• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Krokusarna har börjat titta fram i grÀsmattan och salig fars gamla SQ fÄr göra sÀllskap idag...passande för pÄsken :)

image.jpeg

Funderar pÄ att införskaffa en Seiko Shogun och dÄ lÀnken inte ser sÄ kul ut funderar jag pÄ att köra NATO pÄ den istÀllet. NÄn som har nÄgra foton pÄ den kombon?

TĂ€nkte veva igĂ„ng farsans gamla relik till dator som har ett flygspel jag gillar (Jane's combat simulator, riktigt jĂ€vla bra) men hittills har skĂ€rmen inte hoppat till liv. Det har gĂ„tt nĂ„gra minuter som ni kan se. Ännu inte startat i skrivande stund. Jag som ville flyga FW-190...
image.jpeg

6138-8020 Panda
Edit: VÀntat i över 20 min. StÀngde ner datorn och startade om - vips. WINDOWS XP pryder skÀrmen. Yeah.
image.jpeg

JA-37, F-16, 6138-8020 (Sorry för lite OT)

Hur kan en klocka frÄn -75 vara i sÄ hÀr bra skick? Annonsen uppger att den Àr original. TÀnker ju att övriga 6105-8110 jag har sett har betydligt mer patina. Ber om ursÀkt om det finns en uppenbar anledning :)
20660383-origpic-84b578.jpg

Hur kan en klocka frÄn -75 vara i sÄ hÀr bra skick? Annonsen uppger att den Àr original. TÀnker ju att övriga 6105-8110 jag har sett har betydligt mer patina. Ber om ursÀkt om det finns en uppenbar anledning :)
Är det den Gripenbro sĂ„lt 3 ggr sĂ„ Ă€r det inte fel utvĂ€ndigt pĂ„ den. Nu har ju dock nĂ„gon snott lĂ„dan till den vilket Ă€r trĂ„kigt. Superfin utvĂ€ndigt.

Kopierte dette fra mb.nawcc.org, sier vel litt om kvaliteten?

I spent 18 months in Vietnam with the
United States Marines. (67-69) I went
through a dozen wrist watches until I purchased a blue crytal Seiko self winding watch on a trip to Thailand. It was the only watch I found that would withstand the shock and mositure in the field. The Lt.
I was working with in Fox Co 2/1 First Marines advised me to get a Seiko and it proved true. Any of you out there old
enough to share a story of your watch at
war?

Hot damn! Den var supercool.

Solid AM lÀnk? Ref och diameter pÄ underverket? Uni eller bi bezel?

Edit: Inte orginalvisare va? Snygga oavsett.

Tack!

Klockan skall vara helt original, legat orörd i mĂ„nga Ă„r till jag kom över den. Fick hjĂ€lp av Plattfot pĂ„ forumet att ge den en ordentlig spa-behandling. Är nu i det nĂ€rmaste i nyskick. (Kolla gĂ€rna lĂ€ngre bak i trĂ„den sid 403).

Ref: 8229-601L.

Har sett flera exempel pÄ grymt fina exemplar. Vet inte varför, men NOS eller NOS med utbytesdelar pÄ en del positioner?

Tog en mörkerbild pÄ Sumon nÀr jag plockade i köket tidigare. Grymt bra lys!
_20160327_230834.JPG
Ja lumen Ă€r galen pĂ„ den. Fulladdad sĂ„ lyser den genom mitt tĂ€cke. Är ju hyfsat tunt med Ă€ndĂ„ bra sjukt. Har slutat fulladda den innan jag lĂ€gger mig för att den kan störa nĂ€r den lyser sĂ„ pass :)

Finns inget jag kan se som skvallrar om att nÄgot Àr fel pÄ denna. DÄ och dÄ ser man 6105or som troligen inte varit i kontakt med vatten efter att kronpacknigen torkat och dessförinnan haft ordentliga Àgare. @Quaker s "Tre kronor" 6105a Àr i motsvarande skick.
image-jpeg.287636

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp