• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Hej alla klocksnackare!
I jakten på en sportrolex så har jag klämt på bland annat submariner, gmt, datejust men tyckt att dessa modeller ser aningen små ut på min 19 cm handled.
Därav är sd 43 en het kandidat för mig. Har scrollat igenom tråden och sd43 tilltalar mig mer än en submariner, gmt.
Av er som köpt sd43 via svensk AD, behövs det att man har köpt något innan av AD för att ens kunna få köpa en eftertraktad sportrolex som exempelvis en sd43?
Förstår att marknaden ser ut som den gör idag vilket kan göra det svårt om inte omöjligt för en förstagångsköpare att få tag på eftertraktad modell. Personligen så har jag ingen större lust att köpa nånting hos en AD bara för att skapa en slags inköpshistorik för att ens kunna ha möjligheten att köpa en eftertraktad modell.
Ställde mig i kö direkt vid släppet på Basel förra året och fick hämta ut min i December från svensk AD. Hade köpt en klocka, plus band och viklås sedan tidigare och gjort tre servicear i samma butik.

Vad säger AD att kötiden på SD43 är idag? Kan inte tänka mig att den är överdrivet lång.

Intressant!
Äger en 16600 men sneglar ofta mot en sexsiffrig.
Gillar allt förutom utseendet på länken på min. Även en micro justering skulle sitta fint tycker jag.
Har dock svårt att motivera prisskillnaden endast pga av länken, så var skönt att höra att du gillar 5siffriga mer.

Känns den stel pga länken eller är de boetten som tar över?Kanske båda.
Länkargumentet är överskattat.

Hade personligen aldrig burit en klocka pga att länken var grym.

Börja med att kontakta alla auktoriserade Rolex ÅF och be om att få stå i kö. Sedan så får man kanske vänta och se. Jag gjorde så iaf och det löste sig väldigt fort och smidigt via Krons. Men väldigt osäker på hur andra ÅF jobbar och gör. Hört och läst mkt om ändlösa kö listor men jag är osäker på om de verkligen stämmer? Många som kanske står i kö men sedan när de väl får erbjudande om att köpa så backar de ur? Tja jag är också tämligen ny på detta men lite inspel iaf :)

Ställde mig i kö direkt vid släppet på Basel förra året och fick hämta ut min i December från svensk AD. Hade köpt en klocka, plus band och viklås sedan tidigare och gjort tre servicear i samma butik

Vad säger AD att kötiden på SD43 är idag? Kan inte tänka mig att den är överdrivet lång.
Tack för inputs och för att ni delar med er av era erfarenheter. Jag får hoppas att väntetiden inte är allt för lång nuförtiden. Jag börjar med att kontakta Rolex ÅF i stockholm och hoppas på det bästa!

1F8AF8A6-A354-4ED6-8FC6-D0927A37E930.jpeg
Färsk bild från Santorini! 16600

Intressant!
Äger en 16600 men sneglar ofta mot en sexsiffrig.
Gillar allt förutom utseendet på länken på min. Även en micro justering skulle sitta fint tycker jag.
Har dock svårt att motivera prisskillnaden endast pga av länken, så var skönt att höra att du gillar 5siffriga mer.

Känns den stel pga länken eller är de boetten som tar över?Kanske båda.
Nog länken. Boetten är superfin på denna

Nån som VET om höjden på boetten på 126660 är samma som på 116660?
Kollade på Rolex sida men de anger bara storlek (44mm) vad jag kan se.
Eftersom de breddat länken, uppdaterat verket etc undrade jag om de även gjort något åt höjden (tjockleken) som många kritiserat, utöver för tunn/smal länk.

Nån som inte bara kollat på bilder utan verkligen testat en 126660 som kan komma med lite värdefull feedback, speciellt kring nya länken.

Kan denna boetten vara opolerad? Jag tycker det ser ut så med tanke på dess lugholes och i övrigt fina form och borstning på bandhornen.. vad säger panelen?

Bilagor

• IMG_20180612_211129.jpg
    IMG_20180612_211129.jpg
    73.2 KB · Visningar: 4
  • IMG_20180618_211456.jpg
    IMG_20180618_211456.jpg
    102.2 KB · Visningar: 4
  • IMG_20180618_211315.jpg
    IMG_20180618_211315.jpg
    228.1 KB · Visningar: 4
  • IMG_20180618_211355.jpg
    IMG_20180618_211355.jpg