Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu har den äntligen landat...
Köpt på forumet?16600.
Ska bara hämta den och få länken justerad. Har varit min drömklocka sedan jag såg den första gången i Scanorama eller Svensk golf.
Nej, tyvärr. Det fanns ingen till salu på KS. Två DSSD men ingen 16600. Hade gärna sett att jag kunde köpa min första Rolex här men som sagt, ingen tillgänglig.Köpt på forumet?
Spännande blir kul att se foton på den, hoppas den motsvarar dina förväntningar. Ett tips är att köpa typ dessa:Nej, tyvärr. Det fanns ingen till salu på KS. Två DSSD men ingen 16600. Hade gärna sett att jag kunde köpa min första Rolex här men som sagt, ingen tillgänglig.
Jag skrev tidigare att 16600 och 16660 för den delen har varit min drömklocka sedan länge. Det är sant, men jag kan se mig själv byta upp till en SD4000 eller en 126600 (43mm) framåt i tiden.
Den jag ska hämta är köpt på C24 så vi får se om den motsvarar bilder och beskrivning.
Återkommer med full rapport.
Ref? Mkt fin!
Ser ut som en 126600Ref? Mkt fin!
Riktigt snygg med den röda texten. 43 mm bärs ganska stort kan jag tänka mig?Ser ut som en 126600
Den är stor, men inte överjävligt stor. Däremot har den bubbla....det är så jäkla tristRiktigt snygg med den röda texten. 43 mm bärs ganska stort kan jag tänka mig?
Är väl helt och hållet beroende på handleden den sitter på. Upplever den inte som överdrivet stor på min 18,5cm. Höjden var väl det som tog längst tid att vänja sig vid.Riktigt snygg med den röda texten. 43 mm bärs ganska stort kan jag tänka mig?
Mk 1Ser ut som en 126600
Allt är bra utom datumbubblan. En seadweller ska inte ha det, det är liksom inte en simpel submariner. Gillar storleken, och skulle gärna uppgradwra från min 116600
Sök dig till någon annan än AD, kanske till och med någon smed av något slag? Känns ju lite löjligt att inte kunna lösa en ny nit.Update sedan sist.
Var som jag skrev inne och skulle justera länken men AD tyckte klockan satt rätt. Kommer hem och sätter på mig klockan igen och upptäcker att ena niten som håller clasp mot länken lossnat.
Bad Bergströms i Malmö titta på den med besked att det bara är att köpa nytt lås á 5-6000kr då de inte vill nita om låset.
Någon som haft samma problem och hur har ni löst det?
Ser ut att vara ett fint exemplar! Undrar lite varför heliumventilen sitter olika långt in på en och samma ref, min är snarare lite nedsänkt. Kanske beror på hur urmakarn valt att lägga den?Haft min ett tag nu och upplevt den som aningen topptung med länk men i sommarskrud på Isofrane sitter den fantastiskt!
AD menade att om niten släppt så har också materialet i låset påverkats. Typ hålet blivit större.Sök dig till någon annan än AD, kanske till och med någon smed av något slag? Känns ju lite löjligt att inte kunna lösa en ny nit.
Visserligen gå in i slöjd/mod-tråden.. finns ju säkert några som besitter de kunskaperna. Kan ju vara kul att ha originalclaspen menar jag.AD menade att om niten släppt så har också materialet i låset påverkats. Typ hålet blivit större.
Kan också tycka att det känns tufft med 6 papp för ett nytt lås pga en nit. Men å andra sidan, ju dyrar bil, ju dyrare service som AD glatt påtalade....
Ser ut att vara ett fint exemplar! Undrar lite varför heliumventilen sitter olika långt in på en och samma ref, min är snarare lite nedsänkt. Kanske beror på hur urmakarn valt att lägga den?
Ser ut att vara ett fint exemplar! Undrar lite varför heliumventilen sitter olika långt in på en och samma ref, min är snarare lite nedsänkt. Kanske beror på hur urmakarn valt att lägga den?
Vad är din för ref?, trodde det var 16600 det är nämligen min.Bra fråga! Min står ut lite och det verkar den inte göra på varken 1665, 16660 eller 16600 efter en snabb bildsökning.
Får nog fråga hos urmakaren efter semestern.
Det är en 16660.Vad är din för ref?, trodde det var 16600 det är nämligen min.
Perfekt grå ton i insertet!Rolex bästa (?) dykarklocka; 16600