• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

image.jpg

image.jpg

Äntligen tillbaka från service!

Jag tror de är 2004-2005 men är inte helt säker! Tror aquaracer texten jag har på min tavla försvan ungefär då!:)

Otroligt sugen på en Tag Heuer Aquaracer. Något ni rekommenderar? Gummiband eller länk? Är ute efter en allround klocka som kan användas lite var som. Vad tror ni?

Otroligt sugen på en Tag Heuer Aquaracer. Något ni rekommenderar? Gummiband eller länk? Är ute efter en allround klocka som kan användas lite var som. Vad tror ni?
Jag är väldigt nöjd med min, så rekommenderar den starkt väldigt allround! Även fast en tudor black bay köptes för ca ett halvår sen använder jag den mycket! Men köp den på länk billigare att köpa gummi i efterhand! :)

Hej alla TAG-vänner!
Ny på det här och har en liten undran:
Funderar på en Carrera Calibre 16, ägaren är inte säker på årsmodell, kan man se det på ref. Numret, som är: CV2A10 RWT0743 ?
Är det någon här som vet?
Tackar på förhand!
Mvh
Pelle

Hej alla TAG-vänner!
Ny på det här och har en liten undran:
Funderar på en Carrera Calibre 16, ägaren är inte säker på årsmodell, kan man se det på ref. Numret, som är: CV2A10 RWT0743 ?
Är det någon här som vet?
Tackar på förhand!
Mvh
Pelle
Något osäker på detta men jag tror inte att man kan spåra produktionsåret via serienummer.
Har du några bilder på uret?

Funderar på att köpa mig en Monaco men tvekar över vilken referens jag ska ha. Valet står mellan caw2111 och cw2113.
Dom ser ungefär likadana ut men det finns skillnader. caw2111 har safirglas, glasbaksida och är 39 mm.
cw2113 har plexi, stålbaksida och är 38 mm.
Nån som har erfarenhet av dessa två? Safirversionen är ju dyrare men är den värd dom extra 1000-lapparna?
caw2111
image.jpg
Klart att du skall ha en Monaco. Har en CW2113 från 2003. Köpt för några år sedan för ca 12 tkr. Bra skit för de pengarna. Har lite repor på plexi och lite dings. Skall snart serva den och kommer då att byta glaset.
Använder den mest på sommaren.
Översta bilden på båten
image.jpg

Den nedre från igår...
image.jpg

Det är klart man måste ha en fyrkantig blå i samlingen....
Min kommer få stanna!

Klart att du skall ha en Monaco. Har en CW2113 från 2003. Köpt för några år sedan för ca 12 tkr. Bra skit för de pengarna. Har lite repor på plexi och lite dings. Skall snart serva den och kommer då att byta glaset.
Använder den mest på sommaren.
Översta bilden på båten
image.jpg

Den nedre från igår...
image.jpg

Det är klart man måste ha en fyrkantig blå i samlingen....
Min kommer få stanna!

Det var ett mkt bra pris. Idag går den nog för 25. För mig blev det dock ingen monaco, valet föll på en speedmaster istället.

Vilken modell är detta

image.jpeg

Edit: hittade lite info. Carrera 360 White gold. Limiterad till 100st. Modellen gjordes i fyra varianter varav detta är en av dem.

De övriga var 360 stainless steel(limiterad till 360 st), rose gold (limiterad till 500 st),och pvd tempus(limiterad till 10st)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp