• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

Håller på att leta lite löst efter en sd 16660, har hittat en från 84 men länken har märkningen 93150 med J2 i låset. Säljaren säger att det är orginal men jag trodde 16660 kom med 93160? Kan båda komma som orginal till klockan? Något annat man ska tänka på vid köp? Ändlänkarna är rätt slitna så skulle vilja byta ut dom, är det svårt att hitta korrekta länkar till ok priser?

Håller på att leta lite löst efter en sd 16660, har hittat en från 84 men länken har märkningen 93150 med J2 i låset. Säljaren säger att det är orginal men jag trodde 16660 kom med 93160? Kan båda komma som orginal till klockan? Något annat man ska tänka på vid köp? Ändlänkarna är rätt slitna så skulle vilja byta ut dom, är det svårt att hitta korrekta länkar till ok priser?
16660 - 93160 592 SEL
Finns att hitta på vrf, räkna mellan 800-900€.

16660 - 93160 592 SEL
Finns att hitta på vrf, räkna mellan 800-900€.
För bara ändlänkarna?? Alltså klockan kommer med 93150 länk som de påstår är original till klockan, jag skulle isf bara byt ut ändlänkarna. Men hittar ingen info om att 16660 kom med 93150, bara 1665 samt olika subbar...

För bara ändlänkarna?? Alltså klockan kommer med 93150 länk som de påstår är original till klockan, jag skulle isf bara byt ut ändlänkarna. Men hittar ingen info om att 16660 kom med 93150, bara 1665 samt olika subbar...
Syftade på en hel länk inkl ändlänkar.
Kan mycket väl finnas på forumet i någons byrålåda, släng upp en WTB:)

image.jpeg
Slänger upp en bild på min "gamla" 116660, som såldes för någon vecka sedan till en medlem här på KS :)

Finns det någon etsad Rolexkrona vid 18:00 på glaset? Jag hittar ingen, men igår när jag körde bil så tyckte jag att jag såg ngt när solen lyste på den...
Tänkte att det inte finns pga att glaset skulle spricka när dom test trycker till 4000m?...

På min metallist vid urtavlan står det siffror och bokstäver, gissar att det är serienummer eller något? Ursäkta om detta är en dum fråga men runt rester står det Rolex ett antal ggr så gissar att det är som det ska? Inte lagt märke till det bara :)

På min metallist vid urtavlan står det siffror och bokstäver, gissar att det är serienummer eller något? Ursäkta om detta är en dum fråga men runt rester står det Rolex ett antal ggr så gissar att det är som det ska? Inte lagt märke till det bara :)
Det är som det ska vara ja
Serienummer och ROLEX ROLEX ROLEX runtom
Sen kron etsningen kl 6:)

Vet att den ska finnas där men har aldrig sett den. Hur ser man den? Speciellt ljus?
Jag satte min i sol ljus och vinklade den lite försiktigt fram & tillbaka så dyker den plötsligt upp
Fast det är lättare på en ikke Seadwelleer då det tjocka glaser försvårar det och även serienumret, men den finns där... En av endel saker som man kan kolla så den är äkta
Lika dan som den som sitter i inner ringen kl 12

Jag satte min i sol ljus och vinklade den lite försiktigt fram & tillbaka så dyker den plötsligt upp
Fast det är lättare på en ikke Seadwelleer då det tjocka glaser försvårar det och även serienumret, men den finns där... En av endel saker som man kan kolla så den är äkta Lika dan som den som sitter i inner ringen kl 12
Okej! Då får jag vänta några dagar tills solen kommer och testa! :D

Så vacker! :woot:

Hade varit fantastiskt om Rolex kunde komma med en SD i 44 mm som är lika hög/tjock som 116600 :)
Hade jag kunnat bära upp 44mm så hade jag hållit med dig...men nu är denna boetten det närmaste perfekt IMHO. Ett mellanting av den gamla boetten och Maxi case....det är mumma på min arm!

Hade jag kunnat bära upp 44mm så hade jag hållit med dig...men nu är denna boetten det närmaste perfekt IMHO. Ett mellanting av den gamla boetten och Maxi case....det är mumma på min arm!
Klart man ska ta det som passar en bäst men det är synd att Rolex är så rädda för lite större storlekar. Testade nyligen en Daytona och det går bara inte. 40 mm på mig ser ut som 36...

Svårt att se att det vore en risk att göra en 44 mm version av sub, GMT eller SD. Kanske i limiterad utgåva om de är skraja :)

Klart man ska ta det som passar en bäst men det är synd att Rolex är så rädda för lite större storlekar. Testade nyligen en Daytona och det går bara inte. 40 mm på mig ser ut som 36...

Svårt att se att det vore en risk att göra en 44 mm version av sub, GMT eller SD. Kanske i limiterad utgåva om de är skraja :)

Det vore ingen risk alls! Om de skapar, kommer köparna med all säkerhet...vi gör gärna det vi som ääääälskar Rolex :rolleyes:

Tillbaka
Topp