Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Ser verkligen grymt ut. Tänker man på att det blåa i bandet fångar upp det blåa i tavlan när man har det på? Står i valet och kvalet mellan helsvart eller med den blåa randen...Lite fler bilder som önskats och i sol! Bara återkom om det är något speciell detalj som jag ska försöka fota. Inget vidare bra med kameran så ber om ursäkt
Bara haft det en dag så inte hunnit använda det så mkt, än Inte tänkt så mkt på den blå randen. Den är väldigt diskret och man ser den om man tittar noga men den "smälter" bra ihop med bandet och klockan som helhet tycker jag. Börjar snarare fundera på ett helvitt rubberb eller annan färg men det får vänta ett tag. Beställde i fredags och kom igår så väldigt snabb leverans med UPS direkt hem till dörren. Ingen tidsangivelse så man får "hålla vakt" eller ordna till sitt jobb eller någon som kan ta emot paketet. Kommer bara i ett litet dokument paket så inte stort eller tungt.Tack! Ser verkligen grymt ut. Tänker man på att det blåa i bandet fångar upp det blåa i tavlan när man har det på? Står i valet och kvalet mellan helsvart eller med den blåa randen...
Ok, tack för infon!Bara haft det en dag så inte hunnit använda det så mkt, än Inte tänkt så mkt på den blå randen. Den är väldigt diskret och man ser den om man tittar noga men den "smälter" bra ihop med bandet och klockan som helhet tycker jag. Börjar snarare fundera på ett helvitt rubberb eller annan färg men det får vänta ett tag. Beställde i fredags och kom igår så väldigt snabb leverans med UPS direkt hem till dörren. Ingen tidsangivelse så man får "hålla vakt" eller ordna till sitt jobb eller någon som kan ta emot paketet. Kommer bara i ett litet dokument paket så inte stort eller tungt.
Har ett vitt RubberB till min Panerai, kan varmt rekommenderas.Bara haft det en dag så inte hunnit använda det så mkt, än Inte tänkt så mkt på den blå randen. Den är väldigt diskret och man ser den om man tittar noga men den "smälter" bra ihop med bandet och klockan som helhet tycker jag. Börjar snarare fundera på ett helvitt rubberb eller annan färg men det får vänta ett tag. Beställde i fredags och kom igår så väldigt snabb leverans med UPS direkt hem till dörren. Ingen tidsangivelse så man får "hålla vakt" eller ordna till sitt jobb eller någon som kan ta emot paketet. Kommer bara i ett litet dokument paket så inte stort eller tungt.
Vad gör 16600 bättre i din mening? Lugholes är ju alltid trevligt tooligt men i övrigt. Har blivit sugen på en SD men har svårt för maxicase överlag även om just SDn känns riktigt bra. Jag har själv bara burit det femsiffriga caset som referens och uppskattar dess utformning efter att ha provat GMT och Sub.Har två 16600 och en 116600 av de är min 16600 med lugholes min favvo.
Av SD generellt så skulle jag gärna äga @k0ltrasten s SD. Eller en trevlig dubbelröd
Har aldrig påstått att de är bättre.Vad gör 16600 bättre i din mening? Lugholes är ju alltid trevligt tooligt men i övrigt. Har blivit sugen på en SD men har svårt för maxicase överlag även om just SDn känns riktigt bra. Jag har själv bara burit det femsiffriga caset som referens och uppskattar dess utformning efter att ha provat GMT och Sub.
Vad gör 16600 bättre i din mening? Lugholes är ju alltid trevligt tooligt men i övrigt. Har blivit sugen på en SD men har svårt för maxicase överlag även om just SDn känns riktigt bra. Jag har själv bara burit det femsiffriga caset som referens och uppskattar dess utformning efter att ha provat GMT och Sub.
Nej bättre kanske var fel men är det bara utseendet som gör att 16600 är favoriten hos dig? Hur upplevs till exempel länken med oyster-lock fungera på en sådan lite större/tyngre klocka(jämfört Sub)?Men snyggare är de allt ...
Det har jag inte noterat när jag provat den och SubC samtidigt men det måste jag göra nästa gång. Tack för infon!Värt att nämna att SD maxicase är mindre än subC och GMTC. Smalare luggar..
Inte bara utseendet, skönare känsla. Sitter bättre och sedan gillar jag länken bättre när det är lite rassel. Bättre tror jag inte den är verken klocka eller länk, men skönare är den. Även 116600 är en absolut favorit så ingen av dem är fy skam.Nej bättre kanske var fel men är det bara utseendet som gör att 16600 är favoriten hos dig? Hur upplevs till exempel länken med oyster-lock fungera på en sådan lite större/tyngre klocka(jämfört Sub)?
Jobbigt, då blir det till att försöka prova båda inför ett köp. Men tack för input!Inte bara utseendet, skönare känsla. Sitter bättre och sedan gillar jag länken bättre när det är lite rassel. Bättre tror jag inte den är verken klocka eller länk, men skönare är den. Även 116600 är en absolut favorit så ingen av dem är fy skam.
116600 är begagnad ett mkt prisvärt alternativ. de ligger några här på K&S för strax under 70000kr för en 2015 - 2016....Jobbigt, då blir det till att försöka prova båda inför ett köp. Men tack för input!
116600 är begagnad ett mkt prisvärt alternativ. de ligger några här på K&S för strax under 70000kr för en 2015 - 2016....
Hos svensk AD ja. På C24 ligger de på 65-70 från europeiska ADs.Precis, de kostar ju strax över 90k ny..
Hos svensk AD ja. På C24 ligger de på 65-70 från europeiska ADs.
Grym bild och klocka!
TackarGrym bild och klocka!
Bra fråga. Vet inte hur eftertraktade D-blue är nu men de har iaf varit lite mer poppis än de svarta. Behåll plasten på medan du testar.Hej tråden! Har fått ett erbjudande om en DSSD D-blue till 10% listrabatt, vad tror ni, går en sådan att avplasta och prova för att se om jag trivs med den, och om så ej är fallet flippa vidare utan förlust?
Bra fråga. Vet inte hur eftertraktade D-blue är nu men de har iaf varit lite mer poppis än de svarta. Behåll plasten på medan du testar.
10% får vem som helst i rabatt så räkna inte med att tjäna några pengar om det nu inte råkar vara väntetid på modellen.
Är det väntetid så blir den så klart lättare att flippa.3-6mån väntetid. 10% på sportmodeller i stål får anses vara generöst. Two-tonevarianter kan de erbjuda mer på. Har tex svårt att tro att nya daytonan säljs med någon rabatt överhuvudtaget. Är inte ute efter att tjäna pengar, men att inte gå (för mycket) back vore ganska najs.