• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

99% säker på att det inte är COSC, men ingen källa på det i färskt minne. Det man kan konstatera utifrån diverse offentliga recensioner och liknande är dock att det varierar friskt. Många tycker den håller fenomenal tid med extremt låg avvikelse, men för många avviker dom rejält.

99% säker på att det inte är COSC, men ingen källa på det i färskt minne. Det man kan konstatera utifrån diverse offentliga recensioner och liknande är dock att det varierar friskt. Många tycker den håller fenomenal tid med extremt låg avvikelse, men för många avviker dom rejält.
Japp tror det handlar om lite tur

Jag var rätt säker på det men det kanske inte är så? :oops:
Jag har inte hittat något om COSC och behöver en källa för att tro på det.

Men, vad är Calibre 5 specificerat till? Det hittar jag inte heller. Jag är nyfiken då min går -7s/24h just nu.

Slänger in en bild bara för att!
IMG_20180112_123931.jpg

Jag har inte hittat något om COSC och behöver en källa för att tro på det.

Men, vad är Calibre 5 specificerat till? Det hittar jag inte heller. Jag är nyfiken då min går -7s/24h just nu.

Slänger in en bild bara för att.

IMG_20180112_123931.jpg
Står säkert bara i manualen till klockan men det är väl något absurt i stil med -10/+20 sekunder :D tacka vet jag kvarts i den prisklassen

Jag tror inte det specas från Tag. Men det är väl en Sellita SW220 i den, elaborè? En tanke kan vara att det var COSC när Tag använde ETA, för jag har också hört det förr, men att det försvann när man övergick till Sellita...?

Går klockan dåligt (men inom spec) borde ad kunna rucka gratis åtminstone inom garantitiden. Min Aquaracer började sakta sig 7sek ist för plus 4sek (har jag för mig). Ruckades gratis till ca - 0,5sek.

Halloj. Är inne på köp av min första "riktiga" klocka. Jag har fastnat för Heuer Calibre 5 Day-date. Väljer mellan Silver och Blå urtavla. Skulle ni säga detta är ett bra första val och är det någon skillnad på vilken urtavla man går på ?

Halloj. Är inne på köp av min första "riktiga" klocka. Jag har fastnat för Heuer Calibre 5 Day-date. Väljer mellan Silver och Blå urtavla. Skulle ni säga detta är ett bra första val och är det någon skillnad på vilken urtavla man går på ?

Tycker att det är ett grymt val! Har den vita själv, och har bara gott att säga om den.

Extremt mångsidig klocka, som byter skepnad beroende på val av band, länk eller nato. Går att dressa upp och ned.

Valde den vita främst pga. att jag tyckte det cirklade tavelmönstret livade upp lite mer än den blp sunburst en. Svågern har dock den blå på länk, och idag (med fler klockor att rotera med) hade jag nog valt den. Nackdelen med den blå är väl i så fall att den inte riktigt går att dress-up lika bra.
Stadigt beprövat urverk, mitt håller sig inom cosc.

IMG_20180126_131057_734.jpg

Edit: Får inte bukt på min stavningskontroll efter uppdatering av telefonen...

Senast ändrad:
Tycker att det är ett grymt val! Har den vita själv, och har bara gott att säga om den.

Extremt mångsidig klocka, som byter skepnad beroende på val av band, länk eller nato. Går att dressa upp och ned.

Valde den vita främst pga. att jag tyckte det cirklade tavelmönstret livade upp lite mer än den blp sunburst en. Svågern har dock den blå på länk, och idag (med fler klockor att rotera med) hade jag nog valt den. Nackdelen med den blå är väl i så fall att den inte riktigt går att dress-up lika bra.

Den applicerade Tag-loggan är mumma! :hungry:

Har idag en dressklocka så då kanske den med blå urtavla är den man ska gå på ?

Tillbaka
Topp