• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
image.jpg

Här med min Sea Dweller 16600, den följer med på de flesta vatten aktiviteterna. Pga av sin tjocka boett måste jag nog säga att de är mer praktiskt med submariner under våtdräckten än med en SD på armen.
Under våtdräkten? Är det inte därför man har divers extension:)
 
Senast ändrad:

M.Everest

Omega
Under våtdräkten? Är det inte därför man har divers extension:)

Har aldrig provat det faktiskt, jag föredrar att ha den som vanligt på armen. Helt under våtdräkten är klockan inte, den sista delen, kanske en halv centimeter av våtdräkten täcker en liten del av klockan, pga av klockans tjocka boett är de svårt att få dräkten och gå över den sista lilla biten. Kör man klockan helt framme så trycker dräkten ner klockan mot handen och de blir rätt irriterande efter ett tag. Jag bruka vika upp sista biten på våtdräkten, det funkar ok med SDn.

Har haft samma våtdräkt med min 14060M och det har funkat mycket bättre då den går över klockan lite granna utan att de skaver eller känns konstigt.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Har aldrig provat det faktiskt, jag föredrar att ha den som vanligt på armen. Helt under våtdräkten är klockan inte, den sista delen, kanske en halv centimeter av våtdräkten täcker en liten del av klockan, pga av klockans tjocka boett är de svårt att få dräkten och gå över den sista lilla biten. Kör man klockan helt framme så trycker dräkten ner klockan mot handen och de blir rätt irriterande efter ett tag. Jag bruka vika upp sista biten på våtdräkten, det funkar ok med SDn.

Har haft samma våtdräkt med min 14060M och det har funkat mycket bättre då den går över klockan lite granna utan att de skaver eller känns konstigt.
Härligt att dykaren få bada! Allt för många "törs jag diska med min deepsea?" inlägg periodvis:(
 
D

Deleted member 8389

Guest
Vad tror ni om en sd från 2002 med Box men utan papper från en handlare i Turino? Den ska vara genomgången och original i alla delar.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Vad gör att du valt två såpass snarlika klockor? Har en deepsea och satt mig på kö för en SD43 men antar att bara en behålls...
Nyfiken.
Tycker nog dom är ganska olika. 40 vs 44 mm, aluminium vs keramiskt vridringsinlägg och en annan länk. Gillar båda men 16600 är favoriten.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Ägt både 16600 (2000) och 116600 (2016). Tekniskt är nog 116600 bättre men design och känslan på handen var bättre hos 16600.
 
Topp