Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får man fråga varför en till? Eller var det en 263 innan?Fick plasta av en sån här idag. Min andra ’261, men denna gång ny. Helt otrolig.
...Men jag älskar även min CWC. Så sjuuukt bra klocka. Min natt, beater och jobbklocka. Man ska trivas med den klocka man bär mest liksom. Nu har jag en slitvarg och vardags/fin-klockakombination som jag för första gången sedan denna klockcirkus satte fart trivs i.
Det är lite obehagligt att känna ett lugn...?
Det var exakt samma referens. Bara vanlig flipparsjuka. Det är alltså den andra i ordningen, inte den andra i min ägo just nuFår man fråga varför en till? Eller var det en 263 innan?
Det är lite lustigt, jag hade en sbgx061 som jag sålde till förmån för den större sbgv modellen. Nu några år senare har jag skaffat en sbgx261, jag ville ha en medans det fortfarande tillverkas, och valde då en med tidigt tillverkningsnummer ifrån 2017 med nya taveldesignen. Det är nog faktiskt den enda klocka/modell jag köpt två gånger. Däremot har jag många gånger ångrat att jag sålde just denDet var exakt samma referens. Bara vanlig flipparsjuka. Det är alltså den andra i ordningen, inte den andra i min ägo just nu
Ingår det öronproppar?
Haha, man kanske kan ha samma som man köper till SWATCHIngår det öronproppar?
Ja, de två är inte precis kända för att göra tysta urverk. Timex har många trevliga modeller men jag står verkligen inte ut med det där tickandet...Haha, man kanske kan ha samma som man köper till SWATCH
Nej, det är väldigt märkligt, det är ju inte så att det är dyrt att göra ett tystare urverk. Pulsar, Seiko, Citizen etc. har ju kronor i sub 500kr-klassen som inte låter två kvarter bort.Undrar vad det är som gör att vissa kvartsverk låter som skördetröskor och andra är knäpptysta.
Ball tycker jag.
Personligen skulle jag tro att det är en kombination av höga toleranser i urverken kombinerat med boettens utformning och material. Swatch med sina plastboetterUndrar vad det är som gör att vissa kvartsverk låter som skördetröskor och andra är knäpptysta.
Själv älskar jag högre tickande, bara mysigt för egen del Så är alltså timex jag ska köpa...Ingår det öronproppar?
TackarBulovan hade ett mekaniskt Valjoux 72.
Armstrongs Speedmaster var en ST105.012 med serienummer 24002981.
Edit: glömde citera @bondbullittandblues
Nyinkommet idag, tog ett tag att hitta en full size quartz i vettigt skick Men skam den som ger sig!