Lite snabba bilder på ab9000-61e. Svart tavla med index och visare utan lysmassa. Ger riktigt bra kontrast i även starkt ljus.
Svart sunburst-tavla. Beskrivningar på nätet säger att den skimrar i blått, då har jag antingen fått en annan modell eller så har utländska recensenter inte tillgång till Bengt Grives färglåda
Min skimrar snarare i olivgrå, den typen av mörk champagne som BMW brukar ha. Väldigt diskret och smakfullt tycker jag.
Sitter riktigt fint med straxt under 10mm (9,8) höjd på länken som i sant Citizen manér är 19/17. Länkbitarna är ganska korta (också Citizen stil) och gör länken följsam och lite enklare att justera till bra passform.
Liten avståndsbild på min 17,5-18cm handled. Glasringen mäter 37mm och boetten sväller 0,5mm runt om vilket ger 38mm +kronan. Polerad glasring, sidor av boett och länk. Ovansida bandhorn och länk är borstat. Några tänker säkert ”va synd att den inte har lysmassa” eller ”om den bara hade skruvad krona”. Det är precis sådana små detaljer som dessa som gör att jag ville ha just denna. Enklast möjliga, diskret och stilren allt-i-allo klocka i modest storlek, väldigt användarvänlig. Svart, stål, perpetuell kalender och individuell timvisare, wr 10atm. Det finns en AQ4000-51e med samma koncept, fast med a060 ecodrive urverk. Det var estetiska detaljer som gjorde att jag valde a660 denna gång, men en riktigt trevlig liten pjäs är det