• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

Exekys

Cartier
Korspost från ”Vad gör du…”-tråden med en Steinhart Ocean One i brons. Börjar få ganska trevlig patina. Skönt att sådant sköter sig självt.
E4C8A397-0C0D-405B-89F9-1417E2430C37.jpeg
 

Walon

Breitling
Jag är grymt sugen på att beställa en Ocean One 42 mm i grönt. Men jag förstår mig dock inte på skillnaden mellan premium och vanlig. Någon vänlig själ som kan upplysa mig? 😇
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Fick precis hem min andra Steinhart. Adventure Classic 39!

20220802_125110.jpg


Urtavlan är inte riktigt svart i mina ögon utan mörkgrå. När det gäller finishen är kommentar förstås överflödig när det gäller Steinhart.
Men den har ganska mycket reflektioner i glaset pga en simpel antireflexbehandling. Vilket också är påtalat i en youtuberecension. Kanske ett platt glas här hade varit bättre, eftersom man då helt kan vinkla bort reflektioner, vilket är svårare med ett kupat glas.
Markörerna och visarna är dock också så reflekterande så de tränger igenom alla reflektioner från glaset. Så det förstör inte läsbarheten i klockan.

20220802_125140.jpg


Refektionerna i glaset förtar lite av det totala kvalitetsintrycket men är i övrigt nöjd. Ska fundera ett tag innan jag gör några justeringar av klockan.
 
Senast ändrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Valde att behålla den. Plasten avlägsnad och armbandet avkortat med 4 länkar.
Väl på armen så upplevs tvivlen med speglingarna vara som bortblåsta.
Jag förstår givetvis att den inte ger den fulla Rolexkänslan som "Just one more watch" på Youtube lite provocerande skämtsamt rubricerade det. Men den kostar ju inte som en ny bil heller. Jag är klart nöjd med den!

20220802_160154.jpg
 
Senast ändrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Tredje dagen med min nya Steinhart. Har burit den nästan hela tiden och måste säga att jag är väldigt nöjd. Den går 16-17sek plus på två dygn, vilket jag tror är ganska hyfsat.

20220804_124952.jpg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Sjukt svårt stt bestämma mig om jag ska ha ocean one 39 eller 42, blir galen😂

Jag känner samma sak. Är sugen på en pepsi och föredrar 42mm storleken. Det tveksamma är skänklarna som är väldigt raka och gör att klockan ligger platt på handleden. Det är inget problem med 39mm modellen men är osäker på 42mm modellen.
 

Stenholm13

Cartier
Valde att behålla den. Plasten avlägsnad och armbandet avkortat med 4 länkar.
Väl på armen så upplevs tvivlen med speglingarna vara som bortblåsta.
Jag förstår givetvis att den inte ger den fulla Rolexkänslan som "Just one more watch" på Youtube lite provocerande skämtsamt rubricerade det. Men den kostar ju inte som en ny bil heller. Jag är klart nöjd med den!

20220802_160154.jpg
Ser skitfin ut! Jag älskar dock att den har välvt glas, har inte insett det tidigare👍🏻
 

Tybring

Omega
2-Faktor
20220819_205744.jpg
Min Steinhart Ocean One Vintage GMT (Olko Edition). Svin nöjd med klockan! Har den för tillfället på en svart tropic i sommarvärmen men planerar att ha den på stållänken när värmen lägger sig lite 😊
 
Lite nyfiken på hur ni Steinhartägare upplever kvaliteten? Lite sugen att köpa hem en 42mm dykare, Kermit homage eller Pepsi. Tyckte även Explorer homagen såg jäkligt schysst ut 😁
Vad tycker ni som äger dessa klockor? Är det ok kvalitet?
Visst kan inte jämföras mot Rolex, men skulle aldrig få för mig att lägga de pengarna på en klocka 🤪
Någon som kanske ska sälja!?
 
Topp