• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Constellation tråden

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Fan va bra den är!
13FB32F2-8D37-4995-9354-D3CF768E25FE.jpeg
 

arno_schmidt

Omega
2-Faktor
Vet inte om det är ok att ställa prisfrågor här, men vad kostar en Constellation i stål med svart tavla 36mm från 1970 ungefär?
Nyligen kollat hos urmakaren som sa att den är i fin skick och inte i behov av service.
 

Watcheyes

Cartier
Vet inte om det är ok att ställa prisfrågor här, men vad kostar en Constellation i stål med svart tavla 36mm från 1970 ungefär?
Nyligen kollat hos urmakaren som sa att den är i fin skick och inte i behov av service.
Ingen expert men stål och svart urtavla (svart kanske inte är helt vanlig men kan inte säga om det är ovanligt) så skulle jag gissa att en i fint skick utan servicebehov cirka 5k, kan luta mer mot 6k. Är den i OK skicka, lite repor, lite nött, kanske runt 4k.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Aha, känns aningen extremt men men.
Detta är ju ett entusiastforum så i den här miljön är så gott som alla klockor med ommålad tavla helt ointressanta. Skulle man sätta ett pris för klockan på detta forum skulle det vara reservdelsvärdet av klockans övriga delar minus den förstörda tavlan. Det är i alla fall så jag skulle tänka.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Aha, känns aningen extremt men men.
Tror iaf att väldigt få entusiaster skulle köpa en ommålad constellation mer än för värdet på resterande delar isåfall.
Och det är väl i princip bara entusiaster som köper vintage constellations?

Vill du ha ett mer specifikt svar på prisskillnad får du nog lägga upp bild på de ommålade objektet och ett jämförbart objekt som är original.

Ju dyrare/mer sällsynt modell och skick ju mer skiljer det också mellan original och ommålad.
 

PatrikT

Omega
Detta är ju ett entusiastforum så i den här miljön är så gott som alla klockor med ommålad tavla helt ointressanta. Skulle man sätta ett pris för klockan på detta forum skulle det vara reservdelsvärdet av klockans övriga delar minus den förstörda tavlan. Det är i alla fall så jag skulle tänka.
Jo förstår att de inte kommer tilltala de största entusiasterna har ändå varit medlem på klocksnack sen 2013, har själv en C-shape och Piepan. Tycker mer bara de är lite extremt om de isf bara skulle vara värdet för delar osv när allt annat är original, säger inte att ni har fel eller nått för ni kan nog mer än mig. Tycker som sagt bara det är lite extremt.
 

Dj0

Omega
Här kommer klockan i fråga om iaf. :)
IMG_20210115_134245.jpg
Jag är ingen expert, men med ommålad tavla är det ju lika bra att fräscha upp förgyllningen också och om du vill sälja som en ”complete refurbished” i det läget så får du nog mer än bara ommålad tavla.. personligen skulle jag ge några tusenlappar (5-7) för just den klockan fast svart och nyförgylld samt nyservad bara för stt kag älskar designen, men original-värdet är helt borta..
 

Dj0

Omega
Hej!
Min vän fick tre klockor efter sin farfar, varav en är en constellation. Någon av er som vet mer om denna?

2A4D0A1B-AD6C-4E60-BFA7-B4F840542E42.jpeg

omega constellation day date från 90-talet? Gick en sån med guldtavla för ca 3500:- för ett tag sedan.. mycket mer kan inte jag om denna :) verkar kallas Manhattan också..
 

Peppar

Omega
2-Faktor
Har en ärvd Pie pan, 14902 62 SC. Vad jag kan hitta är den från 1960-1962, kan det stämma? Kronan är ngn gång utbytt, dock med Omegalogga. Dålig bild men det står 14902 62 SC. Kaliber 561 tror jag det är.
9270560C-A892-4002-9CC7-71D5186FB9EE.jpeg
8E76B895-EFB1-4321-BD71-FEE214A43FEF.jpeg
 
Topp