• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om du bara fick bära EN klocka för resten av livet?

För mig skulle det vara Reverso Large Small Second. Passar till allt och alla tillfällen.
Med krokodilband blir hon stram och dressad, med kalv Casa Fagliano blir hon vardagsfin och med OEM strutsen blir hon lite lagom slampig. Kort och gott den perfekta klockan, just nu iaf
7192826A-B641-47DE-8598-81359EA1DCE9.jpeg

Ni är alla inbjudna att testa en owg-månad i mars 2020, precis som vi gjorde tidigare i år.
Vi var många som ändrade uppfattning om våra utvalda klockor efter det.
Nyttigt med en klockfastemånad för att inse vad det är man själv uppskattar i en klocka och inte bara vad man läser att andra uppskattar.

Blev flippfest i början på April

Härligt initiativ! :)

Allt beror ju på hur mycket man bryr sig om detaljer, inte sant?

Om man kan bära en safirsub till det mesta, så kan man nog bära det mesta till det mesta?
Har vel mer med tycke og smak å gjøre. For meg er det viktigtere at det er en klokke jeg trives med utsendemessig enn at den skal være liten og stilren.
Jeg ville t.eks aldri vurdert en explorer som mange andre nevner i tråden da jeg mener det er en sjukt tråkig klokke jeg personlig ikke gillar stilmessig även om den kanskje er mer praktisk.

Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.

Senast ändrad:
E8A6591E-E105-444C-A0AC-2EB4FB92230C.png

Tror defenitivt inte det är en kopia på bilden, bilden över är från ap egna hemsida och man ser tydligt att datumfönstret är positionerat på samma sätt. Men somsagt är inte det nått jag stör mig på.

Mina kriterier är hyffsad lätta att uppfylla. Minst 100 m, utan datum samt <40 mm.

En 114300 med vit tavla slinker in lätt under skjortärmarna och lagom diskret oavsett klädval. Tidslöst.
Samtidigt är jag svag för dykare.

Så slutvalet blir nog en Tudor BB 58. :angel:

• Like
Reactions: :-)
Forum software by XenForo™ © 2010-2018 XenForo Ltd. User deleted.

Senast ändrad:
Vilka lyxlirare ni är... Jag hade tänkt mer praktiskt och valt denna. Tveklöst. När apokalypsen kommer är det Aqualand och kackerlackorna som överlever, så då kan ni stå där med er diamantströsslade AP:s :p

Screenshot_20190716_131622.jpg
Är du säker på att IC-kretsen i Aqualand fungerar efter EMP strålningen när apokalypsen kommer? (föreställer mig kärnvapenexplosion eller EMP-bomb).

Ok, måste nog erkänna att ditt val är snäppet bättre.. . Fick förresten en visning hos Stjärnurmakarna på hela Luminox-serien, riktigt coola som de lyser!
Cool! Har faktiskt aldrig känt på en, varit sugen länge på att beställa en, men är skeptisk till storleken. Hur tyckte du den/de satt(om du testade)?

Cool! Har faktiskt aldrig känt på en, varit sugen länge på att beställa en, men är skeptisk till storleken. Hur tyckte du den/de satt(om du testade)?
Hyfsat stora, men fanns några normala på knappt 40 eller däromkring. Tänkte faktiskt inte så mkt på storleken, utan lyssnade mest när urmakaren berättare om lysstavarna och hur det funkade (riktigt coolt att de alltid lyser) samt de faktum att Luminox nu levererar till amerikanska Navy Seals!

Hyfsat stora, men fanns några normala på knappt 40 eller däromkring. Tänkte faktiskt inte så mkt på storleken, utan lyssnade mest när urmakaren berättare om lysstavarna och hur det funkade (riktigt coolt att de alltid lyser) samt de faktum att Luminox nu levererar till amerikanska Navy Seals!

Jag är främst intresserad av modellen Nav SPC, tror inte den finns i 40mm tyvärr, annars hade jag klippt till direkt. Visserligen är stora klockor schysst på ett sätt men de får inte bli så den är ivägen.. tror bestämt jag får leta återförsäljare i närheten och prova :)

Jag är främst intresserad av modellen Nav SPC, tror inte den finns i 40mm tyvärr, annars hade jag klippt till direkt. Visserligen är stora klockor schysst på ett sätt men de får inte bli så den är ivägen.. tror bestämt jag får leta återförsäljare i närheten och prova :)

De är ganska stora, här är min gamla som ofta fick följa med på diverse jakter. Fördelen är att de väger nästan inget, så man glömde att man hade klockan på sig.

Ont: Skulle välja Rolex Explorer 214270

C194FFF0-C169-467F-BE0B-5A7221788969.jpeg

De är ganska stora, här är min gamla som ofta fick följa med på diverse jakter. Fördelen är att de väger nästan inget, så man glömde att man hade klockan på sig.

Ont: Skulle välja Rolex Explorer 214270

C194FFF0-C169-467F-BE0B-5A7221788969.jpeg

Schysst! Den ser inte så jäkla farligt stor ut ändå, Ska nog faktiskt testa en :)

• Like
Reactions: Npl
Tillbaka
Topp