• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Constellation Manhattan - en klassiker

Ja, blir lite mer verktyg. Det jag gillar på II:an. Men III:an är läcker med tunn profil och integrerad länk.
Både Mariner I och II är ju betydligt kraftigare och tooligare. III är nättare och elegantare så då fungerar ju den vita flärdfulla tavlan på min. Undrar om inte glaseringen och glaset är ett likt första Manhattan?

Både Mariner I och II är ju betydligt kraftigare och tooligare. III är nättare och elegantare så då fungerar ju den vita flärdfulla tavlan på min. Undrar om inte glaseringen och glaset är ett likt första Manhattan?
Flärdfullt eller alldagligt, nog väldigt personligt.

Tycker helt klart det ser ut som glasring/glas är ett ja. Finns ju även en fyrkantig III:a.

Flärdfullt eller alldagligt, nog väldigt personligt.

Tycker helt klart det ser ut som glasring/glas är ett ja. Finns ju även en fyrkantig III:a.
Ok, MER flärdfulla tavlan, menade jag (det finns givetvis betydligt flådigare tavlor)

Letade upp den rektangulära III. Rätt lik Mariner II fast smäckrare?

Men snart får vi byta till Seamaster tråd

IMG_4541.jpeg
IMG_4540.jpeg

Ok, MER flärdfulla tavlan, menade jag (det finns givetvis betydligt flådigare tavlor)

Letade upp den rektangulära III. Rätt lik Mariner II fast smäckrare?

Men snart får vi byta till Seamaster tråd

IMG_4541.jpeg
IMG_4540.jpeg
Sant, lite för mycket Seamaster. Linjerna var ju dock inte så åtskiljda vid denna tidpunkt.

Fyrkantiga blir ju lite mellan II:an och III:an. Dock mest III:a enligt mig.

Mycket trevlig klocka, både kvalitets- och designmässigt. ETAs fina quartzverk, dessa kan man med fördel serva serva.
Största svagheten är nog länken. Den blir ofta så pass sliten att nya originalstift inte längre håller ihop länken.

Hade gärna ägt en i helguld.

IMG_4947.jpeg

Mycket trevlig klocka, både kvalitets- och designmässigt. ETAs fina quartzverk, dessa kan man med fördel serva serva.
Största svagheten är nog länken. Den blir ofta så pass sliten att nya originalstift inte längre håller ihop länken.

IMG_4947.jpeg
😁

😁
Får höja beloppet på fakturan du snart ska få av mig så kanske jag kan köpa den där ;-)

IMG_4947.jpeg
Om man ska lägga till en kvalitetsaspekt så är det att den är grymt bekväm att bära.
Jag är överlag rätt känslig och gnäller ofta över obekväma klockor, tunga, skavande kronor osv. Men den här är lätt och skön, skaver ingenstans.
Förstår att många gubbar älskar sina gamla Manhattans.

Om man ska lägga till en kvalitetsaspekt så är det att den är grymt bekväm att bära.
Jag är överlag rätt känslig och gnäller ofta över obekväma klockor, tunga, skavande kronor osv. Men den här är lätt och skön, skaver ingenstans.
Förstår att många gubbar älskar sina gamla Manhattans.
Håller helt med, mycket bekväma länkar även om min version är något annorlunda. Och ju tunnare desto bättre!

Verkligen en riktig dröm klicka i helguld!
Både tvåton och helguld är grymma och går att få för en spottstyver sett till vilken klocka man får för pengen. Tyvärr tar armbandet storstryk, speciellt om man gillar lite häng på länken.
@ANALOGUE @Vinterdykarn och andra som är sugna, Kaplans har en helguld med Lapis-tavla på kommande klockkvaliten.

(Gamla bilder på mina så läderlappen gör sig icke besvär!)

IMG_6581.jpeg

D7BF31C6-F4FB-43CD-9728-8F4E9FBB51DD.jpeg

Så det borde vara. Inte flera hundra procent som på nya klockor (jämfört med stålversionen). Känns som en relativt trygg placering dessutom. Tur att modellen inte är hypad ännu..
Nja, lite marginal tycker jag nog de får ha på ädelmetaller ändå. Men sjukt att platina fortfarande är så dyrt på klockor.

Tillbaka
Topp