• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

nillzor

Breitling
Vad tror ni om att köpa detta band
15A44ACD-2D2A-4587-B83D-9F0C6C64B88E.jpeg

Till denna klocka.
B57435E8-D1F4-4884-9AED-CA3E42FE6F30.jpeg

Men köpa till ett nn lås? Bandet går ju att hitta hyfsat billigt men band + lås för 4K tycker jag inte känns värt alltså. Eller är man dumsnål?
Kör på, snygg kombo!
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Vad tror ni om att köpa detta band
15A44ACD-2D2A-4587-B83D-9F0C6C64B88E.jpeg

Till denna klocka.
B57435E8-D1F4-4884-9AED-CA3E42FE6F30.jpeg

Men köpa till ett nn lås? Bandet går ju att hitta hyfsat billigt men band + lås för 4K tycker jag inte känns värt alltså. Eller är man dumsnål?
Inte så säker på den kombon. Sömmen på bandet är väääldigt ljusblå och jag tror det kan bli en konstig matchning.

Har du sett bandet irl någon gång så du vet vad som väntar?
 
Har kikat igenom tråden lite nu och hjälp (!) Tag Heuer blev helt plötsligt ett väldigt mycket "större" märke för mig nu. Min första (för mig) riktigt dyra klocka var just en Tag Heuer Aquaracer. Den har varit en god trotjänare i ett bra tag nu. Dock har jag ögonen på en gammal Link från 90 talet (har haft ett bra tag nu). Den är fortfarande min "måste ha" klocka. Men denna tråd har verkligen öppnat upp mina ögon och fått mig att inse att Tag har väldigt, väldigt många både snygga, häftiga och riktigt fina klockor. Jag är inte så mycket för glam och glamour med diamanter och grejer. Men en snygg sunburst tavla är ju aldrig fel :angel:;)
 
Är på jakt efter en halvlänk till min Aquaracer (WAY2112). Frågade min närmaste AD men de hade aldrig ens hört talas om vad det var, så jag tänkte höra här om någon kanske har en de vill bli av med? :angel:

Har hittat några 1/2 länkar på eBay men de är för CAY-serien och jag vet inte om det är exakt samma. Om någon med säkerhet vet så är jag förstås tacksam :)
 

noeLLY

Cartier
Är på jakt efter en halvlänk till min Aquaracer (WAY2112). Frågade min närmaste AD men de hade aldrig ens hört talas om vad det var, så jag tänkte höra här om någon kanske har en de vill bli av med? :angel:

Har hittat några 1/2 länkar på eBay men de är för CAY-serien och jag vet inte om det är exakt samma. Om någon med säkerhet vet så är jag förstås tacksam :)
Maila Skövde Urteknik och fråga
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Idag stannade min Aquaracer,vrider jag på kronan första läget så går det trögt,sen lättare men den tickar ej igång.
Har garanti som väl är..:drowning:
C491E752-84B4-42B9-BACF-7AFB3AE482DF.jpeg
 

Makkanxd

Rolex
Det gör jag,märkte detta efter en biltur idag. Kronan va väldigt trög i första läget,jag vågade heller inte ta i men det släppte efter lite juckande,men uret går ej igång.
Jag upplevde det på en av mina ganla tags också, att det kändes som man verkligen fick ta i när man skruvade upp den. Var inne hos ad i Köpenhamn och urmakaren där sa att han förstod vad jag menade men att det inte var något fel.
Låter rätt likt de du beskriver
 
Topp