Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Myrorna - vilket fynd!!Fick äntligen hem ett passande läder (22mm) till denna ”Two Timer” jag räddade från Myrorna. Premiär.
Nyinkommen ”affordable” vardagsklocka
Eco drive, radiosynk, safirglas, 10atm, 39mm Ø x 10mm, 20mm luggvidd och 47mm över luggarna. Enklare och mer lättläst blir det knappast
Var kan man få tag i klockan och till vilket pris?Nyinkommen ”affordable” vardagsklocka
Eco drive, radiosynk, safirglas, 10atm, 39mm Ø x 10mm, 20mm luggvidd och 47mm över luggarna. Enklare och mer lättläst blir det knappast
Citizen AS2050-10A Listpris runt 3K men dyker upp för ca 2,5K lite var stansVar kan man få tag i klockan och till vilket pris?
Bra bredd, Dolce är helt klart en underskattad liten klockaMycket kvarts nu
Seiko Dolce på Hirsch Prestige 17/14mm
enkelt och stilrent, håller tiden bra och slinker under vilken manschett som helst
En liten undran, hur fungerar en tachymeter på en digital klocka?Italiensk formgivning och japansk teknik.
Cool klocka. Men tachymeterskala på en digital klocka?Italiensk formgivning och japansk teknik.
Cool klocka. Men tachymeterskala på en digital klocka?
Ok, jag är med. Vad används km markeringar till i så fall?Om du tittar på bilden lite längre än en halv sekund ser du att vridningen inte är en skala utan man ställer olika funktioner med den.
Genialiskt och undrar varför inte det finns på andra klockor.
Letat förgäves efter klockan på bilden med röda visare med lumen. Var hittar jag den varianten?Citizen AS2050-10A Listpris runt 3K men dyker upp för ca 2,5K lite var stans
Du har nog taggat fel person, på min bild är den klocka jag givit refnummer på, och den har inga röda visare. Det bästa är om du kollar vem som postat bilden du menar och tar eventuella ”köpfrågor” i PM. Det är liksom inte det primära syftet med trådenLetat förgäves efter klockan på bilden med röda visare med lumen. Var hittar jag den varianten?
Beklagar sent svar, ingen aning…Vet du om det finns gummi/läder från Wempe? Det hade varit ett perfekt kit med en 36 med länk/gummi/läder.
Det handlar mer om temperatur och andra faktorer och de flesta quartzverk är specade till ungefär +/-20spm så det kan helt klart förekomma en del variation från vecka till vecka.Hur brukar det vara med tidsvariation på quartz?
Jag är nyligen med quartz-dinka och den gick först ca -1s på kanske någon vecka. Och nu ytterligare någon vecka går den ca +1s. Den har varit i rotation med andra. Varierar även quartz beroende på position?
Fin! Jag (och förmodligen de flesta andra som följer tråden) älskar quartz och skulle definitivt ha en samling som enbart bestod av quartz om man inte var så begränsad av utbudet. Det finns ingenting alls som lockar med automatiska verk bortsett från möjligtvis en mjukare sekundvisare men då finns i och för sig spring drive som alternativ även om man är väldigt begränsad där också.
Dubbelpostar en favoritkvarts. Äre nån mer småbarnsförälder som märkt hur det oftare och oftare blir en kvarts som redan går rätt när man ska välja klocka på morgonen?
Håller med, Gjorde en snabb avräkning av mina klockor och just nu består samlingen av 12 kvarts, 2 automat och en manuell. Så har helt klart tippat över och behöver spendera mer tid i den här trådenFin! Jag (och förmodligen de flesta andra som följer tråden) älskar quartz och skulle definitivt ha en samling som enbart bestod av quartz om man inte var så begränsad av utbudet. Det finns ingenting alls som lockar med automatiska verk bortsett från möjligtvis en mjukare sekundvisare men då finns i och för sig spring drive som alternativ även om man är väldigt begränsad där också.
Det känns dock som att quartz har fått lite av ett uppsving på senare år och där flera tillverkare satsar mer på det så vi får väl hoppas att trenden håller i sig.