• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Jeppsonns

Cartier
16600 Y-serie
IMG_6186.JPG
 

kirex

Cartier
I love them... Har två 116660. Är väldigt rädd om min D-blue men använder den svarta rätt ofta under längre perioder (syns på bilden) :smug:. Min handled är som skapad för dessa lite höga klockor på kanske lite för smalt armband. Med det är detta som charmen med klockan. Har däremot inte fastnat för 116600 då jag tycker den är för lik Submariner. :rolex:
Rolex Sea Dweller Deepsea Deep Blue James Cameron edition.jpg
Rolex Sea Dweller Deepsea Svart.jpg
 

JE89

Cartier
I love them... Har två 116660. Är väldigt rädd om min D-blue men använder den svarta rätt ofta under längre perioder (syns på bilden) :smug:. Min handled är som skapad för dessa lite höga klockor på kanske lite för smalt armband. Med det är detta som charmen med klockan. Har däremot inte fastnat för 116600 då jag tycker den är för lik Submariner. :rolex:
Rolex Sea Dweller Deepsea Deep Blue James Cameron edition.jpg
Rolex Sea Dweller Deepsea Svart.jpg
Snyggt! bjud på en wristshot också:)
 

JE89

Cartier
I love them... Har två 116660. Är väldigt rädd om min D-blue men använder den svarta rätt ofta under längre perioder (syns på bilden) :smug:. Min handled är som skapad för dessa lite höga klockor på kanske lite för smalt armband. Med det är detta som charmen med klockan. Har däremot inte fastnat för 116600 då jag tycker den är för lik Submariner. :rolex:
Rolex Sea Dweller Deepsea Deep Blue James Cameron edition.jpg
Rolex Sea Dweller Deepsea Svart.jpg
D-blue:n är verkligen magisk
 

kirex

Cartier
Tack! :)

Fattar bara inte vart den här bilden kommer ifrån? Har Deepsean någonsin haft den här fonten på "DEEPSEA"?
Notera hur S:ets undre del i "DEEPSEA" och "SEA-DWELLER" ser ut att vara längre än den övre delen och hur F:et i "CERTIFIED" ser ut:

52_Rolex_Deepsea_2008.jpg

Här kanske förklaringen är. Bilden verkar vara kraftigt Photoshop:ad. Någon har tagit texterna från D-Blue och flyttat om dem. Tittar man noga på bilden nedan ser man skillnad på S:en och att det är en annan font som använts i urtavlorna D-Blue vs. Svart. Det är bilder från mina två 116660 som är köpta samma år.
SDDS Fonter.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Här kanske förklaringen är. Bilden verkar vara kraftigt Photoshop:ad. Någon har tagit texterna från D-Blue och flyttat om dem. Tittar man noga på bilden nedan ser man skillnad på S:en och att det är en annan font som använts i urtavlorna D-Blue vs. Svart. Det är bilder från mina två 116660 som är köpta samma år.
SDDS Fonter.jpg
Så kan det kanske vara!

Anledningen till att jag frågade var det här inlägget jag gjorde i en annan tråd:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-56#post-1664851

Trodde bilden jag postade tidigare var ett bevis på hur tavlan sett ut men så verkar det ju inte vara.
Troligare är att kopiorna har den photoshoppade varianten.
Lite intressant att när jag frågade killen på Instagram om fonten så skrev han att det var en 2010 och undrade om jag vill köpa den :rolleyes:
 

kirex

Cartier
Så kan det kanske vara!

Anledningen till att jag frågade var det här inlägget jag gjorde i en annan tråd:
https://klocksnack.se/threads/den-lilla-är-denna-äkta-tråden.39215/page-56#post-1664851

Trodde bilden jag postade tidigare var ett bevis på hur tavlan sett ut men så verkar det ju inte vara.
Troligare är att kopiorna har den photoshoppade varianten.
Lite intressant att när jag frågade killen på Instagram om fonten så skrev han att det var en 2010 och undrade om jag vill köpa den :rolleyes:

Jag började tro att något inte stämde med mina två 116660 :eek: så jag blev lite nojig och kollade också på Rolex hemsida. Här ser man tydligt att Rolex har valt två olika fonter på ordet SEA-DWELLER och ordet DEEPSEA (för utom placeringen) om man jämför Svart mot D-Blue. Kan inte bli tydligare. Något falskkopierarna inte alltid tycks ha koll på.
Rolex dial 116660 kopiera.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag började tro att något inte stämde med mina två 116660 :eek: så jag blev lite nojig och kollade också på Rolex hemsida. Här ser man tydligt att Rolex har valt två olika fonter på ordet SEA-DWELLER och ordet DEEPSEA (för utom placeringen) om man jämför Svart mot D-Blue. Kan inte bli tydligare. Något falskkopierarna inte alltid tycks ha koll på.
Rolex dial 116660 kopiera.jpg
Ja, D-Blue verkar ha en egen font för DEEPSEA och SEA-DWELLER.

Det jag grubblar på nu är om D-Blue fonten någonsin funnits på den vanliga svarta?
Man vill ju gärna ha torrt på fötterna när man frågar folk varför de lägger ut bilder på falska Deepseas.

Frågan är vart man ska vända sig med den frågan? Rolex är ju inte helt lätta att få kontakt med men det kanske finns någon svensk med koll?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tack! :)

Fattar bara inte vart den här bilden kommer ifrån? Har Deepsean någonsin haft den här fonten på "DEEPSEA"?
Notera hur S:ets undre del i "DEEPSEA" och "SEA-DWELLER" ser ut att vara längre än den övre delen och hur F:et i "CERTIFIED" ser ut:
De första årsmodellerna (M-serie och V-serie) av 116660 hade en annan font på DEEPSEA än de senare.

large.jpg
 
Topp