• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

HasseW

Panerai
2-Faktor
Androidklocka till iPhone ...vi får väl se. :)

14448159_1247509965267496_7848572075059970048_n.jpg
Glöm inte berätta hur det går...
 
D

Deleted member 11690

Guest
Sitter och blir lite sentimental med min aquaracer, min första kärlek... Ska man gå vidare eller inte?
image.jpeg
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!
66f2c32aab2295a849f8dd201854632ca5a0c15d.png
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
"Vad sportar du för racer?" on-topic delen: http://www.cyclingnews.com/news/tag-heuer-to-sponsor-bmc-in-2017/
Som nämns i artikeln kommer Tag Heuer troligtvis gå in som namnsponsor 2017 i det som idag är BMC. Tyvärr är ju inte kopplingarna så fräscha, bl.a JC Bivers brorsa som satt som spindeln i nätet i ett av de smutsigaste lagen i modern historia, det Astana lag som formades ur ruinerna av Liberty Seguros som var i hjärtat av cykelsportens Armageddon, "Operation Puerto". Att Marc Biver försvann ur cykelsporten var säkert en välsignelse. Vet inte hur mycket likheter han delar med sin bror (som framstår som bra mycket mer sympatisk) men förhoppningsvis stannar likheterna vid frisyren.
 

Rearden

Cartier
Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!
66f2c32aab2295a849f8dd201854632ca5a0c15d.png


Jag provade den på NK för ett tag sen, trodde den skulle var grym men tyvärr bar den bra mycket större än min PO XL... Så där blir det inget. Förhoppningsvis bättre på dig!
 
Någonting som överraskade dig efter att du köpt den? såväl positivt som negativt? Någonting speciellt att tänka på om man köper den. :)
Jag köpte den på vinst och förlust, utan att ha sett den irl. Jag kan säga att jag enbart har blivit positivt överraskad. Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Ett par saker bör dock nämnas speciellt för den presumtive köparen. Först och främst är den svarta inte helt svart, den är mörkgrå med en cirkelstruktur på tavlan som äter ljus, den reflekterar inte minsta lilla blänk. I vissa ljus ser tavlan kolsvart ut, i andra lägen mörkgrå. Funkar suveränt till höstens grå ulltröjor och till den grå kostymen.
tag.jpg


... en annan grej är länken. Den är tung och välgjord med spänne i tjock fräst metall (ingen veckad plåt här inte), men ska du korta länken själv kommer du dock att behöva hammare och något att knacka ut pinsen med.
tag2.jpg


Avslutningsvis är jag extremt nöjd med klockan, och kommer den med blå sunburst köper jag en sådan också utan en sekunds tvekan. En sådan finns visserligen redan som "Swiss edition", men har tyvärr aldrig sett den säljas. (Snodd bild)
p3030187-jpg.121543
 
Det var för övrigt nätbilder som de här som fick mig att trilla dit. Främst gillar jag bandhornen vinklar och hur länken sitter i boetten. Den mjuka "Bulligheten" från andra klockors länkar och bandhorn saknas, istället är det skarpa kanter och facetter. :hungry:
(Orgie i snodda bilder)
WAR211ABA0782-960x576.jpg

quality-tag-heuer-carrera-calibre-5-automatic-replica-review_01.jpg

010_zps284a10a0.jpg

attachment.php
 

JoakimH

Omega
Jag köpte den på vinst och förlust, utan att ha sett den irl. Jag kan säga att jag enbart har blivit positivt överraskad. Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Ett par saker bör dock nämnas speciellt för den presumtive köparen. Först och främst är den svarta inte helt svart, den är mörkgrå med en cirkelstruktur på tavlan som äter ljus, den reflekterar inte minsta lilla blänk. I vissa ljus ser tavlan kolsvart ut, i andra lägen mörkgrå. Funkar suveränt till höstens grå ulltröjor och till den grå kostymen.
tag.jpg


... en annan grej är länken. Den är tung och välgjord med spänne i tjock fräst metall (ingen veckad plåt här inte), men ska du korta länken själv kommer du dock att behöva hammare och något att knacka ut pinsen med.
tag2.jpg


Avslutningsvis är jag extremt nöjd med klockan, och kommer den med blå sunburst köper jag en sådan också utan en sekunds tvekan. En sådan finns visserligen redan som "Swiss edition", men har tyvärr aldrig sett den säljas. (Snodd bild)
p3030187-jpg.121543
Instämmer i ovan, länken är även väldigt behaglig att bära. Försökte fånga en bild på den mörkgrå tavlan, var inte så lätt...
image.jpeg
 
Instämmer i ovan, länken är även väldigt behaglig att bära. Försökte fånga en bild på den mörkgrå tavlan, var inte så lätt...
image.jpeg
Fast du har en WAR211C (grå sunburst). Jämför med min översta bild (grå cirkel) så ser du skillnaden på urtavla. Tror för övrigt att jag kört på din tavla + länk om jag skulle välja igen. Jag har en soft spot för sunburst.
 

JoakimH

Omega
Fast du har en WAR211C (grå sunburst). Jämför med min översta bild (grå cirkel) så ser du skillnaden på urtavla. Tror för övrigt att jag kört på din tavla + länk om jag skulle välja igen. Jag har en soft spot för sunburst.
Aha, syntes inte på ifånen, men på paddan syns det bra, snygg den med. Föredrar också länken, men ombyte förnöjer ;-)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det var för övrigt nätbilder som de här som fick mig att trilla dit. Främst gillar jag bandhornen vinklar och hur länken sitter i boetten. Den mjuka "Bulligheten" från andra klockors länkar och bandhorn saknas, istället är det skarpa kanter och facetter. :hungry:
(Orgie i snodda bilder)
WAR211ABA0782-960x576.jpg

quality-tag-heuer-carrera-calibre-5-automatic-replica-review_01.jpg

010_zps284a10a0.jpg

attachment.php
IMG_6576.JPG
IMG_6496.JPG

Känns som att man snott mer än urverk från SEIKO. ;)
 

Gasparo

Cartier
2-Faktor
Jag köpte den på vinst och förlust, utan att ha sett den irl. Jag kan säga att jag enbart har blivit positivt överraskad. Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Ett par saker bör dock nämnas speciellt för den presumtive köparen. Först och främst är den svarta inte helt svart, den är mörkgrå med en cirkelstruktur på tavlan som äter ljus, den reflekterar inte minsta lilla blänk. I vissa ljus ser tavlan kolsvart ut, i andra lägen mörkgrå. Funkar suveränt till höstens grå ulltröjor och till den grå kostymen.
tag.jpg


... en annan grej är länken. Den är tung och välgjord med spänne i tjock fräst metall (ingen veckad plåt här inte), men ska du korta länken själv kommer du dock att behöva hammare och något att knacka ut pinsen med.
tag2.jpg


Avslutningsvis är jag extremt nöjd med klockan, och kommer den med blå sunburst köper jag en sådan också utan en sekunds tvekan. En sådan finns visserligen redan som "Swiss edition", men har tyvärr aldrig sett den säljas. (Snodd bild)
p3030187-jpg.121543

Fin, visste inte det om strukturen på tavlan. Storlek på den? Orkar inte googla :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!
66f2c32aab2295a849f8dd201854632ca5a0c15d.png
Jag också, extremt sugen. :D
Hade planerat att klämma mer idag men blev tvungen att vabba istället. Titanversionen är 43mm men det vet du kanske? Jag gillar dock färgkombon ovan och den keramiska bäst.
 
Topp