Knypplarn
Silver
Ställde mig i kö direkt vid släppet på Basel förra året och fick hämta ut min i December från svensk AD. Hade köpt en klocka, plus band och viklås sedan tidigare och gjort tre servicear i samma butik.Hej alla klocksnackare!
I jakten på en sportrolex så har jag klämt på bland annat submariner, gmt, datejust men tyckt att dessa modeller ser aningen små ut på min 19 cm handled.
Därav är sd 43 en het kandidat för mig. Har scrollat igenom tråden och sd43 tilltalar mig mer än en submariner, gmt.
Av er som köpt sd43 via svensk AD, behövs det att man har köpt något innan av AD för att ens kunna få köpa en eftertraktad sportrolex som exempelvis en sd43?
Förstår att marknaden ser ut som den gör idag vilket kan göra det svårt om inte omöjligt för en förstagångsköpare att få tag på eftertraktad modell. Personligen så har jag ingen större lust att köpa nånting hos en AD bara för att skapa en slags inköpshistorik för att ens kunna ha möjligheten att köpa en eftertraktad modell.
Vad säger AD att kötiden på SD43 är idag? Kan inte tänka mig att den är överdrivet lång.