• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Är den servad?
Hur bedömer Du skicket?
Ska en länk köpas till?
Mycket som påverkar priset.

Bedömer skicket är ok, service historiken vet jag ej, personen som säljer den säger den är från kaplan.
Länk köper jag nog till om jag slår till.
Ytterst tacksam för dina svar!
Med det sagt har jag sett att ex legat ute för 15~20.

Inga problem. Hjälper gjärna till.
Om länk och service ska betalas utöver priset så hade inte jag betalat över 15. Helst några tusen under...

Kan det vara så att någon här sitter på nya Aquaracer calibre 5 tro? Vad tycker ni, första intrycket? Skulle va kul att få se lite pics som inte är tagna i en fotostudie! Aldrig varit sugen på en TH försen idag då jag fick syn på denna:
Skärmavbild 2015-11-12 kl. 18.37.30.png
Jag är nämligen lite halvt på jakt efter en dykare och denna landar inom prisklassen. Vilka kan tänkas ha denna inne så att man kan kika på den?

TH gör mycket rätt nu,
har verkligen tightat upp designen på senare år
tex aquaracer 300 modellerna är riktigt nice nu

Kan det vara så att någon här sitter på nya Aquaracer calibre 5 tro? Vad tycker ni, första intrycket? Skulle va kul att få se lite pics som inte är tagna i en fotostudie! Aldrig varit sugen på en TH försen idag då jag fick syn på denna:
Skärmavbild 2015-11-12 kl. 18.37.30.png
Jag är nämligen lite halvt på jakt efter en dykare och denna landar inom prisklassen. Vilka kan tänkas ha denna inne så att man kan kika på den?
Bästa de gjort på länge. Däremot såg jag den i verkligheten och blev inte lika sugen. Bara sett den i färgen ovan dock. Blått eller svart svart känns mer lovande

Är sugen på att skaffa en tredje medlem också, men har lite beslutsångest. Monacoklockan lockar, samtidigt funderar jag på smartklockan. Är det värt att inhandla en sådan tro?

Någon som sitter på en Aquaracer, blåa varianten med stål och guld länk som vill göra mig till en lycklig människa genom försäljning=

Har en allmän fråga (vet ej om jag är inne i rätt tråd men hittar ingen annan lämpligare). Igår när jag skulle börja använda min Carrera Calibre 1887 CAR2110 efter några veckor i byrålådan, så vill inte riktigt urverket komma igång. Jag vred upp klockan ca 40 varv som jag alltid gjort enligt instruktionsboken, men sen så orkar den bara hålla sig igång under olika sekundintervaller. Uret reagerar också på hur jag håller klockan, lägger jag den plant på ett bord så tickar den igång. Men vänder jag den uppochner och kollar in i urverket, så ser jag hur den stannar av.

Vad kan domen vara, trasigt urverk??

Har en allmän fråga (vet ej om jag är inne i rätt tråd men hittar ingen annan lämpligare). Igår när jag skulle börja använda min Carrera Calibre 1887 CAR2110 efter några veckor i byrålådan, så vill inte riktigt urverket komma igång. Jag vred upp klockan ca 40 varv som jag alltid gjort enligt instruktionsboken, men sen så orkar den bara hålla sig igång under olika sekundintervaller. Uret reagerar också på hur jag håller klockan, lägger jag den plant på ett bord så tickar den igång. Men vänder jag den uppochner och kollar in i urverket, så ser jag hur den stannar av.

Vad kan domen vara, trasigt urverk??
Låter onekligen som något är trasigt eller slitet, hur gammal är den?

Tillbaka
Topp