · Visningar: 1
  • IMG_3782.jpeg
    IMG_3782.jpeg
    519.3 KB · Visningar: 3
  • IMG_3781.jpeg
    IMG_3781.jpeg
    583 KB · Visningar: 2

EmmiiLL

Basic
2-Faktor
Nya quartz-GMT från Tissot. 40mm. Ser inte dum ut alls! Spanat länge efter en GMT med quartzverk, men känns som alla är för stora och för fula, men den här kanske är the one!
T120.852.11.051.00_R_1.png

Edit: den här kanske är ännu mer the one...
T120.852.22.051.00_R_1.png
Den såg väldigt trevlig ut, kommer den i 36mm också kan det vara läge att uppgradera.

IMG_20230915_101851_Original.jpeg
 

Urtyp

Guld
Nya quartz-GMT från Tissot. 40mm. Ser inte dum ut alls! Spanat länge efter en GMT med quartzverk, men känns som alla är för stora och för fula, men den här kanske är the one!
T120.852.11.051.00_R_1.png

Edit: den här kanske är ännu mer the one...

Vad lustigt det ser ut med luggarna mot länken, typ som om länken är titan!? Annars är ju guld mot brun/svart snyggt 👌🏿😎

Seglade in på klockia och fick syn på den här, mycket nöjd 👌
IMG_3777.jpeg
Är detta likadan klocka? Här ser länken helt annorlunda ut. 🤷‍♂️
 

ThomasP

Silver
2-Faktor
Yes den är likadan. Håller med om att länken ser mörkare ut på annonsbilden. Eftersom det är polerade luggar så är det såklart skillnad men inte alls så markant irl.

Var lite tveksam till den gröna nyansen, men nu på dina bilder ser den riktigt fin ut. Tycker även om att den svarta delen på ringen drar lite åt grått. :)

Edit. Nog ljuset som luras lite ang. det svarta. Oavsett riktigt fin.
 
  • KS Like
Reactions: Npd

Npd

Guld
Friends Of KS
2-Faktor
Var lite tveksam till den gröna nyansen, men nu på dina bilder ser den riktigt fin ut. Tycker även om att den svarta delen på ringen drar lite åt grått. :)

Edit. Nog ljuset som luras lite ang. det andra. Oavsett riktigt fin.
Ja precis, det är nog ljuset. Den upplevs svart tycker jag och den gröna delen gillar jag skarpt.
 
Sjunker allt djupare ner i det träsk av chronomasters och grand seikos som uppenbarade sig för mig då jag senast rådfrågade er andra kvartsmissbtukare.

Det där med att ha en, och endast en, klocka strök jag ganska omgående. Går allt som det ska har jag två fina dinkor i min ägo om inte alltför lång tid. Jag inser dock redan nu att jag kommer behöva en tredje - en beater i ordets bemärkelse.

Tänk typ billig (under 2 k) field watch eller dykare som kan hänga med på allt från friluftsliv till rivningsarbeten. Under 40 och med analog urtavla hade varit toppen.

Timex expedition north är intressant just nu, men misstänker att vi har fler roliga förslag här i tråden? Tacksam för all typ
input
 

Lilavati

Silver
2-Faktor
Sjunker allt djupare ner i det träsk av chronomasters och grand seikos som uppenbarade sig för mig då jag senast rådfrågade er andra kvartsmissbtukare.

Det där med att ha en, och endast en, klocka strök jag ganska omgående. Går allt som det ska har jag två fina dinkor i min ägo om inte alltför lång tid. Jag inser dock redan nu att jag kommer behöva en tredje - en beater i ordets bemärkelse.

Tänk typ billig (under 2 k) field watch eller dykare som kan hänga med på allt från friluftsliv till rivningsarbeten. Under 40 och med analog urtavla hade varit toppen.

Timex expedition north är intressant just nu, men misstänker att vi har fler roliga förslag här i tråden? Tacksam för all typ
input
Vaer kanske kan passa? Jag har en att sälja 😉
 

Sennelier

Guld
2-Faktor
Jag har haft den vanliga dykaren.. typ likadan fast med 3 visare.
Något jag störde mej väldigt mkt på var att index är för små... ser konstigt ut.
Verkar vara samma på denna.
Där har vi det! Har inte kunnat sätta fingret på vad det är jag inte gillar, men just att det blir så mycket tavla och död yta ser oproportionerligt ut. De små indexen och stora visarna bidrar helt klart till detta. Zenith Defy lider av samma sak enligt mig - för mycket tom yta utan något att vila ögonen på.
 
Topp