• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Jag kanske skulle testa det på min då. Vad använde du för batterier?
Ett sån här kanske? :D
0ABA3E3D-9042-4BC5-A426-2CA3AE8CEEDA.jpeg

Ber om ursäkt, kunde inte hålla mig!
Satt precis och beställde ett Optima till husdelen på husbilen.

Det är nog det enda batteriet som ägaren flyttar över till nya bilen...
Mitt ena Optimabatteri är inne på bil nr:2! :)
Dom är sjukt dyra på flera sätt. Frun fick ett i sin anpassade bil, jippi!! tänkte vi då vanliga laddas ur och dör inom 1 år. Det visade sig att frun (dvs jag) var tvungen att köpa ny laddare som klarar AGM då vanliga laddare inte gör det. Så nog flyttar batteriet med till nästa ;)

Riktigt vass sportis till damen :) Har du koll på hur hög den är?

Mitt skjutmått är lite skevt, men 11.0-11,2 skulle jag säga.

Har länge funderat på en HAQ, men inte riktigt tilltalats av det här med att behöva ställa datum manuellt på ett väldigt noggrant ur, då finns det bara Longines att välja på med evighetskalender. Hittills har dom bara funnits i 41+ mm, men nu... dök det upp några nya modeller i 36 mm, så jag slog till. Fungerar shock protection som det ska är det ännu bättre eftersom jag trillar runt i skogen rätt mycket.

D
Mitt skjutmått är lite skevt, men 11.0-11,2 skulle jag säga.

Har länge funderat på en HAQ, men inte riktigt tilltalats av det här med att behöva ställa datum manuellt på ett väldigt noggrant ur, då finns det bara Longines att välja på med evighetskalender. Hittills har dom bara funnits i 41+ mm, men nu... dök det upp några nya modeller i 36 mm, så jag slog till. Fungerar shock protection som det ska är det ännu bättre eftersom jag trillar runt i skogen rätt mycket.
Det låter som trevliga dimensioner till både damer och de som gärna bär under 40mm. När det gäller HAQ med Perpetuell kalender har alla The Citizen i Chronomasterlinjen det, men utöver Longines och Citizen kan jag inte komma på någon som säljs i butik idag med dessa specs.

Faaast automaterna måste man ju mecka med varenda gång man har dom o ändå gillar man dom. Ställa datum varannan månad är ju rätt ok :)
Faaast det är ju en helt annan sak. Här gillar vi quartz ;) Men fattar. Jag har börjat snegla på en mekanisk klocka men vill då ha handjagad så det verkligen blir en manuell känsla och något jag måste ställa in och sköta. Kanske knäppt men vi är ju alla olika. Men är det quartz vill jag ha precision och så lite "hands on" som möjligt. Förutom när man ska fippla med någon rolig funktion... :D

Tillbaka
Topp