• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Constellation Manhattan - en klassiker

Ja, blir lite mer verktyg. Det jag gillar på II:an. Men III:an är läcker med tunn profil och integrerad länk.
Både Mariner I och II är ju betydligt kraftigare och tooligare. III är nättare och elegantare så då fungerar ju den vita flärdfulla tavlan på min. Undrar om inte glaseringen och glaset är ett likt första Manhattan?

Både Mariner I och II är ju betydligt kraftigare och tooligare. III är nättare och elegantare så då fungerar ju den vita flärdfulla tavlan på min. Undrar om inte glaseringen och glaset är ett likt första Manhattan?
Flärdfullt eller alldagligt, nog väldigt personligt.

Tycker helt klart det ser ut som glasring/glas är ett ja. Finns ju även en fyrkantig III:a.

Flärdfullt eller alldagligt, nog väldigt personligt.

Tycker helt klart det ser ut som glasring/glas är ett ja. Finns ju även en fyrkantig III:a.
Ok, MER flärdfulla tavlan, menade jag (det finns givetvis betydligt flådigare tavlor)

Letade upp den rektangulära III. Rätt lik Mariner II fast smäckrare?

Men snart får vi byta till Seamaster tråd

IMG_4541.jpeg
IMG_4540.jpeg

Ok, MER flärdfulla tavlan, menade jag (det finns givetvis betydligt flådigare tavlor)

Letade upp den rektangulära III. Rätt lik Mariner II fast smäckrare?

Men snart får vi byta till Seamaster tråd

IMG_4541.jpeg
IMG_4540.jpeg
Sant, lite för mycket Seamaster. Linjerna var ju dock inte så åtskiljda vid denna tidpunkt.

Fyrkantiga blir ju lite mellan II:an och III:an. Dock mest III:a enligt mig.

Tillbaka
Topp