Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om vi begränsar oss till enbart Swatch group finns ju:
Men det kanske är ganska få?
- Certina DS Action diver
- Tissot Seastar 1000
- Hamilton Khaki Navy Scuba
Nej det är ju egentligen ingen brist på Schweiziska quartzdykare om man letar men det är inte de klockorna som företagen stoltserar med.Kan väl hitta quartzdykare hos både Tag heur och Longines också även om automatiska är betydligt fler. CWC kom jag på också.
Eller att jag har en s.k. weak-spot för Squale och speciellt exakt den blå modellen.Visar ju tydligt att det är redig brist på bra quartzdykare, iallafall från de europeiska tillverkarna.
Det är väl i princip bara Tissot och Certina kvar av de ”väletablerade” som fortfarande släpper nya kvartsare? Och visst har väl dom massor av klockor med dykring? Det är som sagt en kategori jag känner mig klar med, men jag tycker ändå att jag ser dykare vart jag vänder migBra=Stora väletablerade märken.
Om jag inte minns fel tror jag att även Seikon släpps i en mindre storlek (typ 35mm)Var inne och kikade på clean:a kvarts-klockor på länk med vit urtavla. Provade dessa två och gillade Seiko:n bäst. 39mm passade mig bättre än PRX:en från Tissot på 35mm.
Har Longines verkligen kvar den (Hudro Conquest) i katalogen idag?Kan väl hitta quartzdykare hos både Tag heur och Longines också även om automatiska är betydligt fler. CWC kom jag på också.
Eller att jag har en s.k. weak-spot för Squale och speciellt exakt den blå modellen.
Jo, vi förstår nog och är helt överens tror jag. Inget snack om att det finns fler automatiska att välja på. Speciellt om man har en önskan att lägga lite mer pengar. Scurfa har vi förresten också, där har vi ändå en riktigt tool watch.Mja, formulerade mig nog inte så tydligt. Tänkte mer klassiska tool watches, likt Squale. Finns inte så många motsvarande Seiko Tuna, exempelvis. Dykare som är tänkta att dyka med, snarare än desk divers. Skulle väl vara CWC då, och Sinn har väl en "riktig" quartzdykare?
Känns ju lite sådär när varken Longines eller Tag Heuer har lume på alla visarna ens.
Kanske de inte har förresten..Har Longines verkligen kvar den (Hudro Conquest) i katalogen idag?
Jag hittar iaf några varianter av hydroconquest quartz på Longines hemsida.Kanske de inte har förresten..
Riktigt läcker.Och Tag har ju Solargraph. Den hade varit kul att testa.
Om jag sett samma så är det 32mm damvarianten som finns kvar?Jag hittar iaf några varianter av hydroconquest quartz på Longines hemsida.
Trist, har varit rejält sugen på en hydroconquest Quartz..Om jag sett samma så är det 32mm damvarianten som finns kvar?
Om jag filtrerar på deras hemsida med Man/Unisex/Quartz så får jag totals 20 träffar. Det är endast La Grande Classique och stålsporten av Conquest. Än tristare är att La Grande är den med konstig infästning för bandet, den gamla klassiska med luggar dyker inte upp :/
Klockia verkar ha en del 41 och 44 mm kvar i lager.Trist, har varit rejält sugen på en hydroconquest Quartz..