• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Du som ändå sitter på alla 3, vad ligger kursen för en 1000 professional idag? :)
Beror på många faktorer. Den har stigit den senaste tiden, men inte så mycket som många säljare tycks tro. Sen beror det förstås på om det är Heuer eller Tag Heuer. Personligen skulle jag satsa på den stora oversize-modellen med automatiskt urverk. Den är av en helt annan dignitet än den mindre quartz-modellen och kommer att hålla värdet bäst.

Beror på många faktorer. Den har stigit den senaste tiden, men inte så mycket som många säljare tycks tro. Sen beror det förstås på om det är Heuer eller Tag Heuer. Personligen skulle jag satsa på den stora oversize-modellen med automatiskt urverk. Den är av en helt annan dignitet än den mindre quartz-modellen och kommer att hålla värdet bäst.
Alright, låter väl vettigt. Rätt skön klocka att ha som beater, verkar vara lite av en raritet dock.. Sitter det ett eta 2824 i dom?

TAG Heuer Silverstone reissue.
20160302_063641.jpg

Har vi några fler på forumet eller.......?

Var inne och provade en TAG Heuer för några veckor sedan och blev riktigt imponerad av senaste iterationen Aquaracers. Go känsla och en design som känns sportig och kul. Jag har dock fått lite dåliga vibbar kring andrahandsvärdet samt märkesmage vilket egentligen är det enda som håller mig borta från köp. Blir inte bättre av att kika ArchieLuxary-videos heller. Nån invigd som kan tipsa hur man kommer över såna grejer? Tror ni andrahandsvärdet för dagens modeller blir bättre nu med JCB vid rodret och en förnyad design och prissättning?

Aquaracer.jpg

Den är snygg i svart med för den delen. ;)

Var inne och provade en TAG Heuer för några veckor sedan och blev riktigt imponerad av senaste iterationen Aquaracers. Go känsla och en design som känns sportig och kul. Jag har dock fått lite dåliga vibbar kring andrahandsvärdet samt märkesmage vilket egentligen är det enda som håller mig borta från köp. Blir inte bättre av att kika ArchieLuxary-videos heller. Nån invigd som kan tipsa hur man kommer över såna grejer? Tror ni andrahandsvärdet för dagens modeller blir bättre nu med JCB vid rodret och en förnyad design och prissättning?

Aquaracer.jpg

Den är snygg i svart med för den delen. ;)
är riktigt sugen själv på den modellen,
vi kanske skullle dra igång en passaround med en sån?

Gillar också den klockan, men är osäker på om handleden på 17 cm räcker till för den stora pjäsen. Hur stor handled har du?

image.jpg
Hej! Har en fråga ang en klocka som jag tycker ser fake ut, det ska enligt auktionsbolaget vara en tag heuer link calibre S wj1110 tn7656

När jag googlar runt är dem enda bilderna jag hittar som liknar denna från hemsidor som säljer fakeklockor.
Någon som är mer insatt som kan mer om tag heuer här kanske kan hjälpa mig.

image.jpg
Hej! Har en fråga ang en klocka som jag tycker ser fake ut, det ska enligt auktionsbolaget vara en tag heuer link calibre S wj1110 tn7656

När jag googlar runt är dem enda bilderna jag hittar som liknar denna från hemsidor som säljer fakeklockor.
Någon som är mer insatt som kan mer om tag heuer här kanske kan hjälpa mig.
fake!

Tillbaka
Topp