• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega AT eller Rolex OP?

Vilken klocka väljer du?

• Omega Aqua Terra

Röster: 94 62.7%
  • Rolex Oyster Perpetual

Röster: 56 37.3%

• Totala väljare
    150

mouqvist

Silver
Lite sugen på en ny klocka. Har tittat på en Breitling Avenger Blackbird 44mm, grym klocka men jag är rädd för att den inte kommer att passa i alla situationer.
Vill som många andra bli en OWG (vilket kommer troligen aldrig att ske), varför en lite mer allround klocka vore kanske att föredra.
Jag har därför fastnat för följande modeller, Omega Aqua Terra 41mm och Rolex Oyster Perpetual 39mm.
Undrar vad ni tycker om modellerna samt om det finns saker att tänka på som man inte fångar upp genom att titta på bilder... sen att jag kanske slår till på Bratten i slutändan är en annan sak!
Posta gärna några wristshots också!
IMG_2379.JPG
IMG_2380.JPG

I just det här valet väljer jag AT. Eftersom jag tycker att OPn är Rolex tråkigaste modell.

Älskar AT... förstår inte att jag inte äger en.
Tycker 39 e för litet personligen också, men det är ju verkligen en smaksak. (Och beroende på hur mycket kött, potatis och sås som äts dagligen)

Behöver du verkligen input om AT med tanke på att du bevisligen har ägt en och dessutom startat AT-tråden ?
https://klocksnack.se/threads/den-stora-omega-aqua-terra-tråden.73124/
Finns väl inget att egentligen kritisera på OP, den ger säkert den rätta känslan men speciellt rolig är den som sagt tyvärr inte. AT är riktigt trevlig, saknar den och är nog bara en tidsfråga innan jag skaffar en igen. Vill man ha Rolex så får man kliva upp lite, t ex Explorer1 i 39mm tycker jag är betydligt roligare än OP.
5D5A87C7-78EC-4E79-9B1B-7A2E0FE537E7.jpeg
79CDBDBD-8A8C-4A83-83A9-B5B353F6EA7A.jpeg

Lite sugen på en ny klocka. Har tittat på en Breitling Avenger Blackbird 44mm, grym klocka men jag är rädd för att den inte kommer att passa i alla situationer.
Vill som många andra bli en OWG (vilket kommer troligen aldrig att ske), varför en lite mer allround klocka vore kanske att föredra.
Jag har därför fastnat för följande modeller, Omega Aqua Terra 41mm och Rolex Oyster Perpetual 39mm.
Undrar vad ni tycker om modellerna samt om det finns saker att tänka på som man inte fångar upp genom att titta på bilder... sen att jag kanske slår till på Bratten i slutändan är en annan sak!
Posta gärna några wristshots också!
IMG_2379.JPG
IMG_2380.JPG

AT:n skall ju jämföras med en Rolex DateJust. Men jag antar att du jämför AT och OP för de har liknande (ny)pris?

AT:n är ju en bättre klocka rent tekniskt, medan Rolex är "kungen" statusmässigt - men då får du nog dega upp för en DJ, för airking och OP är lite budgetvarning tycker jag personligen.

Behöver du verkligen input om AT med tanke på att du bevisligen har ägt en och dessutom startat AT-tråden ?
https://klocksnack.se/threads/den-stora-omega-aqua-terra-tråden.73124/
Finns väl inget att egentligen kritisera på OP, den ger säkert den rätta känslan men speciellt rolig är den som sagt tyvärr inte. AT är riktigt trevlig, saknar den och är nog bara en tidsfråga innan jag skaffar en igen. Vill man ha Rolex så får man kliva upp lite, t ex Explorer1 i 39mm tycker jag är betydligt roligare än OP.
5D5A87C7-78EC-4E79-9B1B-7A2E0FE537E7.jpeg
79CDBDBD-8A8C-4A83-83A9-B5B353F6EA7A.jpeg
Det stämmer, AT har jag lite koll på, Rolex inte alls. Jag är mer ute efter era jämförelser. Och som någon skrev så jämför jag dessa modeller pga liknande prisbild.

Hej!
Många här har svarat AT men mitt förslag är OP. Omegan är snygg och grymt urverk. Men det har även OP:n med sitt 3132 urverk (inkl parachrom hairspring och 10års serviceintervaller). Samt tavlan är SJUUUUKT SNYGG under vissa ljus. Samt att inte glömma "Rolex är Rolex". Smaksak, men jag är iallafall nöjd med min. Glömde storleken, tycker min på 39mm är perfekt. Här kommer lite bilder.
20171106_145407.jpg
20171106_145305.jpg
20171106_142507.jpg
20171106_094130.jpg
20171106_094124.jpg
20171105_185353.jpg
20171103_203352.jpg

Enda jag SAKNAR på OP är "en clasp" man låser själva låset med. Samt glidelock. Men då får man räkna typ 10k till. OP är LÄTT den prisvärdaste Rolex som finns, runt 35k beggat. Och skulle man tröttna på den är den lättsåld..

Tillbaka
Topp