En återkommande favorit, och egentligen den enda kvartsaren jag fastnat för!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Finns nu på ditur.se till rimligt pris. Bör gå att ordna ytterligare 10% genom en rabattkod från ditur.Har bara hittat den på danska websidor än så länge.
Bulova Classic Super Seville 96B439 - Silver rostfri stål damklocka herrklocka
Den helt nya Bulova Classic Super Seville är en hyllning till en tidlös klassiker, återskapad med modern finess. Denna klocka innehåller den eleganta och raffinerade designen från den ursprungliga Super Seville med uppdaterade funktioner som en mer robust mekanism och förbättrad vattentålighet...www.klockgiganten.se
Bulova Classic Super Seville 96B440 - Ditur
Bulova Classic Super Seville 96B440 | Auktoriserad återförsäljare, 1-2 dagars leverans, prisgaranti, 99 dagars ångerrätt - Diturwww.ditur.se
Ska leta upp den videon!
Oerhört tjusig! Man kan nästan känna historiens vingslag bara genom att titta på bilden.CWC G10 issued Brittiska Armén -82, sitter och funderar, tänk om klockor kunde prata. Nyfiken på hur den levt sitt liv. Kanske har den både en och två spännande historier att berätta. Fin är den oavsett, träffar index gör den också
Det är ju den designen som kommer komma tillbaka. 90talet med 2-t och lite roliga former på den tunna boettenGodmorgon, idag startar vi Lördagen med en gammal synd från tiden då jag inte hade någon som helst koll på klockor.
Mustaschigt värreJag har lyckats bocka ännu en ”villhöver-vintage-quartz” av listan
Den inte helt lättfångade sbgt002 med solid 18k bezel
Två-ton ftw!
SantDet är ju den designen som kommer komma tillbaka. 90talet med 2-t och lite roliga former på den tunna boetten
*även bilen i bakgrunden är ju helt rätt
Bra fångst!Jag har lyckats bocka ännu en ”villhöver-vintage-quartz” av listan
Den inte helt lättfångade sbgt002 med solid 18k bezel
Två-ton ftw!
Otroligt fin King Quartz!
Så cool . Jag har ju en Grand Quartz med 4842 urverket (endast datum vs ditt 4883 med dag+datum), vet du vad som gör att det blev ”superior” om du förstår vad jag menar?När Grand Seikos mekaniska lades ner på 70-talet ersattes dom av Grand Quartz men dom som ville ha finare och värre köpte en Superior...
48 GQ var specad till +- 5 sekunder per månad medans 48 Superior var specad till ´+ - 1 spm men hur det uppnåddes vet jag inte.Så cool . Jag har ju en Grand Quartz med 4842 urverket (endast datum vs ditt 4883 med dag+datum), vet du vad som gör att det blev ”superior” om du förstår vad jag menar?
Kul den där. Nog dök den upp före G-shock Manga också?Nytt batteriur. Ganska kul!
Ja, min modell kom redan förra året!Kul den där. Nog dök den upp före G-shock Manga också?
Med moderiktig färgsättning för den tiden. Härligt!Citizen Crystron från 1975
Eftersom jag är uppvuxen under den tiden så är det mycket som jag gärna är utan, men det finns en hel del kul urtavlor ifrån mitten av 70 talet fram till sent 80 tal. Denna var ett bra exempelMed moderiktig färgsättning för den tiden. Härligt!