• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Quartztråden för kvarts-samtal

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
En bild på min Breitling Aerospace som jag tyvärr håller på att göra mig av med...
3A08F8D2-C4E5-4FB9-AE1D-F0C5846FF578.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Håller med. Även om man kan förstå att det är mer arbete bakom en länk med solida länkar tycker jag tillverkarna borde lägga lite mer krut på just länk & lås. Kunde man förr borde man kunna nu :rolleyes:

Tyvärr verkar det ju vara ett förlorat "hantverk". Skulle t ex Seiko lägga lite mer tid på länkar och lite mindre på visarnas finish (som ju bara makro-nördar märker och dreglar över) hade allt varit perfa.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Då fortsätter jag på ”bandtemat”. Var precis och hämtade ett måttbeställt band till lilla sötnosen, sacm171
0A33AB76-8DAE-4388-9BA7-8AD2C0FDA7E3.jpeg

Ibland är bandet dyrare än klockan det sitter på :bag::p Hirsch Prestige i 17/14mm i grå alligator. Lite speciell grå färg som känns lite olivfärgad tillsammans med varma färger, medans det ser mer neutralt ut mot kalla färger
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ny quartz till samlingen. :) Jag har haft stålvarianten med svart tavla tidigare men tyckte att den kändes lite billig p.g.a. tavlan och att jag även ogillade visarna men den här är riktigt trevlig med sin gråa sunbursttavla. Lite ovant med titan men man får vänja sig som herr Höglund hade sagt. :D

20201001_181236.jpg

20201001_181308.jpg

20201001_181423.jpg
 

Barfly

Cartier
Ny quartz till samlingen. :) Jag har haft stålvarianten med svart tavla tidigare men tyckte att den kändes lite billig p.g.a. tavlan och att jag även ogillade visarna men den här är riktigt trevlig med sin gråa sunbursttavla. Lite ovant med titan men man får vänja sig som herr Höglund hade sagt. :D

20201001_181236.jpg

20201001_181308.jpg

20201001_181423.jpg
Riktigt snygg! :)
 
  • Like
Reactions: HSK

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ny quartz till samlingen. :) Jag har haft stålvarianten med svart tavla tidigare men tyckte att den kändes lite billig p.g.a. tavlan och att jag även ogillade visarna men den här är riktigt trevlig med sin gråa sunbursttavla. Lite ovant med titan men man får vänja sig som herr Höglund hade sagt. :D

20201001_181236.jpg

20201001_181308.jpg

20201001_181423.jpg
Jag har alltid gillat dom visarna på den modellen, lite Omega vibbar :cigar:. En riktigt bra klocka i både titan och med Precidrive, bara att gratulera :)
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor

Jag har alltid gillat dom visarna på den modellen, lite Omega vibbar :cigar:. En riktigt bra klocka i både titan och med Precidrive, bara att gratulera :)
Tack! :happyhappy: Den har egentligen utgått och ersatts av den större 43mm-modellen så när den dök upp på Blocket till bra pris var det bara att slå till!

Jag är fortfarande inget större fan av visarna men den gråa tavlan är riktigt härlig och skillnaden är som dag och natt jämfört med den blanka svarta tavlan som gav ett extremt billigt intryck. Jag är inte heller någon länkkille och upplevde den även som lite väl tunn och rasslig så jag drog på ett gummi från @Feskarn (watchwear.se) istället och nu känns den som en miljon doolars. :cigar:
(notera perfekt precision på visaren mot index!)

20201001_203313.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tack! :happyhappy: Den har egentligen utgått och ersatts av den större 43mm-modellen så när den dök upp på Blocket till bra pris var det bara att slå till!

Jag är fortfarande inget större fan av visarna men den gråa tavlan är riktigt härlig och skillnaden är som dag och natt jämfört med den blanka svarta tavlan som gav ett extremt billigt intryck. Jag är inte heller någon länkkille och upplevde den även som lite väl tunn och rasslig så jag drog på ett gummi från @Feskarn (watchwear.se) istället och nu känns den som en miljon doolars. :cigar:
(notera perfekt precision på visaren mot index!)

20201001_203313.jpg
Vi har alla våra små hangups, jag minns att jag inte gillade inlägget, tyckte det kändes plastigt tillsammans med titanet. Men det är helt klart en riktigt bra klocka för pengen. Och den ser riktigt bra ut på gummit :)
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp