• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du bara fick bära EN klocka för resten av livet?

Om denna, de som vet, de vet.

FAD6EAA9-278D-4935-99F7-88ADB022CDEA.jpeg


Annars denna:


C00C895B-7505-4AF8-BE5D-E8057C2C704E.jpeg
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast ändrad:

Ukjent

Rolex
2-Faktor
En klokke som både passer til alt og klarer alt. Kan jo ikke bli noe annet en en stål sub. Dock usikker på om jeg ville valgt en 16610ln eller en 116610ln
 

DrDre

Patek
En fråga: Alla ni som här 'väljer' ultra komplicerade ur av de allra dyraste märkena, har ni räknat med de astronomiska servicekostnaderna som detta tankeexperiment skulle medföra ?

Man får nog se tråden som en tankelek med antagandet att pengar inte spelar ngn roll.

Skulle man lägga in budgetalternativ så skulle mina val bli:

IWC 3706. Stryktåligt 7750, datum och en stl som funkar till nästa allt.

98B9CD86-4682-4814-9213-3C2355C7452B.jpeg


Eller en Navitimer med 7750 (lånad bild). Klassisk design.
2808AC45-20AF-4AE7-B385-F238A3BA8146.jpeg
 

:-)

Cartier
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.
 
Senast ändrad:

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Ni är alla inbjudna att testa en owg-månad i mars 2020, precis som vi gjorde tidigare i år.
Vi var många som ändrade uppfattning om våra utvalda klockor efter det.
Nyttigt med en klockfastemånad för att inse vad det är man själv uppskattar i en klocka och inte bara vad man läser att andra uppskattar.

En utmaning att endast bära en och samma klocka under en månads tid, start 1 mars 2019.
Med OWG 1 månad menas inte att man ska sälja av hela sitt klockbestånd utan att endast bära en klocka under samtliga dagar i mars 2019. Det är så klart fritt att välja vilken klocka man vill men jag själv kommer inte ta min vanliga beater utan välja något som är lite mer utmaning.

Vem antar utmaningen? Och vilken klocka väljer ni?
heather-zabriskie-65701-unsplash.jpg

Photo by Heather Zabriskie on Unsplash
-------------------------------------------------------------------------

Blev flippfest i början på April
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Ni är alla inbjudna att testa en owg-månad i mars 2020, precis som vi gjorde tidigare i år.
Vi var många som ändrade uppfattning om våra utvalda klockor efter det.
Nyttigt med en klockfastemånad för att inse vad det är man själv uppskattar i en klocka och inte bara vad man läser att andra uppskattar.



Blev flippfest i början på April
Fy på dig... Lockar in folk till galenskaper redan nu... Mitt under semesterperioderna... :)
 

Espresso

Cartier
Inte svårt alls, bara att betala mer!
Jo det förstår jag med, att LW kommer ha ett gäng innan årsskiftet är ju givet. Och i en tråd där man bara lekar med vad man vill ha kan det ju vara skit samma, men när ekonomi kommer in så blir det ju annat. Om jag tolkar prisbilden rätt på andra patekklockor så antar jag att 5726 kommer lista dryga miljonen hos gråhandlare.

Men nu antar jag att vi går utanför trådens syfte.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Tror många svarar sin drömklocka här istället för den de skulle kunna vara OWG med resten av livet. Jag skulle ta en Explorer 39mm för det ändamålet. Stållänk, svart tavla, badvänlig och stilren.
Eller hur, hur hade man klarat sig utan en digitaldel på sin enda och sista klocka? ;) "Använda mobilen" är inte rätt svar, äggen blir godare när de time:as med rätt verktyg :D
 
  • Like
Reactions: F32
Topp