• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Merlin

Vacheron
2-Faktor
By request...

image.jpeg

Ingraverad med Mika Häkkinens autograf

image.jpeg

Westmaclaren med ingraverad autografer av Ron Dennis, team chef och förarna Mika Häkkinen och David Coulthard

image.jpeg


Ingraverad autograf på baksidan av David Coulthard.

Hela setet gjort efter team vinst och förarvinst
Använder du klockorna eller är det enbart skådebröd?
 

noeLLY

Cartier
Funderar på att köpa en Monaco, men den ser så jäkla stor ut på alla foton! Någon som har en bild på lite håll? Undrar om man ska satsa på den lite mer matt blåa tavlan eller den lite starkare blå hmmmm, svårt svårt!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Klurar lite på möjligheten att byta tavla på min beater-TAG. Skulle vilja ha den svart. Modellen är TH2000 exclusive CN111G och ser ut så här:

image.png

Någon som vet om det går och var jag bör leta?

Allt gott!
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Nej det tycker jag inte! Den åker ju bort från första sidan på k&s och tänkte att här finns massa tag fans, irriterar det dig tar jag bort inlägget. Mvh

Kör ditt race! (Du kan ju bumpa 1gg/dag och kanske lägga till egna bilder om du vill göra annonsen lite attraktiv). Tips i all välmening!
 

Strinnb

Breitling
20160107_202622.jpg


Hittade igen denna i garaget idag, osäker om jag hade sålt den då kartong o allt var borta men som talsättet: Den som spar, han har ;) Köpte denna i NY 2013, mvh
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag har kört min Connected nån månad nu, jag har aldrig haft TH förut så det är nya intryck på alla plan, jag provade Apple Watch och gillade upplägget men trivdes aldrig med klockan så när möjligheten gavs att prova en smartwatch utformad som en riktig klocka så slog jag till. Jag bär vanligtvis Panerai så storleken är inget problem, det är tydlig och lättläst med måndag olika inställningar för tavla mm, gummibandet är skönt, viklåset är något tjockt men annars skönt. Teknikbiten är ju Androids klockOS, jag vet inte hur mycket det skiljer från standard men efter ett par uppdateringar så känns det stabilt, notiser på mail, sms mm kommer som en liten indikation och man sveper nedåt för att se dom, man kan sen avfärda eller svara på meddelanden.

Jag tycker överlag det är en bra klocka, man kan ju argumentera att det är en dyr smartwatch men det är ju ändå en TH.
 
Är det bara jag som önskar att tag heuer kunde lägga ner lite tid på vettiga casebacks på aquaracer serien?

Det kanske bara är jag som bryr mig, men de ser väldigt tråkiga och billiga ut jämfört med andra dykare i samma prisklass.
 
Intressant och detaljerat om TAGs utveckling av CH80-verket som först presenterades men sen drogs tillbaka och nu ser ut att komma tillbaka som Heuer-03:
https://monochrome-watches.com/in-depth-comeback-tag-heuer-ch80-named-heuer-03/

Lättservad kronografkaliber med pelarhjul, kan bli väldigt intressant om de lyckas hålla ett relativt lågt pris på den och hög kvalité & prestanda.
Lyckas de med dessa så kommer de kunna sälja verket vidare till de som inte längre vill tugga vidare på 775X moddar.
 
Topp