• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Ruben

Rolex
Hejsan !
Jo jag har en fråga.. rätt underligt.. en kompis kompis kom med en tag idag som han hade köpt.. och jag såg att det var något konstigt med den.. började genast undersöka den och såg att den hade väldigt många repor på glaset ( 3 år gammal klocka). Jag googlade ref nummret pch hittade inte den nånstans .. det enda google gav mig när jag googlade ref nummret var länkar till replika säljande företag.. min fråga .. finns det ett sådan refnr hos tag ?? Föresten så var det en tag heuer carrera - Cv2023 med blå urtavla. Han hade hittat nånstans på nätet att den kostade 40,000$ vilket jag har väldigt svårt att tro.
Tacksam för snabba svar :D
En tag för 40k $ är nog med största sannolikhet fejk.
 

FSX4

Breitling
Vacker!
Vilken modell är detta

image.jpeg

Edit: hittade lite info. Carrera 360 White gold. Limiterad till 100st. Modellen gjordes i fyra varianter varav detta är en av dem.

De övriga var 360 stainless steel(limiterad till 360 st), rose gold (limiterad till 500 st),och pvd tempus(limiterad till 10st)
 

Diego Milito

Breitling
IMG_0262.JPG

Både Monaco och Grand carrera gör sig enligt mig jäkligt läckra med läderarmband.
Grymt läcker kombo på Grand Carreran.
På tal om Grand Carrera så fick jag höra idag av Skövde Urteknik att dessa kommer har utgått i kollektionen inför detta året, och kommer sluta tillverkas.
Vad tror vi om värdet på klockorna framöver? Jag sitter själv på en Grand Carrera Calibre 36.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Grymt läcker kombo på Grand Carreran.
På tal om Grand Carrera så fick jag höra idag av Skövde Urteknik att dessa kommer har utgått i kollektionen inför detta året, och kommer sluta tillverkas.
Vad tror vi om värdet på klockorna framöver? Jag sitter själv på en Grand Carrera Calibre 36.
Tyvärr är väl inte värdet på Tag Heuer som andra..tycker dock att urtavlan på Grand carrera har ert grymt djup. Enda som står dig hyfsat av Tag är väl Monaco.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Bumpar denna tråden och undrar vad folket tycker om Heuer re-produced. Hittade denna nedan och föll för tavlan. Händer mycket men ändå ren på något sätt. Självklart inte "riktig" Heuer men verkar vara en prisvärd klocka. Ca 10k begagnad?

Lagom stor med sina 35mm och gör sig grymt på mesh :)

Bilderna är stulna som bara den:
IMG_2715.PNG
IMG_2716.PNG
 
Har länge varit sugen på att testa en Tag Heuer och se om det faktiskt är så som många på klocksnack hävdar, att kvalitén inte direkt överaskar osv. Köpte därför igår min första TH, en 2000 series 1122 -95 i gott skick, ska bli intressant och se om den levererar!
 

Bilagor

  • TagHeuer.jpeg
    TagHeuer.jpeg
    81.7 KB · Visningar: 68

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Fick lite kommentarer och frågor kring den djupblåa tavlan (nästan lila i visst ljus, kräver en bättre fotograf än vad jag är för att fånga) på min Tag Heuer på vinterfesten i lördags så jag tänkte lägga till den i tråden den hör hemma... :)

Det är alltså en TH 6000 Platinum på Navy blue läder, ref WH571 från ca 1996. Automat, vridring, skruvkrona och specad för 200m (har dock liiite svårt att se att någon skulle dyka till de djupen med den).

TH6000-tavla1.jpg


Det finns en utförlig beskrivning av modellen och dess varianter här: http://www.calibre11.com/tag-heuer-6000-series-overview/
Där står bl.a. ”… this Platinum 6000-Series, of which only 99 were made. You could customise the dial color of this watch, so the 99 examples are not all the same.”

Om det är någon som vet hur många blåa det gjordes (eller vet hur man kan få reda på det) – hör gärna av er…
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag tycker att den i samma modellserie men utan koreograf och bara subsekunden är riktigt fin också. Gick ju en här på köp & sälj för ett i mitt tycke väldigtmycketklockaförpengarnapris :) Bild lånad från @hasselnot ´s annons

1.jpg


https://klocksnack.se/threads/tag-h...sc-wv511-fc6350-ur-snygg-prisjustering.61784/

Är en mkt trevlig klocka för pengarna (begagnad) i rätt storlek! Hade dock önskat bort subsecond och valt ett 2824-2 i klockan istället!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggaste taggen och troligtvis snyggaste dykaren. Låg det en sub, en Tudor BB och den där på ett bord, och en av dem skulle permanent svetsas fast på min handled tills den dag jag dog, skulle Aquaracern åka på. Synd att bilderna inte gör den rättvisa. Överlag känns Tag heuer svårfotade.
Tack!

Självklart är den bättre i verkligheten, men tycker jag fått OK bilder ändå.

Jag har en blå Black Bay också faktiskt. Men nu får den här rida på armen en tid.
Jag kör Black Bayen på nato och denna på länk så båda tillför ändå olika :)
 
Tack!

Självklart är den bättre i verkligheten, men tycker jag fått OK bilder ändå.

Jag har en blå Black Bay också faktiskt. Men nu får den här rida på armen en tid.
Jag kör Black Bayen på nato och denna på länk så båda tillför ändå olika :)
Dina bilder är skitbra, men klockan är lik förbannat bättre irl. Kan någon tipsa mig om en snyggare dykare lyssnar jag gärna, för jag vet inte vilken det skulle vara. Den där står på min "att köpa"-lista.
 
Topp