• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

chimaira

Cartier
Haha :) Gissar att du tänker på Rubberb? Funderar faktiskt även på ett vitt men får se. Som "plåster på såren" kan ni få en till bild :)

IMG_8953.JPG
Riktigt snyggt! Den gör sig verkligen sjukt bra på RubbeB.
Tror du att du skulle kunna ta en bild där man både ser den blå tavlan och det blåa strecket på bandet?
Tack på förhand!
/C
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har precis bytt tillbaka från RubberB till länk och det är en klar skillnad.
Länken känns lite i klenaste laget. Storleksmässigt tycker jag att RubberB passar DSSD bättre och klockan blir mer kompakt.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Kan ni frälsta hjälpa mig?:angel: Jag står i valet av nästa klocka, men kan ej bestämma mig om det ska bli en 16600 eller 11660.
Kan ni ge mig lite +/- med varje ref och vilken hade ni valt och varför?
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ok, ordning på torpet; 16660 en helt vanlig SD, Wr 1200m, 11660 SD Deep Sea Wr 3900m. Mer än så vet inte jag....11660 förmodligen både tyngre och högre. För mig räcker 16600 mer än väl ;)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Hade gärna hjälpt till men har bara erfarenhet av de sexsiffriga.

Ok, ordning på torpet; 16660 en helt vanlig SD, Wr 1200m, 11660 SD Deep Sea Wr 3900m. Mer än så vet inte jag....11660 förmodligen både tyngre och högre. För mig räcker 16600 mer än väl ;)
Oj oj vad tokigt det kan bli! Menade såklart 116600 vs 16600, lätt att det blir fel med alla siffror :banghead:
 

Konsul

Cartier
Hej på er!

Jag har under senaste året i mitt jobb haft att göra med en hel del grovt kriminella personer. Det jag som klockintresserad slås av är att nästan alla kriminella anser Rolex som det självklara märket och speciellt sea-dweller. Vad är det med dwellerna som gör de speciell i detta sammanhang? De flesta kriminella är ju inte dykarfantaster...?

Vill förtydliga en sak: jag älskar dwellern
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hej på er!

Jag har under senaste året i mitt jobb haft att göra med en hel del grovt kriminella personer. Det jag som klockintresserad slås av är att nästan alla kriminella anser Rolex som det självklara märket och speciellt sea-dweller. Vad är det med dwellerna som gör den speciell i detta sammanhang? De flesta kriminella är ju inte dykarfantaster...?

Dyr?:D
 
Topp