• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Var inne och provade en TAG Heuer för några veckor sedan och blev riktigt imponerad av senaste iterationen Aquaracers. Go känsla och en design som känns sportig och kul. Jag har dock fått lite dåliga vibbar kring andrahandsvärdet samt märkesmage vilket egentligen är det enda som håller mig borta från köp. Blir inte bättre av att kika ArchieLuxary-videos heller. Nån invigd som kan tipsa hur man kommer över såna grejer? Tror ni andrahandsvärdet för dagens modeller blir bättre nu med JCB vid rodret och en förnyad design och prissättning?

Aquaracer.jpg


Den är snygg i svart med för den delen. ;)
Jag köpte den modellen i förrgår, och skal jag vara helt ärlig så har jag inte ens funderat på andrahandsvärdet. Jag köpte den för att jag gillar klockan, och jag är helnöjd. Den är en fröjd att ha på armen och jag kan inte hjälpa mig själv att snegla på den hela tiden :)
 
Har ett tag nu suktat efter en Heuer 3000 och idag slog jag till på TT-varianten. Någon som sitter på en sådan? Tänker mig ett schyst gummiband till och tar gärna emot inspirationsbilder.
 
image.jpg
Hej! Har en fråga ang en klocka som jag tycker ser fake ut, det ska enligt auktionsbolaget vara en tag heuer link calibre S wj1110 tn7656

När jag googlar runt är dem enda bilderna jag hittar som liknar denna från hemsidor som säljer fakeklockor.
Någon som är mer insatt som kan mer om tag heuer här kanske kan hjälpa mig.
Tvärfake!
 
Ligger en TH 3000 (likt den galáticon har) på Tradera 2800 + 149 i frakt just nu som går ut om 10 timmar om någon är sugen. Verkar vara i bra skick dessutom.
 
En liten fråga. Jag gillar inte metallband och har ett bra erbjudande på en sådan här. Vad tror ni om ett nato på en sådan här ? Hade det funkat och i så fall, vilken färg ?

(bild från google)
955-713K-2_19826.jpg
 
Är lite av en nybörjare när det kommer till lite finare klockor. Men jag har länge velat göra slag i saken och har nu bestämt mig(mer eller mindre) för en tag heuer cerrera 1887 (CAR2110.BA0724) Jag har hittat några annonser på chrono24 som säljer nya klockor från Tyskland för runt 26000:-. Är det här ett bra pris, är det någon som vet vad priset ligger på i Sverige? vad är chansen att man kan lita på dessa? Båda är premium.. men orkar verkligen inte att det ska vara någon kopia.

Skulle vara grymt jävla tacksam om någon kunde ge mig lite tips and tricks!
 
Tillbaka
Topp