• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Såå nöjd med min första riktiga kvartsare. Raymond Weil sport, aka ”poor man’s skydiver”;)
C0B21E7C-5361-4158-BAC1-DD7E1D608A02.png
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kanske en dum och svår fråga, men eftersom det finns folk som kan kvarts här: Fick precis hem en klocka som har ett "Master Sonic 1632" 5juvelers Schweiziskt kvartsverk i, någon som vet något om detta urverk? Jag har aldrig stött på det innan och google är inte speciellt hjälpsam heller :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kanske en dum och svår fråga, men eftersom det finns folk som kan kvarts här: Fick precis hem en klocka som har ett "Master Sonic 1632" 5juvelers Schweiziskt kvartsverk i, någon som vet något om detta urverk? Jag har aldrig stött på det innan och google är inte speciellt hjälpsam heller :)
En snabbgoogling hittade en äldre Festina med ett sånt. Festina är väl ett Schweiziskt gammalt märke, så det kan ha ETA eller Ronda bas kanske?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
En snabbgoogling hittade en äldre Festina med ett sånt. Festina är väl ett Schweiziskt gammalt märke, så det kan ha ETA eller Ronda bas kanske?
Det var det enda jag hittade också :D Fast Festina gör ju inga egna verk, så därför blev jag nyfiken. Det sitter i en vintage Invicta. När jag kikade på verket så verkar det stå typ SA eller AS, Tänkte att det kanske är ett A.Schild verk?
BAE376F5-0473-4004-A09A-AEE5460E93DD.jpeg
113A161C-4576-4A61-9103-24E4609F9155.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Det var det enda jag hittade också :D Fast Festina gör ju inga egna verk, så därför blev jag nyfiken. Det sitter i en vintage Invicta. När jag kikade på verket så verkar det stå typ SA eller AS, Tänkte att det kanske är ett A.Schild verk?
BAE376F5-0473-4004-A09A-AEE5460E93DD.jpeg
113A161C-4576-4A61-9103-24E4609F9155.jpeg
Den var ju stilig :) På nyare är det väl Miyota/Citizen under huven, men vintage var det Swiss Made. Vilka vet jag dock inte, har du kollat watchbase?
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det var ju @Fujoor som skulle övertalas. Jag tycker kvalitén är god. Klart bättre vridring än alla Seiko jag har provat.
Jag har haft den i tankarna i flera dagar och funderar fortfarande. Den enda dykaren som blir använd är min cwc dykare. Annars åker det mest på en gshock. Därför är jag lite tveksam i rädsla att den bara blir liggandes. Skulle dock varit kul att ha en massa roliga gummiband i olika färger .
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag har haft den i tankarna i flera dagar och funderar fortfarande. Den enda dykaren som blir använd är min cwc dykare. Annars åker det mest på en gshock. Därför är jag lite tveksam i rädsla att den bara blir liggandes. Skulle dock varit kul att ha en massa roliga gummiband i olika färger .
Köper du en så lovar jag att skicka ett orange gummi med curved ends. Jag vill gilla gummi men det går inte helt enkelt.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Köper du en så lovar jag att skicka ett orange gummi med curved ends. Jag vill gilla gummi men det går inte helt enkelt.
Det var vänligt :) jag visste inte ens att det fanns curved ends till just den dykaren. Den känns så incognito jmf med vanligare skx och turtle
 
  • Like
Reactions: NRE

Code

AKA Vincent B
Jag har haft den i tankarna i flera dagar och funderar fortfarande. Den enda dykaren som blir använd är min cwc dykare. Annars åker det mest på en gshock. Därför är jag lite tveksam i rädsla att den bara blir liggandes. Skulle dock varit kul att ha en massa roliga gummiband i olika färger .
Äshh inget o fundera över, BILLIG..! Förstår om det vore en Rolle för 70k, men vi pratar 2k..riktigt bra faktiskt.. :)
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Det har du rätt i, och då glömmer många ana/digi aqualand som är den hårdaste av alla ;)
Hård är den alldeles säkert, men man ska gilla designen också ;) Jag fattar charmen men eftersom jag på sin höjd dyker efter tappade solglasögon på 1,3 meters djup känner jag att Aqualand är en aning överkurs.
Skicka ett orange gummi till mig med.. :D:D
Lovar att det är ditt om @Fujoor inte skaffar sig übercool-futuristisk-snorball-hightech-dykare
 
Topp