Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har exakt samma. Sjukt trevliga klockor, dom där!Museum watch idag
Grattis!
Det blev ett oplanerat klockbyte… Här firar vi 10 årig bröllopsdag och jag fick en jubileumsring i 2-t. Måste givetvis matchas med lämplig klocka
Önskar alla trådbesökare en härlig fredag
Tack Tiden går bara fortare och fortare ju äldre man blir känns det som. Tur jag har klockor som håller tiden att balansera medGrattis!
Brutalt coolÄr owg med en Vacheron Constantin overseas 72050 från cirka - 98. 35mm versionen med ett kronometer certifierat kvartsverk (cal 1320) som baseras på Girard Perregauxs cal.1320. Sigma-dial vilket mig veterligen är ovanligt på kvarts? Bilden på urverket är inte min utan hittade den på nätet.
Nuvarande kvarts-samling. Inga andra klockor. Här går allt som det ska månad efter månad. Lurar lite på nya Yema Meca-quartz. Den vänstra i brons-pvd som komplement?
Ser riktigt snygg ut blev själv sugen på pandan.Svarar mig själv. Det där med att lura på en klocka gick fort att komma förbi. Nu bara att vänta till den är släppt och förhoppningsvis levereras i november.
.
Ja det blir spännande att prova en Yema för första gången. Pandan kan väljas med mesh också såg jag. Köper du så vänta in chatroboten så får du 10% rabatt.Ser riktigt snygg ut blev själv sugen på pandan.
Den verkar inte vara igång i skrivande stund, fungerar urverket?Hej kvartsare! Jag har kommit över en väl använd Citizen crystron LC. Som jag förstått det en rätt intressant kvartsare med thermo-kompensation. Jag tycker den har en snygg layout med dagarna skrivna uppifrån och ner. Dock har jag en f91-w på väg hem till mig och jag tror inte jag kommer få användning för två liknande klockor. Jag är just nu mer klock-intresserad än penga-intresserad och vill därför inte sälja klockan (verkar gå för mellan 50-100 USD, antagligen mindre för detta exemplar då det är slitet) utan kollar efter byten. Om någon är intresserad av denna klockan skulle jag därför gärna byta bort den mot något annat spännande i liknande prisklass. Sätter bytesvärde till typ 2-300 (plus nån 50-100 med batteri). Kom gärna med förslag!
Jag tänkte införskaffa batteri så snart som möjligt för att dubbelkolla, men säljaren menar att den ska fungera. Kommer givetvis inte göra byta om den inte fungerar, men ville göra en intressekoll ändåDen verkar inte vara igång i skrivande stund, fungerar urverket?
Snygg. Grattis.Mitt senaste vintage köp. The Citizen av första årgången med A660 urverk ifrån 2004.
Lätt att bli fartblind. Från nu är det lika länge till 1990 som det är från 1990 till 1956. Smaka på den.Snygg. Grattis.
Men är verkligen 2004 "vintage" - eller är det bara jag som tycker "vaddå, det var ju inte så länge sedan"?
Ouch.Lätt att bli fartblind. Från nu är det lika länge till 1990 som det är från 1990 till 1956. Smaka på den.
Tänk om fler kvartsverk kunde dekoreras sådär :/Är owg med en Vacheron Constantin overseas 72050 från cirka - 98. 35mm versionen med ett kronometer certifierat kvartsverk (cal 1320) som baseras på Girard Perregauxs cal.1320. Sigma-dial vilket mig veterligen är ovanligt på kvarts? Bilden på urverket är inte min utan hittade den på nätet.
Snygg. Grattis.
Men är verkligen 2004 "vintage" - eller är det bara jag som tycker "vaddå, det var ju inte så länge sedan"?
Det får man när det handlar om en GS. Snygg i svart också. Försöker fortfarande hitta bild på en riktigt sliten PVD-GS. Tror det kan bli riktigt snyggt när metallen börjar nötas framDubbelpostar