Glöm inte berätta hur det går...Androidklocka till iPhone ...vi får väl se.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Glöm inte berätta hur det går...Androidklocka till iPhone ...vi får väl se.
Nej! Lägg undan ett tag, sedan känns den som ny igenSitter och blir lite sentimental med min aquaracer, min första kärlek... Ska man gå vidare eller inte?
haha det är det som är problemet Den är undanlagd nästan hela tiden men varje gång jag tar fram den gillar jag den för mycket för att släppa den! Svår situation då jag behöver finansiera ett nyköp dessutomNej! Lägg undan ett tag, sedan känns den som ny igen
Ganska ny för mig, men hittills bara positivt. Jag ville ha en lite mindre och lite mer kostymaktig klocka än de andra klockorna jag har, då passade denna perfekt.Ni som har Carrera Calibre 5. Har ni några omdömen om den? Väldigt sugen på en sådan för tillfället.
Ganska ny för mig, men hittills bara positivt. Jag ville ha en lite mindre och lite mer kostymaktig klocka än de andra klockorna jag har, då passade denna perfekt.
Suverän klocka, passar till allt från t-shirt till kostym.Ni som har Carrera Calibre 5. Har ni några omdömen om den? Väldigt sugen på en sådan för tillfället.
Har lite svårt för dessa, ger ett väldigt rörigt intryck, men de kanske är bättre irl?Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!
Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!
Någonting som överraskade dig efter att du köpt den? såväl positivt som negativt? Någonting speciellt att tänka på om man köper den.Suverän klocka, passar till allt från t-shirt till kostym.
Storleken är oroande... Måste se till att få testa!Jag provade den på NK för ett tag sen, trodde den skulle var grym men tyvärr bar den bra mycket större än min PO XL... Så där blir det inget. Förhoppningsvis bättre på dig!
Jag köpte den på vinst och förlust, utan att ha sett den irl. Jag kan säga att jag enbart har blivit positivt överraskad. Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Ett par saker bör dock nämnas speciellt för den presumtive köparen. Först och främst är den svarta inte helt svart, den är mörkgrå med en cirkelstruktur på tavlan som äter ljus, den reflekterar inte minsta lilla blänk. I vissa ljus ser tavlan kolsvart ut, i andra lägen mörkgrå. Funkar suveränt till höstens grå ulltröjor och till den grå kostymen.Någonting som överraskade dig efter att du köpt den? såväl positivt som negativt? Någonting speciellt att tänka på om man köper den.
Instämmer i ovan, länken är även väldigt behaglig att bära. Försökte fånga en bild på den mörkgrå tavlan, var inte så lätt...Jag köpte den på vinst och förlust, utan att ha sett den irl. Jag kan säga att jag enbart har blivit positivt överraskad. Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Ett par saker bör dock nämnas speciellt för den presumtive köparen. Först och främst är den svarta inte helt svart, den är mörkgrå med en cirkelstruktur på tavlan som äter ljus, den reflekterar inte minsta lilla blänk. I vissa ljus ser tavlan kolsvart ut, i andra lägen mörkgrå. Funkar suveränt till höstens grå ulltröjor och till den grå kostymen.
... en annan grej är länken. Den är tung och välgjord med spänne i tjock fräst metall (ingen veckad plåt här inte), men ska du korta länken själv kommer du dock att behöva hammare och något att knacka ut pinsen med.
Avslutningsvis är jag extremt nöjd med klockan, och kommer den med blå sunburst köper jag en sådan också utan en sekunds tvekan. En sådan finns visserligen redan som "Swiss edition", men har tyvärr aldrig sett den säljas. (Snodd bild)
Fast du har en WAR211C (grå sunburst). Jämför med min översta bild (grå cirkel) så ser du skillnaden på urtavla. Tror för övrigt att jag kört på din tavla + länk om jag skulle välja igen. Jag har en soft spot för sunburst.Instämmer i ovan, länken är även väldigt behaglig att bära. Försökte fånga en bild på den mörkgrå tavlan, var inte så lätt...
Aha, syntes inte på ifånen, men på paddan syns det bra, snygg den med. Föredrar också länken, men ombyte förnöjer ;-)Fast du har en WAR211C (grå sunburst). Jämför med min översta bild (grå cirkel) så ser du skillnaden på urtavla. Tror för övrigt att jag kört på din tavla + länk om jag skulle välja igen. Jag har en soft spot för sunburst.
Det var för övrigt nätbilder som de här som fick mig att trilla dit. Främst gillar jag bandhornen vinklar och hur länken sitter i boetten. Den mjuka "Bulligheten" från andra klockors länkar och bandhorn saknas, istället är det skarpa kanter och facetter.
(Orgie i snodda bilder)
Jag antar att du menar h-länken, för andra likheter finnes ej (calibre 5 är fö ett upphottat 2824).
Känns som att man snott mer än urverk från SEIKO.
Jag antar att du menar h-länken, för andra likheter finnes ej (calibre 5 är fö ett upphottat 2824).
Jag köpte den på vinst och förlust, utan att ha sett den irl. Jag kan säga att jag enbart har blivit positivt överraskad. Den ser betydligt bättre ut i verkligheten än på bild. Ett par saker bör dock nämnas speciellt för den presumtive köparen. Först och främst är den svarta inte helt svart, den är mörkgrå med en cirkelstruktur på tavlan som äter ljus, den reflekterar inte minsta lilla blänk. I vissa ljus ser tavlan kolsvart ut, i andra lägen mörkgrå. Funkar suveränt till höstens grå ulltröjor och till den grå kostymen.
... en annan grej är länken. Den är tung och välgjord med spänne i tjock fräst metall (ingen veckad plåt här inte), men ska du korta länken själv kommer du dock att behöva hammare och något att knacka ut pinsen med.
Avslutningsvis är jag extremt nöjd med klockan, och kommer den med blå sunburst köper jag en sådan också utan en sekunds tvekan. En sådan finns visserligen redan som "Swiss edition", men har tyvärr aldrig sett den säljas. (Snodd bild)
Jag också, extremt sugen.Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!
Nu ska vi tala väldigt tyst om vissa äldre Tag/Seiko mellanhavanden
Syftade på cal 01 där de utgått från urverket i samma klocka. Var dock bara halvt allvarlig, h-länkar är ju inget nytt fenomen direkt.
Jeflar vad sugen jag börjar bli på en Carrera Heuer 01. Tycker de är riktigt balla. Otroligt prisvärda också. Synd att de är 45mm bara. Måste prova en!