• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Steinhart-tråden

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Höll på att glömma brånzaren jao!
FullSizeRender [2706].jpg

Efter lite "tub diving"
IMG_0486.JPG

Och här efter semester vid medelhavet
Den där är riktigt vass.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Fler som provat Steinhart direkt eller vilka vägar har ni använt för att få tag på era klockor ?
Köpte från deras hemsida direkt för drygt 1,5 år sedan och det gick fort och smidigt. Använde den inte så mycket från början men använder den ganska ofta nu och är otroligt nöjd med kvaliteten på den.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Usch! :depressed:

Varför vill man springa runt med en homage på armen?
Lite som att klistra dit ett TURBO-märke på 245:an...
Om man ska tolka ordet i sin rätta bemärkelse (hyllning) så är det väl snarare som att köpa en Mincooper tillverkad av BMW istället för att köpa en Hundkoja ifrån 1965
eller att köpa den nya VW Beetle istället för en Bubbla ifrån 1972
 

squba

Omega
Köpte en Steinhart Nav B-uhr 47 mm av @Jockinho (Tack för en smidig affär). Verkar vara en riktigt fin klocka. :) . Detta är min första manuella klocka, så jag undrar hur många varav skall man snurra på "uppdragaren" för att den skall bli helt uppdragen? Finns det risk att man drar sönder fjädern?
IMG_0488.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Köpte en Steinhart Nav B-uhr 47 mm av @Jockinho (Tack för en smidig affär). Verkar vara en riktigt fin klocka. :) . Detta är min första manuella klocka, så jag undrar hur många varav skall man snurra på "uppdragaren" för att den skall bli helt uppdragen? Finns det risk att man drar sönder fjädern?
IMG_0488.jpg
Trevlig, även om jag får kantarell vibbar av kronan ;). Jag har bara vintage klockor som är manuella och dom drar man tills det tar stopp, men man drar mjukt.
 

Zzimpan

Breitling
Tjena alla våghalsare som vågar stå för sitt goda val av att älska steinhart!
Jag köpte min 500 titanium för ca ett år sedan som sedan började krångla, skickade tillbaka klockan o fick den med bytt urverk, från soprod a10-2 till ETA 2892-2 Top och har sedan gått som en solstråle. Har också sett att dom har börjat sälja den med 2892an eftersom de va fler som hade problem med soprod verket.
Skulle vilja att fler visar upp sina steinharts här i denna tråd! Här är min:
 

Bilagor

  • IMG_20170119_195517.jpg
    IMG_20170119_195517.jpg
    109.2 KB · Visningar: 236
  • IMG_20170119_195727.jpg
    IMG_20170119_195727.jpg
    86.1 KB · Visningar: 223
Jag är svag för salta dykare, och jag har genom KS fått upp ögonen för Steinhart. Jag brukar gilla märken som är lite "underdog" som t ex Tudor. Är nog inte omöjligt att jag skaffar en Steinhart till sommaren. Stilfulla klockor verkligen. Sen får man väl låta alla haters vråla på...
 

ciparn

Breitling
Ja kvalitén är det inget fel på och storleken tycker jag är bättre med sina 42mm på de flesta dykarna än de övriga hommagerna som mkii kingston, squale atmos osv.
Har en OMV från Steinhart som jag använt nästan varje dag i snart 7år som hållit sig hel och fin och fungerat utan minsta problem. Priserna gör att de är lätta att köpa och lätta att sälja om det skulle visa sig att det inte är något för dig.
Tycker Steinhart har oförtjänt dåligt rykte här på forumet men på övriga forum gällande klockor så får man en mer nyanserad bild av märket och denna är oftast mycket positiv. Vad folk uppskattar eller värderar i sina klockor är väldigt olika, men värdesätter man pris och kvalité så är Steinhart en av de främsta kandidaterna anser jag.
Personligen tycker jag att det är fel att jämföra Steinhart mot Rolex för de är inte i samma liga, det är inte samma kunder som de tävlar om. Vill man ha en Rolex men inte har råd då är det t.ex. mkii kingston, squale atmos, glycine combat, davosa ternos osv som man bör jämföra klockan mot och då rör vi oss i rätt liga och kan jämföra vad klockorna erbjuder i förhållande till priset.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag blir mer och mer sugen på att testa en Ocean Titanium 500. Den ser extremt välbalanserad ut. Snygga blå detaljer. Titan = love it. Härligt tooliga visare. Datumet klockan sex vilket är ett roligt drag. Helt enkelt en supersnygg klocka. Snyggare än min Pelagos. Vill verkligen se den i verkligheten, och då kanske det blir till att göra ett impulsköp. Hatet mot Steinhart rör mig inte ryggen. Hatare kan hata. De får fingret. :)
o1ti500_1kx1k_04.1484909482.jpg
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag blir mer och mer sugen på att testa en Ocean Titanium 500. Den ser extremt välbalanserad ut. Snygga blå detaljer. Titan = love it. Härligt tooliga visare. Datumet klockan sex vilket är ett roligt drag. Helt enkelt en supersnygg klocka. Snyggare än min Pelagos. Vill verkligen se den i verkligheten, och då kanske det blir till att göra ett impulsköp. Hatet mot Steinhart rör mig inte ryggen. Hatare kan hata. De får fingret. :)
o1ti500_1kx1k_04.1484909482.jpg


Säger kööör
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag blir mer och mer sugen på att testa en Ocean Titanium 500. Den ser extremt välbalanserad ut. Snygga blå detaljer. Titan = love it. Härligt tooliga visare. Datumet klockan sex vilket är ett roligt drag. Helt enkelt en supersnygg klocka. Snyggare än min Pelagos. Vill verkligen se den i verkligheten, och då kanske det blir till att göra ett impulsköp. Hatet mot Steinhart rör mig inte ryggen. Hatare kan hata. De får fingret. :)
o1ti500_1kx1k_04.1484909482.jpg
Go for it! Tycker den gör sig bra på deras gummi också.
 

chimaira

Cartier
Jag blir mer och mer sugen på att testa en Ocean Titanium 500. Den ser extremt välbalanserad ut. Snygga blå detaljer. Titan = love it. Härligt tooliga visare. Datumet klockan sex vilket är ett
roligt drag. Helt enkelt en supersnygg klocka. Snyggare än min Pelagos. Vill verkligen se den i verkligheten, och då kanske det blir till att göra ett impulsköp. Hatet mot Steinhart rör mig inte ryggen. Hatare kan hata. De får fingret. :)
o1ti500_1kx1k_04.1484909482.jpg
Riktigt schysst! Jag säger köp.
Fan, nu blev jag också sugen...
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag blir mer och mer sugen på att testa en Ocean Titanium 500. Den ser extremt välbalanserad ut. Snygga blå detaljer. Titan = love it. Härligt tooliga visare. Datumet klockan sex vilket är ett roligt drag. Helt enkelt en supersnygg klocka. Snyggare än min Pelagos. Vill verkligen se den i verkligheten, och då kanske det blir till att göra ett impulsköp. Hatet mot Steinhart rör mig inte ryggen. Hatare kan hata. De får fingret. :)
o1ti500_1kx1k_04.1484909482.jpg
Jo, den där är riktigt vass, har varit sugen ett tag, men jag slog till på den här istället i lite samma stil:

https://www.kickstarter.com/projects/rossdavis/a-modern-take-on-the-classic-automatic-dive-watch
0a78e69ca40fedf4dd844ec89aa2d5ff_original.jpg


Enklare verk och så, men det duger för en sommarbeater.
 
Topp