• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är det verkligen ingen som har nĂ„got skoj byte pĂ„ min King turtle?

20210408_182426.jpg
Jag har redan en likadan sĂ„ det kĂ€nns dumt att byta till sig ytterligare en... 😅
20210222_171052~2.jpg
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tjena!

Tillbaka med en Seiko recension. Denna SRPE43 cocktail time kÀnns speciell. Jag blev vÀldigt glad nÀr jag fick höra att Seiko bestÀmt att göra nya modellen mindre Àn de Àldre. Jag Àgde förr en Sarb065 (originell cocktail time) som var 40,5mm i diameter. FastÀn klockan var otroligt vacker sÄ var den helt enkelt för stor för att vara elegant pÄ min handled. Tavlan pÄ den nya SRPE43 Àr otroligt vacker och jag tycker att valet av nummer för varannan timme Àr klockren och gör designen elegant och tidlös. Detta Àr sÄ lÄngt jag vet den första gÄngen som en cocktail time har arabiska numerals pÄ tavlan. En annan positiv grej som överraskade mig var det att Seiko lagande "quick-release" system pÄ lÀderbandet. Trots det var det kanske lÀderbandet som var största besvikelsen med denna modell. För att summera sÄ tycker jag att detta Àr bland de bÀsta klockorna man kan köpa för kring 400 euro.

För de intresserade sÄ lÄter jag lÄnga video-recensionen gÄ in pÄ mera detaljer :)

Ha det bra och frÄga ifall ni har frÄgor! (Helst i Youtube kommentarfÀltet men hÀr passar ocksÄ!)

Mvh,
Anders

 
D

Deleted member 34323

Guest
29651_3.jpg


Söker en Seiko 5 SNXA19. SilverfÀrgad tavla Àr ett mÄste. Har letat som en galning. Om nÄgon kan peka Ät rÀtt riktning Àr jag mycket tacksam. Helst NOS, men vÀlskött vintage gÄr vÀl ocksÄ an.
 
Topp