• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om du bara fick bära EN klocka för resten av livet?

AP 15400/15202 i stål med blå tavla

Plus möjligheten att byta armband och gratis service livet ut

Svårt.... Antingen en Submariner Hulk eller en speedy Moonwatch tror jag.. Tråkigt svar, men klassiker som inte går ur tiden!

Funderat på detta i några dagar nu, tankarna föll alltid på:

upload_2019-7-18_20-37-17.jpeg

Snygg, vackert urverk med glasbaksida, vattenresistent så det räcker och blir över, de flesta har ingen aning om vad VC är, datum (vilket känns skönt att ha när man ändå använder klockan varje dag), sjukt snygg på både gummit och läderbandet också.
Riktigt häftigt val, bezeln på den är ju helgrym

Svårt.... Antingen en Submariner Hulk eller en speedy Moonwatch tror jag.. Tråkigt svar, men klassiker som inte går ur tiden!

Hulken kan väl verkligen inte kallas en klassiker som inte går ur tiden..?

Fina klockor båda två, hade valt hulken isåfall då den funkar bättre i vatten :)
En grönn sub går jo aldri ur tiden og passer til alt, det burde jo alle forstå :banghead:

Obs. I fall det var uklart så er jeg ikke seriøs.

Skulle vilja påstå att en modell som har sitt ursprung från 1950-tal är en klocka som inte går ur tiden. Vem har sagt att den passar till allt?
Jeg holder med deg i at suben er en super vardags klokke og jeg hadde valgt en sub selv, men det er ganske stor skillnad på en klassisk sub og en Hulk.
Vil du ha en klokke som ikke skal gå ur tiden er vel en Hulk det sämsta du kan kjøpe. Du kanskje har missat det, men den er stor og grønn :D

Jeg holder med deg i at suben er en super vardags klokke og jeg hadde valgt en sub selv, men det er ganske stor skillnad på en klassisk sub og en Hulk.
Vil du ha en klokke som ikke skal gå ur tiden er vel en Hulk det sämsta du kan kjøpe. Du kanskje har missat det, men den er stor og grønn :D
Haha ja men tror du inte att den kommer bli en framtida klassiker då? Kanske inte. Men jag älskar den! :)

Vilken rolig tråd!
I detta rent hypotetiska scenario - där jag inte har något val utan tvingas välja en klocka som jag skulle trivas med i allt - skulle kanske valet falla på en (i denna tråd) jämförelsevis enkel smp 300. Jag tillhör de som verkligen gillar smp (både länk (!) och klocka). Den funkar på jobbet och till vardags. Sommar som vinter.
DBD4258A-7376-48F1-BD3C-C94A19ED9A19.jpeg

MEN - en vintage seamaster 300 kanske vore ännu bättre. Jag har aldrig ägt någon eller haft förmånen att få prova en, men jag gillar den! Har den fungerat i 70 år kan man nog räkna med att den fungerar i 70 år till (Bilden är skamlöst stulen från google!)
upload_2019-7-21_21-3-44.jpeg

Senast ändrad:
Hade nog valt en Explorer. 216570 med svart urtavla. Reser mycket och vandrar så känns som den perfekta partnern :)

Tillbaka
Topp