Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror de flesta tillverkare som har kvarts i katalogen har någon GMT sedan Basel2018, det var ju en tydlig trend som kom förra året. Lika tydlig som "heritage/retro/vintage design" som verkligen tog fart 2014. Det skulle inte förvåna mig om kommande Basel2019 inte visar massa retrodesignade klockor med GMT. Nåja, bara min lilla trendspaning Personligen tycker jag Longines Conquest VH.P. GMT flash setting verkar lite nytänkande och ganska cool...Vad finns det för schyssta GMT quartz? Behöver inspiration..
Tack! Får prova helt enkelt men passar storleken är det ju en kanon beater!Mätte den snabbt med måttband, fick måttet 45mm bred. Men kan mkt väl vara 49mm. Men bärs isåfall mkt mindre. Om man bara tittar på den, känns den liite större än en square. Men gå och prova den hos Klockmaster /Stjärnurmakarna, bärs mkt mindre och smidigare. Väldigt lätt också. Ringen är dessutom gjort av Carbon fiber som jag gillar. Och funktionerna är roliga, Bluetooth mm.. Grymt pris också listar endast 3500kr ny. Bandet är också riktigt bekvämt, ungefär som Bartons gummi fast lite tjockare. Har också quick realese som Barton. Men tyckte Bartons var för tunn.
Här tycker jag sbgn003/005 är oslagbart bra! Såg att det låg en på sälj nyss. Tror den ligger kvar. Jag är sjukt nöjd med min och det enda man skulle önska är någon form av mikrojustering på bandet. Går dock att få till bra (för mig iaf) pga 2/3 långa "halvlänkar".Vad finns det för schyssta GMT quartz? Behöver inspiration..
Är det där en AQ4020-54Y? En The Citizen i titan utan lume är just nu högst upp på min önskelista och försöker få lite kläm på referenserna.
Zaratsu polerad titan, urtavla i Tosa Washi papper, ganska trevlig kombination Ligger och lapar lite sol
Det stämmer. Det är den första som gjordes med papperstavla. Det har sedan dess kommit en med svart urtavla och läderband, AQ4020-03E och en AQ4020-03A med samma vita urtavla och läderband. Ingen aning om varför den svarta inte finns med länk? Sedan finns det en variant MED lume, lite större och lite små skillnader i design som heter AQ4030-51A och AQ4030-51E. Dessa är på länk. A=Vit E=Svart L=Blå på Citizenska. AQ = ecodrive medans AB eller CTQ = kvarts. Den första generationen ecodrive med power-reserv på tavlan börjar med 1. Tex. AQ1040-53E medans de nya utan börjar på 4 (AQ4020-54Y). Jag har inte blivit klok på vad som definierar titan, stål eller länk/läder. Urverken heter A660= kvarts, A010 = gen1 ecodrive, A060 = gen2 ecodrive. Hoppas du hittar något trevligtÄr det där en AQ4020-54Y? En The Citizen i titan utan lume är just nu högst upp på min önskelista och försöker få lite kläm på referenserna.
Bra genomgång. Tack!Det stämmer. Det är den första som gjordes med papperstavla. Det har sedan dess kommit en med svart urtavla och läderband, AQ4020-03E och en AQ4020-03A med samma vita urtavla och läderband. Ingen aning om varför den svarta inte finns med länk? Sedan finns det en variant MED lume, lite större och lite små skillnader i design som heter AQ4030-51A och AQ4030-51E. Dessa är på länk. A=Vit E=Svart L=Blå på Citizenska. AQ = ecodrive medans AB eller CTQ = kvarts. Den första generationen ecodrive med power-reserv på tavlan börjar med 1. Tex. AQ1040-53E medans de nya utan börjar på 4 (AQ4020-54Y). Jag har inte blivit klok på vad som definierar titan, stål eller länk/läder. Urverken heter A660= kvarts, A010 = gen1 ecodrive, A060 = gen2 ecodrive. Hoppas du hittar något trevligt
Jag minns inte vilket, men ganska säker att det var ett Ronda...Vet någon vilket urverk som sitter i WAY1112.BA0928?
Tror @BarbaBaba har haft en.
Ah, inget jättekul dåJag minns inte vilket, men ganska säker att det var ett Ronda...
Nej, Tag Heuer ingår ju inte i Swatch Group (ETA) så dom brukar köra Ronda om det är kvarts. Det finns många Ronda som har 10+ års batteritid, men inte så mycket spännande annars. Tror inte dom har något termokompenserat eller annat spännande i nuvarande linje.Ah, inget jättekul då
Bauhaus designen är alltid rätt i tiden Jag gillar min Max Bill Junghans av just den anledningen. Välkommen hitHallå! Ny här på forumet, första inlägget. Hade beställt en klocka innan jag hittade hit vilket var en väldig tur. Så många impulsköp jag har varit nära att göra de senaste dagarna är snudd på löjligt! Dessutom har jag mentalt gjort en 180-graderssväng så från enkelt och avskalat sitter jag nu och kollar på rediga ana-digi-klockor
Vet inte ens om det är okej att lägga upp enkla billiga klockor men man måste ju börja någonstans tänker jag Har då alltså ramlat in en Braun BN0021 (närmare bestämt BN0021BKBRG) som köptes på tyska Amazon. Boett i matt stål, mineralglas, svart urtavla och brunt läderband. Vita tim- och minutvisare samt gul sekund. 38mm stor, nästan 9mm tjock med 20mm bandbredd. Okänt kvartsverk och 5 ATM.
Braun är idag en skugga av sitt forna jag men det är inte helt oväntat (lite avlägsna) kopplingen till designlegender som Dieter Rams som tilltalar mig. Formen är klart mer "clock" än "watch" men jag gillar den skarpt. Är tänkt att användas som enkel och diskret klocka på jobbet utan att vara kostym.
Super cool......jakten har börjatSBFG001
Spelar ingen roll vad den kostar så länge du gillar den. Det där är ju en riktig designikon som jag tror att många uppskattar, mig själv inräknat!Hallå! Ny här på forumet, första inlägget. Hade beställt en klocka innan jag hittade hit vilket var en väldig tur. Så många impulsköp jag har varit nära att göra de senaste dagarna är snudd på löjligt! Dessutom har jag mentalt gjort en 180-graderssväng så från enkelt och avskalat sitter jag nu och kollar på rediga ana-digi-klockor
Vet inte ens om det är okej att lägga upp enkla billiga klockor men man måste ju börja någonstans tänker jag Har då alltså ramlat in en Braun BN0021 (närmare bestämt BN0021BKBRG) som köptes på tyska Amazon. Boett i matt stål, mineralglas, svart urtavla och brunt läderband. Vita tim- och minutvisare samt gul sekund. 38mm stor, nästan 9mm tjock med 20mm bandbredd. Okänt kvartsverk och 5 ATM.
Braun är idag en skugga av sitt forna jag men det är inte helt oväntat (lite avlägsna) kopplingen till designlegender som Dieter Rams som tilltalar mig. Formen är klart mer "clock" än "watch" men jag gillar den skarpt. Är tänkt att användas som enkel och diskret klocka på jobbet utan att vara kostym.
Ja det viktigaste är definitivt att man är nöjd.Spelar ingen roll vad den kostar så länge du gillar den. Det där är ju en riktig designikon som jag tror att många uppskattar, mig själv inräknat!
Hallå! Ny här på forumet, första inlägget. Hade beställt en klocka innan jag hittade hit vilket var en väldig tur. Så många impulsköp jag har varit nära att göra de senaste dagarna är snudd på löjligt! Dessutom har jag mentalt gjort en 180-graderssväng så från enkelt och avskalat sitter jag nu och kollar på rediga ana-digi-klockor
Thnx Gillar den skarpt.Riktigt snygg den där