Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Undra om någon åkt dig för fusk på en tenta pga en Aerospace?Dagens kvartsare, Aerospace E79362![]()
Haha jadu, vem vet!Undra om någon åkt dig för fusk på en tenta pga en Aerospace?
En duo som bjuder på ett leendeDagens quartz-dubbel
![]()
Skulle tro att det är en 3741?En duo som bjuder på ett leendeVad heter IWC’n?
En duo som bjuder på ett leendeVad heter IWC’n?
Skulle tro att det är en 3741?Riktigt fräck! Jag vet att IWC har tillverkat en del quartzmodeller men har aldrig stött på denna tidigare och förvånande nog så är den dessutom relativt överkomlig (ca 20' enligt C24).
Cool IWC! Har inte sett den tidigare. Berätta gärna mer.Dagens quartz-dubbel
![]()
Menar du att man får lite för pengarna eller missförstår jag, att man istället får mycket för pengen?Stämmer bra - 3741. Sett till vad man får är dagens priser rena rånet.
Mycket pang för pengen. Här nere i syd vänder vi lite på talesättenMenar du att man får lite för pengarna eller missförstår jag, att man istället får mycket för pengen?
En sån ska jag ha i åtanke när det ska letas kronograf, riktigt trevlig på alla sättMycket pang för pengen. Här nere i syd vänder vi lite på talesätten![]()
Snygga!Dagens quartz-dubbel
![]()
Där har du en kombo som täcker de flesta situationerSnygga!
Här en till dubbel - med likadana urverk, ETA 955.652. - en dubbelpost från Sinntråden![]()
![]()
Haha Japp, den täcker mycket.Där har du en kombo som täcker de flesta situationer![]()
Jag har inte hittat något svar på det, men din teori låter rimlig. Vad roligt att kunna inspireraHaha Japp, den täcker mycket.
Det är faktiskt tack vare dig jag insett quartzklockans stora fördelar!
Köpte Wempen efter jag läste din emintena recension av densamma
En sak jag funderat lite på är att Wempe säger att batteriet räcker 15 år, Sinn 7 år.
Troligen samma batteri så är det oljan i UX:en som gör att det går mer energi tro?
![]()
Ett av de mest underskattade uren man kan tänka sig tycker jag. ”Ahh, en sån svintråkig Tissot som man får efter 30 år i statlig tjänst” hör man ofta. Faktum är att designen återfinns hos väldigt många märken, Longines, Omega, Eterna med fler. En klocka i solid 18k guld med safirglas, och inte sällan med ETAs finaste kvartsverk. Den senaste generationen har ETA e64.111 termokompenserade urverk som håller +/-10spy. Som företagsgåva är dom prissatta strax under 15K, men på andrahandsmarknaden hittar man dom för mellan 2,5-5K vilket är helt galet om man jämför med andra klockor i helguld. Denna sitter just nu på ett strutsband, men du frun bär den har den alla möjliga färgglada kläder.
![]()
![]()
Ett av de mest underskattade uren man kan tänka sig tycker jag. ”Ahh, en sån svintråkig Tissot som man får efter 30 år i statlig tjänst” hör man ofta. Faktum är att designen återfinns hos väldigt många märken, Longines, Omega, Eterna med fler. En klocka i solid 18k guld med safirglas, och inte sällan med ETAs finaste kvartsverk. Den senaste generationen har ETA e64.111 termokompenserade urverk som håller +/-10spy. Som företagsgåva är dom prissatta strax under 15K, men på andrahandsmarknaden hittar man dom för mellan 2,5-5K vilket är helt galet om man jämför med andra klockor i helguld. Denna sitter just nu på ett strutsband, men då frun bär den har den alla möjliga färgglada kläder.
![]()
Långt ifrån alla givetvis, men det är väl någon slags utbud som läsare rapporterat. Det är en ofta användbar sida när man letar urverk i olika modeller.Har du koll på andra, kanske lite mindre dressiga, ur med ETA e64.111?
Saknar en HAQ sen jag sålde mina certina precidrive...