Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är grymt sugen på att beställa en Ocean One 42 mm i grönt. Men jag förstår mig dock inte på skillnaden mellan premium och vanlig. Någon vänlig själ som kan upplysa mig?![]()
Har för mig att premium har glasbaksida? För övrigt vet jag inte![]()
Aha, svårare än så är det nog inteJag visste inte först, men när jag kollar så har alla premium glasbaksida. Men det finns ett fåtal som inte är premium som också har det.
Mycket stilig! Är detta 42mm-versionen? Är bezeln uni- eller bidirectional? GMT bör ju vara bi- men har för mig att denna är enkelriktad. Eller så tänker jag på Seikos nya GMT.Fick ett galet ha-begär för en pepsi..fick bli en sån här. Läcker klocka!
![]()
Nix 39mm! Denna är endast uni vilket är lite synd..men stör mig inte speciellt mycket på detMycket stilig! Är detta 42mm-versionen? Är bezeln uni- eller bidirectional? GMT bör ju vara bi- men har för mig att denna är enkelriktad. Eller så tänker jag på Seikos nya GMT.
Sjukt svårt stt bestämma mig om jag ska ha ocean one 39 eller 42, blir galen![]()
Bra invändning duJag känner samma sak. Är sugen på en pepsi och föredrar 42mm storleken. Det tveksamma är skänklarna som är väldigt raka och gör att klockan ligger platt på handleden. Det är inget problem med 39mm modellen men är osäker på 42mm modellen.
Sen är 39 modellen 20mm armband vilket ja gillarJag känner samma sak. Är sugen på en pepsi och föredrar 42mm storleken. Det tveksamma är skänklarna som är väldigt raka och gör att klockan ligger platt på handleden. Det är inget problem med 39mm modellen men är osäker på 42mm modellen.
Ser skitfin ut! Jag älskar dock att den har välvt glas, har inte insett det tidigareValde att behålla den. Plasten avlägsnad och armbandet avkortat med 4 länkar.
Väl på armen så upplevs tvivlen med speglingarna vara som bortblåsta.
Jag förstår givetvis att den inte ger den fulla Rolexkänslan som "Just one more watch" på Youtube lite provocerande skämtsamt rubricerade det. Men den kostar ju inte som en ny bil heller. Jag är klart nöjd med den!
![]()
![]()
Steinhart ocean 39, pepsi gmt med aluminium insert! Gillar färgerna så mycket bättre än den keramiska bezeln!
Tycker faktiskt att den repas/bleks ger den lite mer liv, lite historiaDen är riktigt snygg. Hade nog valt keramisk ändå för jag tycker att reptålighet är en fördel.
Men det hade varit kul att se en jämförelse sida vid sida.
Tycker faktiskt att den repas/bleks ger den lite mer liv, lite historiaDen är riktigt snygg. Hade nog valt keramisk ändå för jag tycker att reptålighet är en fördel.
Men det hade varit kul att se en jämförelse sida vid sida.