• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

JDM nyheter
IMG_0164.jpeg

Trevlig vardags allround med dag+datum i en modest storlek. 37,4 x 8,4 x 42,9 känns väldigt bärbart, speciellt 8,4mm höjden lockar mig.
IMG_0165.jpeg

Svart tavla med guld visare+index skulle vara mitt första val, sedan champagne eller…
IMG_0166.jpeg

Tiffany blå?
Ursäkta en dum fråga som jag kanske borde veta svaret på men vad är JDM?
 
Instämmer. Tyvärr naggas väl ”One and Done” känslan något med en WR på 5 ATM.
Ja, det är förvisso sant! Jag vet heller inte hur Hamilton tolkar 5 ATM. Jag har en Rado Golden Horse som är specad till 50 m, men där menar Rado bokstavligen att den ska klara 50 m, så den badar jag med utan minsta oro. Jag har själv provtryckt den till 6 ATM hemma och det gick finemang. Hamilton kanske dock inte menar att 5 ATM är badsäkert utan bara stänksäkert?
 
Ja, det är förvisso sant! Jag vet heller inte hur Hamilton tolkar 5 ATM. Jag har en Rado Golden Horse som är specad till 50 m, men där menar Rado bokstavligen att den ska klara 50 m, så den badar jag med utan minsta oro. Jag har själv provtryckt den till 6 ATM hemma och det gick finemang. Hamilton kanske dock inte menar att 5 ATM är badsäkert utan bara stänksäkert?

Dem specar inget annat än 50 m på deras sida vad jag kan se. Så ja, borde väl vara safe i poolen, är väl jag som mest är nojig 😬
 
Testar sambons PRX. Satt jäkligt bra i 35 mm tycker jag. Kanske får blir nästa kvartsare. (Fast svart)🙂
IMG_5872.jpeg
35mm är den bästa storleken på denna modell tycker jag :) Jag har en svart, men i 40mm. Jag är ganska säker på att 35mm inte finns i svart som kvarts, bara i det mekaniska utförandet.
1728757367814.png

Däremot finns en modell i MOP som är riktigt cool i 35mm och kvarts :)
 
35mm är den bästa storleken på denna modell tycker jag :) Jag har en svart, men i 40mm. Jag är ganska säker på att 35mm inte finns i svart som kvarts, bara i det mekaniska utförandet.
1728757367814.png

Däremot finns en modell i MOP som är riktigt cool i 35mm och kvarts :)

Jo, sett 40 mm i butik, upplevde den större än förväntat. Inte sett MOP tidigare, var ju riktigt sweet 🙂
 
Visar ju tydligt att det är redig brist på bra quartzdykare, iallafall från de europeiska tillverkarna.
Jag är i och för sig inte speciellt välorienterad ibland dykare längre, men är det verkligen så få europeiska? Jag tycker jag ser dykarbezel lite överallt… Tror styvbrodern har en Champion eller Jacques Lemans (är dom kanske japanska, och frångår dom epitetet ”bra”? ;) ).
 
Jag är i och för sig inte speciellt välorienterad ibland dykare längre, men är det verkligen så få europeiska? Jag tycker jag ser dykarbezel lite överallt… Tror styvbrodern har en Champion eller Jacques Lemans (är dom kanske japanska, och frångår dom epitetet ”bra”? ;) ).
Om vi begränsar oss till enbart Swatch group finns ju:
  • Certina DS Action diver
  • Tissot Seastar 1000
  • Hamilton Khaki Navy Scuba
Men det kanske är ganska få?
 
Tillbaka
Topp