Japan domestic market.Ursäkta en dum fråga som jag kanske borde veta svaret på men vad är JDM?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Japan domestic market.Ursäkta en dum fråga som jag kanske borde veta svaret på men vad är JDM?
Som @Viskan mycket riktigt förtydligade. Alltså endast tänkt att säljas på den inhemska Japanska marknaden.Ursäkta en dum fråga som jag kanske borde veta svaret på men vad är JDM?
Det är även min erfarenhet. Jag har handlat av dem några gånger utan bekymmerHade för något år sedan kontakt med https://www.sakurawatches.com/ och fick ett mycket gott intryck av kommunikationen.
Allmänt om JDMDet är även min erfarenhet. Jag har handlat av dem några gånger utan bekymmerVar det angående just ovan postade Seikos, eller mer allmänt vid JDM affärer? Tror nämligen inte sakurawatches har dom än…
Perfekt "one and done"-klocka att rekommendera för någon som inte är så klockintresserad. Bra märke, smidiga dimensioner, lättläst, tålig och stilren. Är själv sugen på en.Smidigt med kvarts ändå. Behöver heller inte vara dyrt för att vara roligt.![]()
![]()
+1 på den....Perfekt "one and done"-klocka att rekommendera för någon som inte är så klockintresserad. Bra märke, smidiga dimensioner, lättläst, tålig och stilren. Är själv sugen på en.
Nej, det är lite förvirrande. Men khaki används lite slarvigt på engelska för att benämna flera slags militära uniformer, kanske är det så Hamilton tänker? En klocka man ska ha till uniform helt enkelt.+1 på den....
Men varför skriver dem Khaki när den är blå? Den är ju inte Khakifärgad?![]()
Ja jag vet,Nej, det är lite förvirrande. Men khaki används lite slarvigt på engelska för att benämna flera slags militära uniformer, kanske är det så Hamilton tänker? En klocka man ska ha till uniform helt enkelt.
Perfekt "one and done"-klocka att rekommendera för någon som inte är så klockintresserad. Bra märke, smidiga dimensioner, lättläst, tålig och stilren. Är själv sugen på en.
Samma här, brukar dessutom ha svårslagna priser.Det är även min erfarenhet. Jag har handlat av dem några gånger utan bekymmerVar det angående just ovan postade Seikos, eller mer allmänt vid JDM affärer? Tror nämligen inte sakurawatches har dom än…
Ja, det är förvisso sant! Jag vet heller inte hur Hamilton tolkar 5 ATM. Jag har en Rado Golden Horse som är specad till 50 m, men där menar Rado bokstavligen att den ska klara 50 m, så den badar jag med utan minsta oro. Jag har själv provtryckt den till 6 ATM hemma och det gick finemang. Hamilton kanske dock inte menar att 5 ATM är badsäkert utan bara stänksäkert?Instämmer. Tyvärr naggas väl ”One and Done” känslan något med en WR på 5 ATM.
Ja, det är förvisso sant! Jag vet heller inte hur Hamilton tolkar 5 ATM. Jag har en Rado Golden Horse som är specad till 50 m, men där menar Rado bokstavligen att den ska klara 50 m, så den badar jag med utan minsta oro. Jag har själv provtryckt den till 6 ATM hemma och det gick finemang. Hamilton kanske dock inte menar att 5 ATM är badsäkert utan bara stänksäkert?
35mm är den bästa storleken på denna modell tycker jagTestar sambons PRX. Satt jäkligt bra i 35 mm tycker jag. Kanske får blir nästa kvartsare. (Fast svart)![]()
![]()
35mm är den bästa storleken på denna modell tycker jagJag har en svart, men i 40mm. Jag är ganska säker på att 35mm inte finns i svart som kvarts, bara i det mekaniska utförandet.
![]()
Däremot finns en modell i MOP som är riktigt cool i 35mm och kvarts![]()
Whaaa! Gör Squale en kvarts-variant av den där?!?Squale 1521
Whaaa! Gör Squale en kvarts-variant av den där?!?![]()
Jag älskar bruna tavlor. Ännu mer på hösten.Citizen idag
![]()
Neeeej! Hade ju varit årets dykarsläpp.Opps, trodde det var dagens klocka. My bad![]()
Visar ju tydligt att det är redig brist på bra quartzdykare, iallafall från de europeiska tillverkarna.Neeeej! Hade ju varit årets dykarsläpp.![]()
Jag är i och för sig inte speciellt välorienterad ibland dykare längre, men är det verkligen så få europeiska? Jag tycker jag ser dykarbezel lite överallt… Tror styvbrodern har en Champion eller Jacques Lemans (är dom kanske japanska, och frångår dom epitetet ”bra”?Visar ju tydligt att det är redig brist på bra quartzdykare, iallafall från de europeiska tillverkarna.
Om vi begränsar oss till enbart Swatch group finns ju:Jag är i och för sig inte speciellt välorienterad ibland dykare längre, men är det verkligen så få europeiska? Jag tycker jag ser dykarbezel lite överallt… Tror styvbrodern har en Champion eller Jacques Lemans (är dom kanske japanska, och frångår dom epitetet ”bra”?).
Bra=Stora väletablerade märken.Jag är i och för sig inte speciellt välorienterad ibland dykare längre, men är det verkligen så få europeiska? Jag tycker jag ser dykarbezel lite överallt… Tror styvbrodern har en Champion eller Jacques Lemans (är dom kanske japanska, och frångår dom epitetet ”bra”?).