Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är kvar än! Grym den där!Dweller söndag
Aa, hittar inget jag hellre skulle vilja ha så den får vara kvarDen är kvar än! Grym den där!
Riktigt fin!
Oroliga bilder - läckert!Ett nytt skott på min 16600 v-serie från 2008.
Oj va tröttsam snubbe....Aaaa.....öhhhh.....Aaaaa....öhhhh......Aaaaa hela tiden... orkade bara se ca 3 min dessvärreVilka referenser syftar du på när du skriver att de är ”väldigt lika”?
Om man t ex jämför 126600 med 116610LN så är de ju högst olika om man ser till storlek, tavla, urverk, vattentäthet mm.
Sea-Dweller 116600 (som ej tillverkas längre) påminner kanske mer om Submariner Date men det finns en del distinkta skillnader:
Snygga bilder!
Grattis, håller med om passformen sitter som en smäck!Det här är mitt senaste köp. Jag är riktigt nöjd med den och den bärs väldigt bra. Har även 16710 och jag tycker Sea Dwellern bärs bättre tack vare den konvexa bakboetten. Det är även min första klocka med tritium Sen jag köpte den har min GMT inte fått mycket handledstid men nyförälskelsen lägger sig säkert snart
Ja passformen är ruskigt bra. Det enda jag saknar är snabbjustering i låset men en tandpetare fungerar också rätt bra Av någon anledning föredrar jag 5-siffriga Rolex före 6-siffriga. Finns det några trevliga band att ha på Sea Dwellern eller är det länk som gäller?Grattis, håller med om passformen sitter som en smäck!
Finns många anledningar att gilla 5-siffrig mer än 6-siffr.Ja passformen är ruskigt bra. Det enda jag saknar är snabbjustering i låset men en tandpetare fungerar också rätt bra Av någon anledning föredrar jag 5-siffriga Rolex före 6-siffriga. Finns det några trevliga band att ha på Sea Dwellern eller är det länk som gäller?
Bästa sportrollen evah!!!Skott från torsdagsköerna i centrala Stockholm... Trevlig helg!
Congrats! Hade själv en 16710 förut, men denna tog över helt...Det här är mitt senaste köp. Jag är riktigt nöjd med den och den bärs väldigt bra. Har även 16710 och jag tycker Sea Dwellern bärs bättre tack vare den konvexa bakboetten. Det är även min första klocka med tritium Sen jag köpte den har min GMT inte fått mycket handledstid men nyförälskelsen lägger sig säkert snart
Jag är böjd att hålla med!Bästa sportrollen evah!!!
Tackar Jag kan verkligen förstå varför! Den är verkligen fantastisk och dessutom rätt mycket billigare än 16710. Det är även en års klocka vilket gör det lite roligareCongrats! Hade själv en 16710 förut, men denna tog över helt...
Krona och glas tycker jag personligen inte gör något att byta(om nu urmakarn rekommenderar det). Tänker lika som dig ang resten av delarna. Om du skiftar band ofta kan du ju be dom att byta bandstift med.Jag har en 16600 från -94 som jag funderar på att serva. Tidshållningen är väldigt bra de första 16 timmarna. Efter 16 timmar tappar klockan mellan 5-10 minuter / timme så det känns som att en service skulle behövas. Jag har aldrig servat en klocka innan. Är det något man ska tänka på när man lämnar in den på service? Jag tänker inte byta tavla, visare, insert eller polera den. Är det dumt att byta glas på den eller spelar det ingen roll? Hur är det med kronan, är det vettigt att byta den också? Idag är det original krona och original glas som sitter på klockan.
Tackar så mycket för ett vettigt svar Det är ju lite av en djungel med polera eller inte polera, byta visare eller inte osv. Skönt att veta att jag inte är ensam om att tycka att glas och krona är okey att byta. Det är ju ändå slitdelar. Glaset har flera nagg i sig så det är nog bäst att byta det. Är rädd att det är försvagat och trycktestar man den så kommer det nog inte gå så bra. Kronan tror jag att de vill byta för att kunna garantera att den är tät! Tänkte göra det imorgon efter jobbet om jag hinner iväg i någorlunda tid! Bandstiften var bra att du påpekade. Jag vet att det ena bandstiftet är lite slappt.Krona och glas tycker jag personligen inte gör något att byta(om nu urmakarn rekommenderar det). Tänker lika som dig ang resten av delarna. Om du skiftar band ofta kan du ju be dom att byta bandstift med.