• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Kände att jag var tvungen att hoppa in i denna tråd. Jag var under gårdagen in i Exclusive Chrono i Palma och provade där en 16600, och vilken jävla klocka! Är helt kär, min fråga är nu: Vad får man ge för en sån sköning? Box och papper är inget måste, och skick får gärna vara lite använd så jag inte behöver oroa mig!
(PS: ingen bild då min telefon var död...)

Kände att jag var tvungen att hoppa in i denna tråd. Jag var under gårdagen in i Exclusive Chrono i Palma och provade där en 16600, och vilken jävla klocka! Är helt kär, min fråga är nu: Vad får man ge för en sån sköning? Box och papper är inget måste, och skick får gärna vara lite använd så jag inte behöver oroa mig!
(PS: ingen bild då min telefon var död...)
Riktig kanonklocka! Ser ut att gå för runt 70 utan box och papper på forumet. Tycker den är något mer prisvärd än suben många gånger.. sitter skönare och är lite saltare ;) vad skulle dom ha för den där du var?

Tillbaka i tråden med en 16600, från en av Rolex kortaste produktion, 116600, till en av dom längsta, ska bli kul att jämföra.
IMG_20190730_204925.jpg

Bad tycker du om dom två nu som du har haft den en stund och kan jämföra? Sugen på båda..

Jag tror jag har bestämt mig för en SD nu men står och väljer mellan de 2 på bilden.

Screenshot_20190822_211458_com.android.chrome.jpg

Jag utgår från att det inte är några problem att bada med en sådan men finns det några skötselråd om man gör det, saltvatten eller klorat poolvatten, hur påverkar det klockan?

Jag tror jag har bestämt mig för en SD nu men står och väljer mellan de 2 på bilden.

Jag utgår från att det inte är några problem att bada med en sådan men finns det några skötselråd om man gör det, saltvatten eller klorat poolvatten, hur påverkar det klockan?
Kul! Valet av de två är dock inte så svårt om du frågar mig...
Badar du i klor eller saltvatten kan det vara bra att skölja av den efteråt med vanligt vatten.
Svår att få tag på hos ADs så du får förmodligen sikta in dig på en begagnad eller betala premium hos gråhandlare. Stålmodellen ligger just nu från ca 130’ och uppåt.

Hade inte badat med en klocka som bara tål 1200m.

Men om jag hade råkat så hade jag sköljt av den efteråt.

Tillbaka
Topp