• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

Tänkte typ alldagsklockor, kvarts, stållänk ca 40mm. Behöver inte vara svart, syftade mer på förhållandet pris/kvalite man får med de GSarna.

Tänkte typ alldagsklockor, kvarts, stållänk ca 40mm. Behöver inte vara svart, syftade mer på förhållandet pris/kvalite man får med de GSarna.
Rent utseendemässigt är ju Tissot Gentleman i 40mm ganska lik till stilen. Nu finns den i titan vilket känns som en väldigt prisvärd klocka. Om du kan tänka dig importera ifrån Japan har The Citizen några fina alternativ i samma prisklass. Jag har haft en Citizen Chronomaster AB9000-61E som var en riktig sbgv-killer

20210719_112130~4.jpg

Blev en lite Bulova idag 🥳 Finns det en billigare HAQ?
20210808_181510.jpg
Trevligt :)
Jag råkade snubbla över information om att Bulova inte längre lovar prestanda i HAQ spannet (+/-10spy). Enligt handboken ska dom numera lova +/-5spm, om det ens finns utskrivet... Det kanske finns angivet i din handbok? Nu brukar ju de flesta prestera riktigt bra ändå, men det kan ju vara bra att veta så man inte blir besviken, dom har ju trots allt ingen termokompensering :)

Trevligt :)
Jag råkade snubbla över information om att Bulova inte längre lovar prestanda i HAQ spannet (+/-10spy). Enligt handboken ska dom numera lova +/-5spm, om det ens finns utskrivet... Det kanske finns angivet i din handbok? Nu brukar ju de flesta prestera riktigt bra ändå, men det kan ju vara bra att veta så man inte blir besviken, dom har ju trots allt ingen termokompensering :)
Ingen handbok men det låter troligt enligt mina totalt ovetenskapliga undersökningar 👍

Tillbaka
Topp