Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad blev det?
Snodda frÄn olika hemsidor och @barnefkoFunderar pÄ att införskaffa en Seiko Shogun och dÄ lÀnken inte ser sÄ kul ut funderar jag pÄ att köra NATO pÄ den istÀllet. NÄn som har nÄgra foton pÄ den kombon?
Fyfan. Det sÄg jÀvligt bra ut!Hur kan en klocka frÄn -75 vara i sÄ hÀr bra skick? Annonsen uppger att den Àr original. TÀnker ju att övriga 6105-8110 jag har sett har betydligt mer patina. Ber om ursÀkt om det finns en uppenbar anledning
Det Ă€r ju det jag menar, ser den inte FĂR bra ut? Eller Ă€r det rimligt?Fyfan. Det sĂ„g jĂ€vligt bra ut!
KĂ€nns ju som ett @yonsson eller @Seikosthlm fall. Ingen som vi vanliga dödliga kan.Det Ă€r ju det jag menar, ser den inte FĂR bra ut? Eller Ă€r det rimligt?
Ăr det den Gripenbro sĂ„lt 3 ggr sĂ„ Ă€r det inte fel utvĂ€ndigt pĂ„ den. Nu har ju dock nĂ„gon snott lĂ„dan till den vilket Ă€r trĂ„kigt. Superfin utvĂ€ndigt.Hur kan en klocka frĂ„n -75 vara i sĂ„ hĂ€r bra skick? Annonsen uppger att den Ă€r original. TĂ€nker ju att övriga 6105-8110 jag har sett har betydligt mer patina. Ber om ursĂ€kt om det finns en uppenbar anledning
NÄgon som vet var man kan fÄ tag pÄ denna: http://www.seikowatches.com/collections/premier/men_6G28.html
Hot damn! Den var supercool.Eftermiddagsklockan.
Hot damn! Den var supercool.
Solid AM lÀnk? Ref och diameter pÄ underverket? Uni eller bi bezel?
Edit: Inte orginalvisare va? Snygga oavsett.
KlÀmde pÄ den under mÀssan, det fanns en mindre och en större. Jag tror i princip samtliga klockor vi klÀmde pÄ slÀpps juli/augusti men tider hÄlls sÀllan i klockbranschen.
Jag gillar hur de sÀtter en viktig, men sekundÀr symmetribrytande funktion pÄ baksidan. SÄ borde det se ut pÄ en premiumklocka!
Har sett flera exempel pÄ grymt fina exemplar. Vet inte varför, men NOS eller NOS med utbytesdelar pÄ en del positioner?Hur kan en klocka frÄn -75 vara i sÄ hÀr bra skick? Annonsen uppger att den Àr original. TÀnker ju att övriga 6105-8110 jag har sett har betydligt mer patina. Ber om ursÀkt om det finns en uppenbar anledning
Inte sÄ lite bauhausinspirerat (Nomos?)!NÄgon som vet var man kan fÄ tag pÄ denna: http://www.seikowatches.com/collections/premier/men_6G28.html
Ja lumen Ă€r galen pĂ„ den. Fulladdad sĂ„ lyser den genom mitt tĂ€cke. Ăr ju hyfsat tunt med Ă€ndĂ„ bra sjukt. Har slutat fulladda den innan jag lĂ€gger mig för att den kan störa nĂ€r den lyser sĂ„ passTog en mörkerbild pĂ„ Sumon nĂ€r jag plockade i köket tidigare. Grymt bra lys!
Boetten ser ut som en blandning av gammalt och nytt, riktigt smakfullt. Kul att den Àr manuellt uppdragen dessutom. Undrar hur lÄng stund man fÄr dra upp den för att fÄ Ätta dagars gÄngreserv ?
Spring drive drar upp vÀldigt snabbt sÄ jag tror inte det Àr ett problem.Boetten ser ut som en blandning av gammalt och nytt, riktigt smakfullt. Kul att den Àr manuellt uppdragen dessutom. Undrar hur lÄng stund man fÄr dra upp den för att fÄ Ätta dagars gÄngreserv ?
Finns inget jag kan se som skvallrar om att nÄgot Àr fel pÄ denna. DÄ och dÄ ser man 6105or som troligen inte varit i kontakt med vatten efter att kronpacknigen torkat och dessförinnan haft ordentliga Àgare. @Quaker s "Tre kronor" 6105a Àr i motsvarande skick.Hur kan en klocka frÄn -75 vara i sÄ hÀr bra skick? Annonsen uppger att den Àr original. TÀnker ju att övriga 6105-8110 jag har sett har betydligt mer patina. Ber om ursÀkt om det finns en uppenbar anledning