Denna
nyhet har diskuterats i andra trådar, men då den innehåller en hel del "smart kvartsteknologi" passar den utmärkt även här
Min personliga
Love Hate relation med Junghans Max Bill MEGA lägger jag åtsidan
Samma härliga Bauhaus design, men nu med tre nyheter.
Nr1. Junghans erbjuder nu både möjligheten att välja ett
safirglas istället för plexi vid beställning och även att få ett safirglas eftermonterat på tidigare modeller. Jag gillar iof plexit, mitt har hållit sig fritt ifrån repor och är både lätt och har den härliga lystern som plexi ger. Men ett safirglas med samma kupning är ju inte fel alls. Hela grejen med gammal design och modernt urverk och material blir mer fulländad med ett safirglas. £270 eller 300€ kostar det extra. Ooooh
, är det värt så mycket?? Kanske en kombination av smak och plånbok i så fall.
Nr2. Titan boett. Två utföranden med en som är polerad ihop med en vit urtavla och blanka visare, och en där boetten har en blästrad finish tillsammans med mörka visare och en gråtonad urtavla.
Även Meshlänken som finns till den blästrade modellen är i titan.
Nr3. Soldrivet urverk J101.85. Det tidigare batteridrivna J101.65 blir alltså uppdaterat med sol/ljusdrift. Junghans lovar precis som tidigare en ruskig massa prestanda. Urtavlan som döljer solpanelen ska enligt uppgift göra urverket väldigt lätt laddat. Samma radiokontroll som tidigare och samma evighetskalender i kvartsläge som tidigare. Den stora nyheten är alltså att man inte längre behöver byta batteri.
*samtliga bilder skamlöst snodda på nätet. Pris hos Jurawatches.uk £880 - £960. Lägg till £270 så har vi 13763kr - 14719kr. Minst sagt saftigt kan jag spontant tycka. Är urverket denna gång fritt ifrån tidigare barnsjukdomar så hamnar den i ett annat ljus...
Storleken är 38mm Ø x 9mm