• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Om du bara fick bära EN klocka för resten av livet?

2pac

Omega
Rolig tanke, mitt val skulle nog bli en femsiffrig sub no date. Kanske tråkigt, men tänker att jag vill ha en klocka som tål att slitas men endå se snygg ut utan att behöva polera den, samt att den funkar till det mesta om du frågar mig. Och det är ett klassiskt märke. Rolex kommer alltid att vara rolex. En sliten patek nautilus är iforsig ganska kaxigt
Det är roligare med bild även om nog alla vet hur en sub ser ut
14060-1.jpg
 

Riffraff

Cartier
Skulle förmodligen kört på denna. En Patek eller guldig Rolex skulle för mig kännas "too much" för vissa situationer. Typ om man börjar på en ny arbetsplats eller annan situation där man inte vill att klockan ska dominera vilket första intryck folk får av en. Samtidigt som jag inte vill ha en G-shock för jag vill kunna sitta på min kammare o beundra klockan

ck2998_omega_speedmaster_limited_to_2998_pieces_1523177016_3c1e9b03 (1).jpg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Jag föreslog BB58. Rent objektivt måste jag dock säga valfri sportrolex i stål. Stil som sällan går ur tiden. Blir snyggare då de slits. Värdet går bara upp. Reservdelar som alltid finns. Idiotsäkra verk. Farsan har en GMT 16700 som han haft i mer än 20 år. Den är en del av honom. Sliten som satan men så jävla rätt. Svårt att tänka mig något annat märke som hänger med så länge och åldras med sådan värdighet. Lite tråkigt kanske och inte som senaste Breitlingen som känns stekhet i två år innan man byter in den hos LW för 15% av vad man gav :)
 

Puryeah

Panerai
Funderat på detta i några dagar nu, tankarna föll alltid på:

upload_2019-7-18_20-37-17.jpeg


Snygg, vackert urverk med glasbaksida, vattenresistent så det räcker och blir över, de flesta har ingen aning om vad VC är, datum (vilket känns skönt att ha när man ändå använder klockan varje dag), sjukt snygg på både gummit och läderbandet också.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor

Funderat på detta i några dagar nu, tankarna föll alltid på:

upload_2019-7-18_20-37-17.jpeg


Snygg, vackert urverk med glasbaksida, vattenresistent så det räcker och blir över, de flesta har ingen aning om vad VC är, datum (vilket känns skönt att ha när man ändå använder klockan varje dag), sjukt snygg på både gummit och läderbandet också.
Två stabila alternativ.
Denna skulle kanske kunna vara något för mig:
L1040450.jpg
L1040429.jpg
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu har jag bestämt mig.
Var liksom någon annan här i tråden inne på DD i platina eller nåt ditåt men nu har jag landat.
16610 - Denna får det bli! Tål det mesta och passar i de flesta situationer som jag skulle kunnas tänka utsätta den för. Tänk allt mellan hemsnickeri och lagom fina middagar.
285A60A7-DB7D-4A65-9C0A-36AFC538196D.jpeg
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Skulle nog säga att detta är en av de starkare kandidater jag äger. Älskar tidigare gmt2 och tycker den har allt. En fundering dock. Klockor med högt värde alt som är svåra att ersätta - drar detta faktum ner känslan av klocka att ha hela livet? Händer något min gmt är den svår att ersätta trots försäkring om ni förstår vad jag menar. Är det då en bra klocka för alla tillfällen? You be the judge... Osäker själv.
20190720_082733.jpg
 

Swisswatches

Cartier
Detta hade blivit valet
A53D629C-9AD2-4618-84C6-2C1A28D9C9DA.jpeg


Jag hittade inte den franska versionen (vilket är den som hade blivit valet)
Om jag inte minns helt fel är det ett Eterna urverk i den.
Tillräckligt tunn som kostymklocka, perfekt sport/flygarklocka.
Porsche Design PO11 25th Anniversary French Edition. Krångligare namn får man leta efter:confused:
 
Senast ändrad:
Tycks inte kunna slita mig från Submariner. Skaffade den som första "riktiga" klocka (14060) för 12 år sedan, därefter gått via 5513 till 114060. Många klockor har passerat på vägen men aldrig riktigt klickat lika bra. Som flera nämnt här tidigare, 114060 är lite beefy och passar kanske inte till allt. Framförallt har jag svårt att köra den med annat än Oyster eller Gummi (typ RubberB), vilket ju inte är fallet med 14060/5513 eller likes. Därför tror jag nästan att jag skulle välja en 14060M.
 
C

Coach

Guest
Breitling Aerospace alla dagar i veckan. Snygg, lätt, titan, funktionell, exakt tidshållning och funkar till de flesta tillfällen.
17253DAB-C36C-4216-B77B-1185DC634D08.jpeg
 
Topp