• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Pelarn

Patek
2-Faktor
Nog ska det vara lite blått och grönt:)
IMG_6691.JPG
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor

adotb

Breitling
Tänkte byte till ett gummi band, men har svårt att bestämma mig vilken färg, vad säger ni? Tänkte på blå för att de passar tavlan, samt trevligt att ha en klocka med lite extra färg, men sen kanske svart för det passar alltid till allt. Färg?
nyihu.jpg
://i68.tinypic.com/nyihu.jpg
 

adotb

Breitling
Tackar för svar!
Men äsch, blev båda hehe, byta lite då och då, trevligt med färg på fina dagar, annars svart.
Sen i framtiden då blir det RM, och 2/3 av alla klockor har färgat band, och alla håller måttet och är riktigt snygga.
 

Veratio

Cartier
Är SDDS så dyr som den verkar nuförtiden på nätet?

Det var inte länge sedan man fick en sån för 63 - 65, i hyfsat skick iaf.

Vill ha en, men i näst intill nyskick, men tycker inte att den är värd mer än runt 65. Är jag helt ute och cyklar då?
 
Är SDDS så dyr som den verkar nuförtiden på nätet?

Det var inte länge sedan man fick en sån för 63 - 65, i hyfsat skick iaf.

Vill ha en, men i näst intill nyskick, men tycker inte att den är värd mer än runt 65. Är jag helt ute och cyklar då?
Så är det, skulle inte släppa min för i närheten av 65K i dagsläget.
Är den värd mer? Upp till var och en att avgöra.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Är SDDS så dyr som den verkar nuförtiden på nätet?

Det var inte länge sedan man fick en sån för 63 - 65, i hyfsat skick iaf.

Vill ha en, men i näst intill nyskick, men tycker inte att den är värd mer än runt 65. Är jag helt ute och cyklar då?
Om du vill ha en DSSD i nyskick är den max några månader gamla och har kostat drygt 100. Varför tycker du att den bara skulle vara värd 65?
 

Veratio

Cartier
Om du vill ha en DSSD i nyskick är den max några månader gamla och har kostat drygt 100. Varför tycker du att den bara skulle vara värd 65?

För att när jag sist var sugen på en, fanns det en drös under 70 och alla i mycket gott skick.

Vet att priserna på Rolex har tokhöjts på sista åren, men ville bara kolla läget. Behöver inte vara några månader gammal för att vara i nyskick? De flesta har ju några klockor som man roterar med.

För mig, i dagsläget, är 65-70 000 kr vad klockan är värd. Det är ett rätt litet värdetapp egentligen, om klockan kostar dryga hundringen! Om man jämför med andra märken tänker jag. :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
För att när jag sist var sugen på en, fanns det en drös under 70 och alla i mycket gott skick.

Vet att priserna på Rolex har tokhöjts på sista åren, men ville bara kolla läget. Behöver inte vara några månader gammal för att vara i nyskick? De flesta har ju några klockor som man roterar med.

För mig, i dagsläget, är 65-70 000 kr vad klockan är värd. Det är ett rätt litet värdetapp egentligen, om klockan kostar dryga hundringen! Om man jämför med andra märken tänker jag. :)
Då har vi lite olika syn på nyskick :)

Du kan få den för 65-70 men då är den runt 2010, dvs 6-7 år gammal:
http://www.chrono24.se/rolex/sea-dw...dosearch=true&query=rolex+deepsea&sortorder=1

Skulle hellre låta min ligga i kassaskåpet och samla damm än att sälja den för 70.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Alltid gillar SD framför Submariner. Köpte min första (en 16600 från 2000)för några år sedan som jag hade som enda high end klocka i flera år. Sålde den och köpte sedan en 116600 som jag hade i några månader men sedan sålde. Det var nåt visst med känslan på de äldre 16600. Vet inte om det är Maxi caset men de nya känns kantigare och inte lika smidiga även om det tekniskt kanske är bättre.
 
Topp