• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Platinum

Cartier
Köpte en Tag Heuer 1000 och upptäckte nu att våtdräktsförlängningen sitter fel. Ungefär så här bör den ju sitta:
divesuitextentionlink2.jpg


Där förlängningen är fäst i det tredje hålet från höger. Istället sitter min så långt åt vänster som är möjligt vilket gör att förlängningen är ute hela tiden så att säga (det går alltså inte att vika in den).

Någon som vet hur man flyttar denna? Är det en hel pinne som ska tryckas ut för att flytta hela eller är det någon form av fjädring så som vanliga bandstift? I och med att det är rätt så små pinnar/hål och jag inte har tillgång till någonting speciellt förutom en tång så vill jag inte riskera att förstöra/repa den mer än nödvändigt.

Tack på förhand.
 

noeLLY

Cartier
Köpte en Tag Heuer 1000 och upptäckte nu att våtdräktsförlängningen sitter fel. Ungefär så här bör den ju sitta:
divesuitextentionlink2.jpg


Där förlängningen är fäst i det tredje hålet från höger. Istället sitter min så långt åt vänster som är möjligt vilket gör att förlängningen är ute hela tiden så att säga (det går alltså inte att vika in den).

Någon som vet hur man flyttar denna? Är det en hel pinne som ska tryckas ut för att flytta hela eller är det någon form av fjädring så som vanliga bandstift? I och med att det är rätt så små pinnar/hål och jag inte har tillgång till någonting speciellt förutom en tång så vill jag inte riskera att förstöra/repa den mer än nödvändigt.

Tack på förhand.

Länken sitter oftast med ett fjädrande stift i låset.
 

noeLLY

Cartier
Hmm. Okej, har försökt att klämma med tång, tandpetare och spik men känns inte som att det lyckas. Är detta något en vanlig urmakare kan justera och isåfall vad kan det tänkas kosta?
Ok, det är nog bäst du lämnar den till någon som gjort det förut. Ingen aning, är det bara flytta stiftet går det snabbt men fråga när du lämnar in den vad det kostar mvh
 

Platinum

Cartier
20160526_144934.jpg

Nu kan man posta här. Min nya Tag Heuer 1000 från -89. Bilden kommer från paketöppning då min mobil ligger i ris just nu och detta är enda bilden jag har på datorn.
Tänkt att användas som beater/allround klocka. Köpt Nato så det kommer att slängas på.

Riktigt schysst klocka för pengen, även om det är en kvarts Tag.. :)
 

DaMarko

Breitling
Gentlemän, jag letar efter en Tag Heuer 1000. Vet ni vart man kan få tag på en måntro (utöver att slänga upp en post i köpes)?
Tack!
 

Platinum

Cartier
Gentlemän, jag letar efter en Tag Heuer 1000. Vet ni vart man kan få tag på en måntro (utöver att slänga upp en post i köpes)?
Tack!
De dyker upp ofta på ebay och chronocentric. Utlver detta har jag sett att det ibland dyker upp här, på tradera och blocket.

Köpte själv min (som du kan se längre upp) på ebay.
 

Platinum

Cartier
Okej. Hur mycket gav du för klockan? Och hur tyckte du det funkade att köpa klocka på ebay?
Så länge man köper säljaren så är det inga problem med att handla från ebay. Som med allting egentligen.. Mycket beror på modell, tillbehör och skick men oftast går dem för 3000-4500 i okej skick. Guldmodellerna är dyrare och det finns ett par helguldare för 10+ ute nu, här på forumet vill jag minnas att de sålt för 8-10.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Den är cool! Tycker dock att index och visare ger ett lite billigt intryck, ser inte särskilt genomarbetat ut. Lite som att man limmat dit små utklippta foliebitar. Gillar urtavlan annars dock och den skönt kantiga boetten.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Fan jag saknar min gamla Carrera. Var spyless på den ett tag men nu är saknaden stor.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Den är cool! Tycker dock att index och visare ger ett lite billigt intryck, ser inte särskilt genomarbetat ut. Lite som att man limmat dit små utklippta foliebitar. Gillar urtavlan annars dock och den skönt kantiga boetten.
Har du sett den irl? Tycker tvärtemot nämligen. Både visare och index är "brutna" och ger riktigt nice reflektioner. Dessutom
ryms rikliga mängder lysmassa. Men smaken är ju som baken :)
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
By request...

image.jpeg

Ingraverad med Mika Häkkinens autograf

image.jpeg

Westmaclaren med ingraverad autografer av Ron Dennis, team chef och förarna Mika Häkkinen och David Coulthard

image.jpeg


Ingraverad autograf på baksidan av David Coulthard.

Hela setet gjort efter team vinst och förarvinst
 

jkh

Breitling
Carrera Calibre 1887 från 2015, jädrans trevlig kronograf. Ordentlig pjäs trots relativt nätt utseende, den bygger 16 mm på höjden. Bandet är ett ebay-köp, originalbandet är stållänk. Någon idé på nåt annat schysst band? Eller är det brunt läder som gäller?
IMG_20160706_212425.jpg
 
Topp